Solbränd -60:a
Solbränd -60:a
Hämtade hem ytterligare en Amazon idag
Bilen är en -60:a och har varit avställd sen -83 .....
Den stod utomhus, nersjunken så att framvagnen tog i backen
men de gamla whitewall-diagonalerna hade hållit luften , helt fantastiskt
Patina ?
Bilen är en -60:a och har varit avställd sen -83 .....
Den stod utomhus, nersjunken så att framvagnen tog i backen
men de gamla whitewall-diagonalerna hade hållit luften , helt fantastiskt
Patina ?
-
- Posts: 933
- Joined: Sat Jul 30, 2005 7:54 pm
- Location: Näsum
Ja den va solbränd Finns det något golv och balkar kvar på den?
Klicka! Forumsregler
Klicka! Länksamlingen som har "allt"
Klicka! Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Klicka! Länksamlingen som har "allt"
Klicka! Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
-
- Posts: 376
- Joined: Thu Dec 08, 2005 5:53 pm
- Location: Karlstad, Värmland
- Contact:
Lite mer info om bilen...
Den är komplett förutom golvmatta fram,kofångare bak och originalfront+grillar naturligtvis..
Den är som sagt avställd -83 och hade enligt uppgift stått inomhus ett antal år, för att sedan hamna ute under pressening.... och sedan under bar himmel
\"några\" år..
Framstolar och baksäte har inte varit i bilen , utan legat och tjänat som radhus åt ett antal välbärgade råttfamiljer.. dörrsidorna var ganska bra,likaså instrumentbrädan.
Innertaket var lite fuktskadat, men helt.
Motorn sitter fast , men ska nog gå att lossa med lite milt våld
Det är mycket synd att fronten var utbytt, men jag har en lämpligt patinerad front på hyllan, fel färg dock , men det går ju att lösa....
Ska ge mig på motorn nån kväll i veckan , få se hur illa det är...
Den är komplett förutom golvmatta fram,kofångare bak och originalfront+grillar naturligtvis..
Den är som sagt avställd -83 och hade enligt uppgift stått inomhus ett antal år, för att sedan hamna ute under pressening.... och sedan under bar himmel
\"några\" år..
Framstolar och baksäte har inte varit i bilen , utan legat och tjänat som radhus åt ett antal välbärgade råttfamiljer.. dörrsidorna var ganska bra,likaså instrumentbrädan.
Innertaket var lite fuktskadat, men helt.
Motorn sitter fast , men ska nog gå att lossa med lite milt våld
Det är mycket synd att fronten var utbytt, men jag har en lämpligt patinerad front på hyllan, fel färg dock , men det går ju att lösa....
Ska ge mig på motorn nån kväll i veckan , få se hur illa det är...
Motorn satt inte alls fast speciellt hårt ,visade det sig!
Efter byte av bränsle och div tänddetaljer + en kylarslang så small den igång
nu står koppling + bromsrenovering på schemat..det var kvar lite bromsvätska i huvudcylindrarna, dock ganska härkig sådan....
men det finns hopp om liv på det området åxå.......
Efter byte av bränsle och div tänddetaljer + en kylarslang så small den igång
nu står koppling + bromsrenovering på schemat..det var kvar lite bromsvätska i huvudcylindrarna, dock ganska härkig sådan....
men det finns hopp om liv på det området åxå.......
kul att du lägger ner jobb på en så pass risig bil. Jag är nyfiken på resultatet av rostinspektionen, de lär va mycket kan jag tro när det stått så länge ute
Klicka! Forumsregler
Klicka! Länksamlingen som har "allt"
Klicka! Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Klicka! Länksamlingen som har "allt"
Klicka! Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/