Page 4 of 4
Re: Solbränd -60:a
Posted: Thu Jul 16, 2009 7:58 am
by Caltex
Re: Solbränd -60:a
Posted: Thu Jul 16, 2009 8:24 am
by Weber_b20
tummen upp
Riktigt tuff... Precis lagom med patina
Re: Solbränd -60:a
Posted: Thu Jul 16, 2009 10:04 pm
by roberth
Den är ju bara så jävla läcker din amazon! Besiktning snart? Vore kul o se den på gatorna någon gång.
Re: Solbränd -60:a
Posted: Mon Jul 20, 2009 8:21 pm
by Caltex
Besiktning...
Jag har beställt bestid, men det är väl mest för sätta lite press på mig själv.
Har hittat lite mer jobb på den också,
-Vattenpumpen måste renoveras.
-div dammskydd, och säkert även en del leder och bussningar i framvagn+ bakvagn måste bytas.
-Balllataremmar ,byte
-Stötdämpare byte, runtom
-Hjälpstyrarm byte/renovering
Sen är det ju allt som jag visste innan jag började också,
-Avgassystem
-dörrlås och fönsterhissar
-Elsystem
-Inredning
-Rundsmörjning
-Rostlagning.
mm mm
Har en lista på allt som ska åtgärdas,och så har jag uppskattat tidsåtgången för varje punkt.
Rätt kul att jämföra hur lång tid saker verkligen tar, gentemot Tidsoptimistens fantasiplaner
Med de fel jag hittat nu så har jag räknat ihop det till 60h (rostlagning ej inräknad)
Får väl se hur det stämmer
Re: Solbränd -60:a
Posted: Sat Dec 13, 2014 9:11 pm
by Caltex
Det händer inte mkt här. Ett omotiverat inlägg alltså.
samtidigt så tycker jag att patinan är så jävla hård, så att den mkt väl tål att lyftas lite igen.
Nåja, det som hänt är att det trillade in en fälg häromveckan!
Re: Solbränd -60:a
Posted: Sat Dec 13, 2014 9:31 pm
by 123GT
Caltex wrote:och här står den och sträcker på sig, stolt över sina återvunna bromsar
Vilken skön bild och bilen ser ju kanon ut i sitt slitna skick! Navkapslar behöver den nästan inte...eller?
/ sven
Re: Solbränd -60:a
Posted: Mon Dec 15, 2014 1:18 pm
by Caltex
Tackar, håller med dig om navkapslarna, tror det blir för "snällt"
Med dem på, men jag ska testa det nån gång