Amazon Combi -67

Visa din modifierade Amazon. Moderatorer
BlackPhoenix
Posts: 32
Joined: Mon Jun 19, 2006 2:30 pm

Re:

Post by BlackPhoenix »

Micke_932 wrote:Hmm, om det sitter mycket tejp av något slag på en bil så bör väl kanske titta närmare på anledningen att tejpen är där, i annat fall blir det ju garanterat en överaskning när man väl gör det så småningom.... :shock:
Men om man inte ser att det är tejp eftersom där är ett 5mm lager med underredsmassa ovanpå?
Amazonic
Posts: 138
Joined: Mon Jul 18, 2005 6:13 pm
Location: Örebro

Re:

Post by Amazonic »

BlackPhoenix wrote:
Micke_932 wrote:Hmm, om det sitter mycket tejp av något slag på en bil så bör väl kanske titta närmare på anledningen att tejpen är där, i annat fall blir det ju garanterat en överaskning när man väl gör det så småningom.... :shock:
Men om man inte ser att det är tejp eftersom där är ett 5mm lager med underredsmassa ovanpå?
Är det underredsmassa i motorummet så skulle jag nog endå bli misstänksam....
Amazon -65
BlackPhoenix
Posts: 32
Joined: Mon Jun 19, 2006 2:30 pm

Re:

Post by BlackPhoenix »

Amazonic wrote:
BlackPhoenix wrote:
Micke_932 wrote:Hmm, om det sitter mycket tejp av något slag på en bil så bör väl kanske titta närmare på anledningen att tejpen är där, i annat fall blir det ju garanterat en överaskning när man väl gör det så småningom.... :shock:
Men om man inte ser att det är tejp eftersom där är ett 5mm lager med underredsmassa ovanpå?
Är det underredsmassa i motorummet så skulle jag nog endå bli misstänksam....
Men det var ju ingen underredsmassa i motorrummet! Underredsmassan var ju på "balken" (ingen balk utan tejp) bakom framskärmen... I motorummet såg balkarna fina ut, men det visa sig vara en "skiva" av färg...

Borde ha knackat lite där :?

Men men... skulle nog köpt bilen för d... men man skulle ju ha kunnat pruta lite mer!! :wink:

Har regnat idag = inget meckande, tyvärr...
Danne_Sthlm
Posts: 184
Joined: Thu Jun 08, 2006 4:00 pm
Location: Stockholm/Söderort

Post by Danne_Sthlm »

Phoenix va inte orolig det regnar här idag med så för min det blir det inget mekande heller. Jobbigt me all rost och mosiga balkar. hoppas bara du slipper mer otrevliga överraskningar.

Mvh Danne
Vadå går inte? Ge mig min 5-56 och 5 minuter så e den borta!
Chevyzon
Posts: 77
Joined: Sat Jan 07, 2006 3:34 pm
Location: Mellan Sverige och finland
Contact:

Post by Chevyzon »

Hej rygstödet är lätt at få bort om du tittar så kommer det ut en tapp på sidan den som är själva leden den är fjädrandegår att trycka in med en mejsel.svårt att förklara men det kanske klarnar nu?
Fullblod från Volvo Amazon.Det intelligenta valet.
http://spaces.msn.com/chevyzon/
http://petrolinahotrodders.websida.org/
Amazonsport
Posts: 933
Joined: Sat Jul 30, 2005 7:54 pm
Location: Näsum

Post by Amazonsport »

Sorry, tänkte inte på att det var en kombi :oops:
Amazon 121 -67 + Amazon 221 -66 + Amazon221-67 + Amazon 121-60
BlackPhoenix
Posts: 32
Joined: Mon Jun 19, 2006 2:30 pm

Post by BlackPhoenix »

Hej igen! Har inte hunnit med nåt meckande på länge eftersom jobbet har tagit upp all tid... körde dubbla skift 2 veckor i stäck... (kl 07-23.00)

Idag fick jag avgasröret loss genom att ta till bågfilen och såga bort muttrarna... lossnade inte på nåt annat sätt... imorn blir d väl att lyfta ur motorn...
thord
Posts: 91
Joined: Fri Nov 26, 2004 9:53 pm

Post by thord »

:lol: ialla fall en sak vi lappar här i Kiruna slipper \"rost\" man behöver knappt underedsmassa :lol: :lol: 8)
BlackPhoenix
Posts: 32
Joined: Mon Jun 19, 2006 2:30 pm

Post by BlackPhoenix »

Har int hunnit göra SÅ mycket men... motorn är iaf borta och motorrumet håller på att slipas... få se nu om d blir nåt d här två veckorna när ja har ledigt =) bilder kommer...
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Post by Hasse63 »

Lätt att bli blind när man inte vet var man ska leta ev. rost på en bil.

Du mätte väll upp höjden på framskärmsbalkarna innan du kapade bort dom på de ställen där det går att så rätt höjd, så du lättare kan sätta dit de nya i rätt höjd så du får skärmar och huv att följa varandra. :roll:
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
BlackPhoenix
Posts: 32
Joined: Mon Jun 19, 2006 2:30 pm

Re:

Post by BlackPhoenix »

Hasse63 wrote:Lätt att bli blind när man inte vet var man ska leta ev. rost på en bil.
Så sant, så sant...
Hasse63 wrote: Du mätte väll upp höjden på framskärmsbalkarna innan du kapade bort dom på de ställen där det går att så rätt höjd, så du lättare kan sätta dit de nya i rätt höjd så du får skärmar och huv att följa varandra. :roll:
Jupp... som tur var så tänkte jag så långt och gjorde det :wink:
Lars Bd
Posts: 4775
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Re:

Post by Lars Bd »

BlackPhoenix wrote: Jupp... som tur var så tänkte jag så långt och gjorde det :wink:
Lita inte blint på att det blir bra för att du har mätt en gång utan kolla noga med skärmarna att det verkligen blir rätt.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Post by Hasse63 »

Man kan inte ha för många mått att gå efter.

Huven är en detalj som rätt ofta är löstagen på äldre bilar och den måste först justeras in i höjd, sidledes och på längden, annars är det lätt det blir fel. det är ju aldrig fel att få det \"rakare\" än original :wink:
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
K_arlstrom
Posts: 283
Joined: Tue Jun 20, 2006 7:38 am
Location: Piteå

ajdå

Post by K_arlstrom »

lider med dig.. gjorde samma sak själv, köpte en amazon som såg ut att ha skonats från rost, knackade lite här och lite där där jag fått höra att amazoner brukar rosta.. tyvärr så hade de lagat rosthålen med spackel och en aluminiumbit på min så det lät ju metall !

Ett tipps från mig är att du skriver en lista med små punker över alla ställen där du har rost, t.ex. vänster golv fram, vänster golv bak, höger golv fram, höger golv bak osv och så gör du en punkt i taget, mkt enklare att se att det verkligen går framåt då och det känns enklare att fortsätta ! ska ut nu och forma klart plåten min till förarsidan.. golvet är i stort behov av ny plåt ;P

meningen med all denna text är att, ge inte upp, ta det i små portioner och bevisa för dig själv att du klarat av de genom att bocka av de på en lista !


Lycka till !
//Jonas
Vilja, våld och vasselin
BlackPhoenix
Posts: 32
Joined: Mon Jun 19, 2006 2:30 pm

Post by BlackPhoenix »

Peppas upp är precis vad jag behöver!! Har nu tvingat mig själv att fixa lite, mycket jobb men inget synligt... Men men... Slutresultat blir nog bra bara jag orkar kämpa!! Men nog skvallrat för mig, nu ska ja ta mig i kragen och fortsätta fixa rost i motorrummet!!

Hej så länge...
Post Reply