Dubbla SU del2

Moderatorer
Post Reply
viadrus
Posts: 46
Joined: Wed May 31, 2006 8:48 pm
Location: Uddevalla
Contact:

Dubbla SU del2

Post by viadrus »

Tja jag igen har problem med SU satte på dom och skulle starta gick inte ....rullade igång bilen då gick den sjukt illa har rengjort och pillat hela dagen. tagit loss förgasarna 5 ggr...tröttsamt! När jag bytte från stromberg var jag tvungen att plugga vakumet från fördelaren för nåt sånt uttag fanns inte på su'n. då kommer frågan ...måste man ställa om tändningen om man pluggar vakumet? su'n kommer från kronans bandvagnar eller nåt.
Volvo Amazon -63 i familjen sen nyköp
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Post by Hasse63 »

Har du grundinställt dom och sen synkroniserat förgasarna, det låter då inte så eller :?:
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
viadrus
Posts: 46
Joined: Wed May 31, 2006 8:48 pm
Location: Uddevalla
Contact:

Post by viadrus »

Motorn får för mycket soppa hela tiden surar ner sig direkt typ ändå har jag skruvat in skruvarna i botten för blandningen måste vara helt fel munstycken eller nåt
Volvo Amazon -63 i familjen sen nyköp
Lars Bd
Posts: 4775
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Re:

Post by Lars Bd »

viadrus wrote:skruvat in skruvarna i botten
Vilka skruvar och su är det frågan om?
Är det den nyare HIF så har jag för mig att munstycksskruven ska skruvas ut för att minska bränslet.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
Bengan75
Posts: 120
Joined: Mon May 08, 2006 12:46 pm

Post by Bengan75 »

Kommer dom från bandvagn måste de väl vara HS6orna med alu-insug...

Har samma på min, du skruvar ner munstycket i botten för att sänka munstycket och då får den mer soppa.. Kollat nålarna och ev.bytt till fräscha? jag bytte från ZH till KD-nålar som förvisso ger mer bränsle
Matzie
Posts: 48
Joined: Tue May 09, 2006 7:41 pm

Post by Matzie »

Ursäkta att jag knycker tråden en snabbis!

Jag sitter och knackar fram på en singel stromberg! vilken skilnad i bensinförbrukning blir det om man kastar på dubbla SU?
Går i trimningstankar...
Bengan75
Posts: 120
Joined: Mon May 08, 2006 12:46 pm

Re:

Post by Bengan75 »

Matzie wrote:Ursäkta att jag knycker tråden en snabbis!

Jag sitter och knackar fram på en singel stromberg! vilken skilnad i bensinförbrukning blir det om man kastar på dubbla SU?
Går i trimningstankar...
Rätt synkade och vid normal körning drar den inte mer, kanske t.om lite mindre.. Men när man gasar blir de givetvis lite mer.. Gäller väl oavsett om det är dubbla SU eller Webrar/Dellortos f.ö
p12133vd
Posts: 70
Joined: Sun Feb 08, 2004 10:01 am
Contact:

Re: Dubbla SU del2

Post by p12133vd »

viadrus wrote:Tja jag igen har problem med SU satte på dom och skulle starta gick inte ....rullade igång bilen då gick den sjukt illa har rengjort och pillat hela dagen. tagit loss förgasarna 5 ggr...tröttsamt! När jag bytte från stromberg var jag tvungen att plugga vakumet från fördelaren för nåt sånt uttag fanns inte på su'n. då kommer frågan ...måste man ställa om tändningen om man pluggar vakumet? su'n kommer från kronans bandvagnar eller nåt.
Kolla nålarna,jag hade bandvagns SU på en PV har för mig att det satt KZ nålar på den. Den gick fett och illa.Jag bytte till i alla fall till KD nålar och efter det gick bilen bra.
Bengan75
Posts: 120
Joined: Mon May 08, 2006 12:46 pm

Re: Dubbla SU del2

Post by Bengan75 »

p12133vd wrote:
viadrus wrote:Tja jag igen har problem med SU satte på dom och skulle starta gick inte ....rullade igång bilen då gick den sjukt illa har rengjort och pillat hela dagen. tagit loss förgasarna 5 ggr...tröttsamt! När jag bytte från stromberg var jag tvungen att plugga vakumet från fördelaren för nåt sånt uttag fanns inte på su'n. då kommer frågan ...måste man ställa om tändningen om man pluggar vakumet? su'n kommer från kronans bandvagnar eller nåt.
Kolla nålarna,jag hade bandvagns SU på en PV har för mig att det satt KZ nålar på den. Den gick fett och illa.Jag bytte till i alla fall till KD nålar och efter det gick bilen bra.
Hade ZH i mina, var nog från B18 sport, fast jag misstänkte att det var kronförgasare.. Bytte till KD och det blev bättre.. iallafall aluinsug med endast ett uttag till bromsservon, inget uttag för vakuum
viadrus
Posts: 46
Joined: Wed May 31, 2006 8:48 pm
Location: Uddevalla
Contact:

Post by viadrus »

Tack för tipsen. Har lagt dom på hyllan igen men ska plocka ner dom till vintern och kolla igenom dom då tänkte jag. Åkte på ombesikting med strombergaren dock....CO låg på 10!! då hade jag ändå 50 procent etanol i tanken. Skum förgasare ska det inte sitta en skruv under flotörhuset som man kan ställa bränsle blandningen på? sitter bara nån plugg där. Hur ska man då justera blandningen? Membranet är kasst så det får jag ju byta iallafall vet inte om det har nåt med CO´n å göra men den suger ur all olja från förgasaren på några mil.
Volvo Amazon -63 i familjen sen nyköp
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Post by Hasse63 »

Att ställa CO på en Stromberg utan skruv i botten kräver specialverktyg som de flästa bilverkstäder har.
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
viadrus
Posts: 46
Joined: Wed May 31, 2006 8:48 pm
Location: Uddevalla
Contact:

Post by viadrus »

Okej hade tråkigt idag så då rev jag isär förgasarna och ja mycket riktigt det satt ZH nålar i dom så dom får jag väl prova att byta. Munstyckena stod det bara 1/2 på ena och 5 på andra vad det nu betyder. Ska man köpa nålar och munstycken från CVI eller ska man vända sig till förgasar teknink?
Volvo Amazon -63 i familjen sen nyköp
Post Reply