Dubbla SU del2
Dubbla SU del2
Tja jag igen har problem med SU satte på dom och skulle starta gick inte ....rullade igång bilen då gick den sjukt illa har rengjort och pillat hela dagen. tagit loss förgasarna 5 ggr...tröttsamt! När jag bytte från stromberg var jag tvungen att plugga vakumet från fördelaren för nåt sånt uttag fanns inte på su'n. då kommer frågan ...måste man ställa om tändningen om man pluggar vakumet? su'n kommer från kronans bandvagnar eller nåt.
Volvo Amazon -63 i familjen sen nyköp
Har du grundinställt dom och sen synkroniserat förgasarna, det låter då inte så eller
Klicka! Forumsregler
Klicka! Länksamlingen som har "allt"
Klicka! Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Klicka! Länksamlingen som har "allt"
Klicka! Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Re:
Vilka skruvar och su är det frågan om?viadrus wrote:skruvat in skruvarna i botten
Är det den nyare HIF så har jag för mig att munstycksskruven ska skruvas ut för att minska bränslet.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
Re:
Rätt synkade och vid normal körning drar den inte mer, kanske t.om lite mindre.. Men när man gasar blir de givetvis lite mer.. Gäller väl oavsett om det är dubbla SU eller Webrar/Dellortos f.öMatzie wrote:Ursäkta att jag knycker tråden en snabbis!
Jag sitter och knackar fram på en singel stromberg! vilken skilnad i bensinförbrukning blir det om man kastar på dubbla SU?
Går i trimningstankar...
Re: Dubbla SU del2
Kolla nålarna,jag hade bandvagns SU på en PV har för mig att det satt KZ nålar på den. Den gick fett och illa.Jag bytte till i alla fall till KD nålar och efter det gick bilen bra.viadrus wrote:Tja jag igen har problem med SU satte på dom och skulle starta gick inte ....rullade igång bilen då gick den sjukt illa har rengjort och pillat hela dagen. tagit loss förgasarna 5 ggr...tröttsamt! När jag bytte från stromberg var jag tvungen att plugga vakumet från fördelaren för nåt sånt uttag fanns inte på su'n. då kommer frågan ...måste man ställa om tändningen om man pluggar vakumet? su'n kommer från kronans bandvagnar eller nåt.
Re: Dubbla SU del2
Hade ZH i mina, var nog från B18 sport, fast jag misstänkte att det var kronförgasare.. Bytte till KD och det blev bättre.. iallafall aluinsug med endast ett uttag till bromsservon, inget uttag för vakuump12133vd wrote:Kolla nålarna,jag hade bandvagns SU på en PV har för mig att det satt KZ nålar på den. Den gick fett och illa.Jag bytte till i alla fall till KD nålar och efter det gick bilen bra.viadrus wrote:Tja jag igen har problem med SU satte på dom och skulle starta gick inte ....rullade igång bilen då gick den sjukt illa har rengjort och pillat hela dagen. tagit loss förgasarna 5 ggr...tröttsamt! När jag bytte från stromberg var jag tvungen att plugga vakumet från fördelaren för nåt sånt uttag fanns inte på su'n. då kommer frågan ...måste man ställa om tändningen om man pluggar vakumet? su'n kommer från kronans bandvagnar eller nåt.
Tack för tipsen. Har lagt dom på hyllan igen men ska plocka ner dom till vintern och kolla igenom dom då tänkte jag. Åkte på ombesikting med strombergaren dock....CO låg på 10!! då hade jag ändå 50 procent etanol i tanken. Skum förgasare ska det inte sitta en skruv under flotörhuset som man kan ställa bränsle blandningen på? sitter bara nån plugg där. Hur ska man då justera blandningen? Membranet är kasst så det får jag ju byta iallafall vet inte om det har nåt med CO´n å göra men den suger ur all olja från förgasaren på några mil.
Volvo Amazon -63 i familjen sen nyköp
Att ställa CO på en Stromberg utan skruv i botten kräver specialverktyg som de flästa bilverkstäder har.
Klicka! Forumsregler
Klicka! Länksamlingen som har "allt"
Klicka! Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Klicka! Länksamlingen som har "allt"
Klicka! Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Okej hade tråkigt idag så då rev jag isär förgasarna och ja mycket riktigt det satt ZH nålar i dom så dom får jag väl prova att byta. Munstyckena stod det bara 1/2 på ena och 5 på andra vad det nu betyder. Ska man köpa nålar och munstycken från CVI eller ska man vända sig till förgasar teknink?
Volvo Amazon -63 i familjen sen nyköp