Kyl-fråga
-
- Posts: 45
- Joined: Thu Jun 22, 2006 8:17 pm
- Location: Falkenberg
Kyl-fråga
Hejsan,
när jag kom ut ifrån jobbet igår fick jagen överraskning, under amazonen låg en pöl av någon vätska, jag gjorde ett finger test och det var glykol, öppnar huven och skruvar av locket till expansionskärlet,,,tomt,,,kollar kylen,,,tom,,, min första tanke är att jag sprängt kylet men provar iaf att hälla på vatten i kylet och expansionskärlet, väntade 5min och då hade inget runit ut, jag körde hem utan problem. När jag skulle köra till jobbet igår kväll kollade jag och garage golvet var torrt, så min fråga är nu , om det inte var sabotage, hur kan kylet bara släppa allt glykolvatten? det var runt 18grader ute när jag parkerade och tempmätaren låg mitt på det mittersta sträket.
när jag kom ut ifrån jobbet igår fick jagen överraskning, under amazonen låg en pöl av någon vätska, jag gjorde ett finger test och det var glykol, öppnar huven och skruvar av locket till expansionskärlet,,,tomt,,,kollar kylen,,,tom,,, min första tanke är att jag sprängt kylet men provar iaf att hälla på vatten i kylet och expansionskärlet, väntade 5min och då hade inget runit ut, jag körde hem utan problem. När jag skulle köra till jobbet igår kväll kollade jag och garage golvet var torrt, så min fråga är nu , om det inte var sabotage, hur kan kylet bara släppa allt glykolvatten? det var runt 18grader ute när jag parkerade och tempmätaren låg mitt på det mittersta sträket.
Blå Amazon 70:a 122S
-Pipercross öppet luftfilter
-K-kam
-Ferrita 2\" avgas system
-Pipercross öppet luftfilter
-K-kam
-Ferrita 2\" avgas system
Re: Kyl-fråga
Verkar märkligt, rann det ut igår och du bara fyllde på så borde det rinna ut igen. Hade du sen inga problem med tempen när du åkte till jobbet så borde det ju inte rinna ut. Visserligen stiger ju värmen i motorn ett tag efter stoppm men inte så att vattnet rinner ur. Det lutar nog år sabotage, läckor lagar sig sällan självaAmazon_falkenberg wrote:Hejsan,
när jag kom ut ifrån jobbet igår fick jagen överraskning, under amazonen låg en pöl av någon vätska, jag gjorde ett finger test och det var glykol, öppnar huven och skruvar av locket till expansionskärlet,,,tomt,,,kollar kylen,,,tom,,, min första tanke är att jag sprängt kylet men provar iaf att hälla på vatten i kylet och expansionskärlet, väntade 5min och då hade inget runit ut, jag körde hem utan problem. När jag skulle köra till jobbet igår kväll kollade jag och garage golvet var torrt, så min fråga är nu , om det inte var sabotage, hur kan kylet bara släppa allt glykolvatten? det var runt 18grader ute när jag parkerade och tempmätaren låg mitt på det mittersta sträket.
-
- Posts: 497
- Joined: Tue Feb 03, 2004 5:40 pm
Är du säker på att pölen kom från din bil? Pölen fanns inte där när du parkerade? Det kan ha dunstat från din kylare under en längre tid och pölen fick dig att kolla? Isådana fall var det ju tur att det inte var någon kollega som slagit en båge under bilen eftersom du pillade i det... Eller grannens katt...
-anglofil-
-
- Posts: 45
- Joined: Thu Jun 22, 2006 8:17 pm
- Location: Falkenberg
nja jag slänger alltid en blick emot bilen när jag går och jag är 100% säker att pölen inte var där innan och att det var kylvatten(min kyl vart ju tom)
det har varit ett par incidenter på just den här parkeringen under sommarveckorna, securitas sitter typ 250m ifrån och bevakar men de får inte spela in så oftast så missar de vad som händer...
jaja får hoppas att de inte ger sig på min bil igen, då får jag ta och plombera allt :=)
det har varit ett par incidenter på just den här parkeringen under sommarveckorna, securitas sitter typ 250m ifrån och bevakar men de får inte spela in så oftast så missar de vad som händer...
jaja får hoppas att de inte ger sig på min bil igen, då får jag ta och plombera allt :=)
Blå Amazon 70:a 122S
-Pipercross öppet luftfilter
-K-kam
-Ferrita 2\" avgas system
-Pipercross öppet luftfilter
-K-kam
-Ferrita 2\" avgas system
-
- Posts: 21
- Joined: Tue Jul 27, 2004 12:51 pm
-
- Posts: 45
- Joined: Thu Jun 22, 2006 8:17 pm
- Location: Falkenberg
Jag gissar på att du kört med för lite kylvätska i motorn som sen blivit så varm att det lilla vattnet som va klar kokade och det ökade trycket gjorde att det kom lite på marken
Klicka! Forumsregler
Klicka! Länksamlingen som har "allt"
Klicka! Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Klicka! Länksamlingen som har "allt"
Klicka! Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
-
- Posts: 45
- Joined: Thu Jun 22, 2006 8:17 pm
- Location: Falkenberg
Ja kanske det om du varit uppmärksak, men de var kanske precis innan du stänge av som det började koka?och det är ju svårt att spekulera när ingen vet ur mycket kylvatten du hade i kylaren när du lämnade bilen.
Klicka! Forumsregler
Klicka! Länksamlingen som har "allt"
Klicka! Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Klicka! Länksamlingen som har "allt"
Klicka! Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
-
- Posts: 45
- Joined: Thu Jun 22, 2006 8:17 pm
- Location: Falkenberg
har lite samma problem med min, om jag kör bara t.ex från jobbet och hem och termostaten inte hinner öppna innan jag stänger av bilen.. då kan de trycka ur lite vatten ur expansionskärlet.. som mest ca 1-1.5 liter har jag fått fylla på.. blev lite bättre när jag bytte termostat och det var inget problem alls när jag körde utan i nån vecka, fast då tar det ju jättelång tid innan bilen blir varm