Min 70:a
-
- Posts: 78
- Joined: Wed Apr 12, 2006 3:01 pm
- Location: Nyköping
Min 70:a
Jag tänkte väl skaffa en tråd nu när det börjar hända grejer
Lite fakta:
Årsmodell: 1970 s-modell
Motor och låda: B18 med enkel strombergare och M40g med kortspak
Inredning: röd med svart tak
Här är lite bilder på när jag precis har målat den.
Och nu ska jag bara ficksa lite i fronten med grill och lysen och hänga regplåten lite snyggare.
Sen ska motor, låda och koppling bytas.
Och sen blir det lite små ficks med stereo och huven har lite dålig passform så den ska ficksas
Lite fakta:
Årsmodell: 1970 s-modell
Motor och låda: B18 med enkel strombergare och M40g med kortspak
Inredning: röd med svart tak
Här är lite bilder på när jag precis har målat den.
Och nu ska jag bara ficksa lite i fronten med grill och lysen och hänga regplåten lite snyggare.
Sen ska motor, låda och koppling bytas.
Och sen blir det lite små ficks med stereo och huven har lite dålig passform så den ska ficksas
Last edited by Ironbreaker on Tue Oct 03, 2006 6:58 pm, edited 1 time in total.
-
- Posts: 283
- Joined: Tue Jun 20, 2006 7:38 am
- Location: Piteå
-
- Posts: 78
- Joined: Wed Apr 12, 2006 3:01 pm
- Location: Nyköping
Re:
Jag tror det är köpt på Hansen racing kostar ca 700 krK_arlstrom wrote:oo ser väldigt trevligt ut ! dags för en uppdateringen kanske.. ?
Bssse: finns kitt med solenoider och fjärrkontroll/dold knapp som man använder.. vet dock inte hur det är gjort i det här fallet.
Last edited by Ironbreaker on Tue Oct 03, 2006 6:58 pm, edited 1 time in total.
-
- Posts: 78
- Joined: Wed Apr 12, 2006 3:01 pm
- Location: Nyköping
-
- Posts: 532
- Joined: Wed Jan 11, 2006 12:56 pm
- Location: Kalix
- Contact:
Re:
Förmodligen att det är en bil från 1970 som inte ser ut att vara från 1970 utan från sent svenskt femtitalMicke_ed wrote:Hur menar du?Cpt Tuttle wrote:En grej som slog mig bara....
Känns lite orealistiskt på nåt vis när man ser den att det faktiskt är en 70-talsbil vi har att göra med här...
Virrigt inlägg kanske men... Hoppas ni fattar vad jag menar.
BTW Bilen är så jävulskt snygg så det finns inte,några nya bilder med kofångare på??
Buick Skylark 2dr HT 1963
Projektet på olika forum
Projektet på olika forum
-
- Posts: 78
- Joined: Wed Apr 12, 2006 3:01 pm
- Location: Nyköping
Re:
Nej tyvärr kofångaren har inte kommit på plats än, tidigare ägare har tagit fram skärbrännan och skärt av plattjärnen på baksidan när han bytte fronten så det finns inga fästen kvar.några nya bilder med kofångare på??
men jag ska ta lite nya bilder nu i helgen.
-
- Posts: 532
- Joined: Wed Jan 11, 2006 12:56 pm
- Location: Kalix
- Contact:
-
- Posts: 78
- Joined: Wed Apr 12, 2006 3:01 pm
- Location: Nyköping
Nu har det varit mekarkväll på jobbet.
Och jag hade planerat att sätta ditt 2st Su förgasare. Men det gick tyvärr inte som planerat.
Jag tänkte det att det går ju fort så jag kappa sönder det insug jag hade på bilen och jag har inget annat.
Så upp täker jag att när jag kan prov montera insug o grenröret så får inte Su förgasarna plats.
Flottörhuset tog i avgasröret. Så jag var tyvärr tvungen att montera två strombergare som är i stort behov av renovering.
Så nu får jag köra med en som jag hade förut som funka sådär men den andra har legat i ett skåp i 5 år så trotteln ville inte riktigt och så flödar den över.
Så det vart lite stressigt för jag ville ju åka hem med bilen ochså.
Här kommer lite bilder från kvällen.
Min andra ny polerade Su
Min orginal b18 topp innan jag byte till en steg 2 topp
En av trattarna
Insuget. Lite lagom portat för att passa bra mot insugs kanalerna. Är det någon som vet vad detta insug är/har suttit på???
Motor med steg 2 topp, som är byggd på b18 topp med planad 3mm Breddade förbrännings rum till B20 orginal bredd. B20 orginal insugs storlek, sen så stor avgas ventil som får plats. Och så är den portad.
Den är ochså lackad med röd flake
Här en bil på steg 2 toppen innan jag satte dit den vid att annat tillfälle.
OJ jag måste nog renovera under delen snarast det är ganska mycket olja där det inte ska vara. Jag har torkat bort oljan som var i insugs kanalerna. Man ser hur oljan har runnit i insugs kanalen längst till höger när jag tog bort insuget
Till slipat grenrör.
Strombergarna som fick ta plats istället för Su förgasarna
Su förgasarna som skulle var på plats igenkligen, men jag måste ficksa adapter rör så jag får ut dom lite. Och ska även pusta upp förgasaren som satt på bilen innan så den blir lika fin som den andra igen.
Det som vart kvar efter slakten.
Och här hängar den på lyften, den har fått gå hårt på grusvägarna. Så den är lite skabbig just nu får tvätt den imorgon. Jag glömde att fota när den var nere på marken. Jag har nämligen höjt bilen så att den är jämn hög. Jag monterade saab 900 bakfjädrar bak, dom är nästa dubbelt så grova men har samma ytter diameter
Nu ska jag snart sätta ditt ett extraktor och mina Su. Sen ska en renoverad B20 bottendel åka ner( kanske med turbo) Och då ska jag passa på att ficksa motorrummet lite med lack och sånt.
Och jag hade planerat att sätta ditt 2st Su förgasare. Men det gick tyvärr inte som planerat.
Jag tänkte det att det går ju fort så jag kappa sönder det insug jag hade på bilen och jag har inget annat.
Så upp täker jag att när jag kan prov montera insug o grenröret så får inte Su förgasarna plats.
Flottörhuset tog i avgasröret. Så jag var tyvärr tvungen att montera två strombergare som är i stort behov av renovering.
Så nu får jag köra med en som jag hade förut som funka sådär men den andra har legat i ett skåp i 5 år så trotteln ville inte riktigt och så flödar den över.
Så det vart lite stressigt för jag ville ju åka hem med bilen ochså.
Här kommer lite bilder från kvällen.
Min andra ny polerade Su
Min orginal b18 topp innan jag byte till en steg 2 topp
En av trattarna
Insuget. Lite lagom portat för att passa bra mot insugs kanalerna. Är det någon som vet vad detta insug är/har suttit på???
Motor med steg 2 topp, som är byggd på b18 topp med planad 3mm Breddade förbrännings rum till B20 orginal bredd. B20 orginal insugs storlek, sen så stor avgas ventil som får plats. Och så är den portad.
Den är ochså lackad med röd flake
Här en bil på steg 2 toppen innan jag satte dit den vid att annat tillfälle.
OJ jag måste nog renovera under delen snarast det är ganska mycket olja där det inte ska vara. Jag har torkat bort oljan som var i insugs kanalerna. Man ser hur oljan har runnit i insugs kanalen längst till höger när jag tog bort insuget
Till slipat grenrör.
Strombergarna som fick ta plats istället för Su förgasarna
Su förgasarna som skulle var på plats igenkligen, men jag måste ficksa adapter rör så jag får ut dom lite. Och ska även pusta upp förgasaren som satt på bilen innan så den blir lika fin som den andra igen.
Det som vart kvar efter slakten.
Och här hängar den på lyften, den har fått gå hårt på grusvägarna. Så den är lite skabbig just nu får tvätt den imorgon. Jag glömde att fota när den var nere på marken. Jag har nämligen höjt bilen så att den är jämn hög. Jag monterade saab 900 bakfjädrar bak, dom är nästa dubbelt så grova men har samma ytter diameter
Nu ska jag snart sätta ditt ett extraktor och mina Su. Sen ska en renoverad B20 bottendel åka ner( kanske med turbo) Och då ska jag passa på att ficksa motorrummet lite med lack och sånt.