utlottningen?

T.ex. länksamling och andra Volvotrådar. Moderatorer
Post Reply
Tim
Posts: 138
Joined: Sun Apr 23, 2006 7:37 am
Location: Umeå/Uppsala
Contact:

utlottningen?

Post by Tim »

vem vann den renoverade amazonen?
samt skulle vara kul att se lite bilder från helgens vallåkra träff!
Amazon -62
-Igår kväll smidde jag tusen planer, i morse gjorde jag som vanligt...
nike69
Posts: 40
Joined: Thu Nov 24, 2005 10:39 pm
Location: oskarshamn

Post by nike69 »

bilder vore kul.
Likaså att få reda på vem som blev den lyckliga amazonägaren
varför räknade jag ihop mina renoveringskvitton :S
no.6570
Micke_ed
Posts: 836
Joined: Wed Apr 27, 2005 8:39 am

Post by Micke_ed »

Det står ju på första sidan på amazonklubben.se vem som van!
Thomas
Posts: 342
Joined: Tue Oct 19, 2004 9:32 am

Post by Thomas »

Finns det inga sköna bilder på bilen då?
Ägare av en röd och halvrisig Volvo 131341 T - Bil nummer 219 i årgång -70 - Då registrerad som: BD 72353
Hasse
Posts: 82
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:40 pm
Location: Trollhättan
Contact:

Bilder från sommarträffen (Vallåkra)

Post by Hasse »

Är det någon som har bilder från vår sommarträff så vore jag glad att få kopior av dessa via mail, jag hade inte tid ens att leta fram kameran under varken lördagen eller söndagen.

Under söndagen han jag dock räkna till att vi fick ihop 84 Amazoner, hade det varit fint väder så hade vi säkert nått 100 st då många ringde och frågade vad det var för väder och sedan valde att stanna hemma.

Ett större reportage kommer i nästa nummer av Amazonbladet.

(Kan väl också skryta med att vi blev utvalda till bästa klubb på Vallåkraträffen = stor pokal i klubblokalen)

Tack på förhand.....

Min mail adress är: hasse@amazonklubben.se

Mvh / Hasse Lindell
Att renovera en Amazon är att bevara en bit Svensk kulturhistoria
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

Post by Rogge »

hasse, du får inte glömma att flera amazoner vann pris oxå, bla sveriges häftigaste volvo vanns av en amazon kombi! :D

men ang lotteri bilen så va den inte SÅ värst fin tyckte jag, har sett mycket finare bilar, motorn t ex va inte ens målad, clipset över dubbellisten vid bakrutan va skabbigt, lackskador på höger framskärm osv.. men visst, det va annars en bra renovering, indreningen va i toppskick..
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
Hasse
Posts: 82
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:40 pm
Location: Trollhättan
Contact:

Utlottnings Amazonen

Post by Hasse »

Visst var det Amazoner som vann på Vallåkra, detta kommer självklart att uppmärksammas i nästa nummer av Amazonbladet.

När det gäller vår utlottnings Amazon så måste vi självklart sätta gränser för vad vi kan kosta på en renovering, allt kan inte vara perfekt och i nyskick, vår målsättning var att få bilen i ett fint skick till en rimlig kostnad, ny lack, ny inrdedning, innertak och golvmattor, ny bagagerumsmatta, fint krom m.m m.m då måste man tyvärr dra vissa gränser.
Det blev även byte av framskärmar, front och tröskalar m.m.
Sedan kan du själv börja räkna ut vad det hela kostar.
Bilen är nybesiktigad utan anmärkning och är även besiktigad av en oberoende besiktningsman för att få teckna en MHRF försäkring.
Den lilla lackskadan blev tyvärr under söndagen när bilen stod i vårt klubbtält, det rusade in massor av folk med paraplyer och andra vassa saker när regnskurarna vräkte ner som mest.
Till detta så skall man också ta hänsyn till att det inte är så lätt att hitta någon som vill göra denna renovering ideellt på ca. 7 månader, så jag tycker faktiskt att kritiken inte är helt befogad.

Visst finns det finare bilar, men få någon att göra det jobbet utan betalning med en begränsad ekonomi.....

Hoppas att du kanske kan göra jobbet bättre om vi kör en ny utlottning i framtiden...(gratis)
Att renovera en Amazon är att bevara en bit Svensk kulturhistoria
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

Re: Utlottnings Amazonen

Post by Rogge »

Hasse wrote:När det gäller vår utlottnings Amazon så måste vi självklart sätta gränser för vad vi kan kosta på en renovering, allt kan inte vara perfekt och i nyskick, vår målsättning var att få bilen i ett fint skick till en rimlig kostnad, ny lack, ny inrdedning, innertak och golvmattor, ny bagagerumsmatta, fint krom m.m m.m då måste man tyvärr dra vissa gränser.
Det blev även byte av framskärmar, front och tröskalar m.m.
Sedan kan du själv börja räkna ut vad det hela kostar.
Bilen är nybesiktigad utan anmärkning och är även besiktigad av en oberoende besiktningsman för att få teckna en MHRF försäkring.
Den lilla lackskadan blev tyvärr under söndagen när bilen stod i vårt klubbtält, det rusade in massor av folk med paraplyer och andra vassa saker när regnskurarna vräkte ner som mest.
Till detta så skall man också ta hänsyn till att det inte är så lätt att hitta någon som vill göra denna renovering ideellt på ca. 7 månader, så jag tycker faktiskt att kritiken inte är helt befogad.

Visst finns det finare bilar, men få någon att göra det jobbet utan betalning med en begränsad ekonomi.....

Hoppas att du kanske kan göra jobbet bättre om vi kör en ny utlottning i framtiden...(gratis)
ok, jag kan erkänna att jag inte har all info och bakgrund om renoveringen, men jag tycker ändå att man kunde ju iaf målat upp motorn, ser mycket trevligare ut då.

jag tänker inte renovera nån amazon till :wink: blir bara massa gbnäll om orginal förstörelse osv.. så när denna jag har är "färdig" så kommer den nog att säljas til förmån för någor annat projekt.
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
Amazonic
Posts: 138
Joined: Mon Jul 18, 2005 6:13 pm
Location: Örebro

Post by Amazonic »

hur många var det som va med i lottningen?beroende på hur många som va med,så måste det ju kommit in en del slantar där....
Amazon -65
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Re: Bilder från sommarträffen (Vallåkra)

Post by Hasse63 »

Hasse wrote: (Kan väl också skryta med att vi blev utvalda till bästa klubb på Vallåkraträffen = stor pokal i klubblokalen)
Stort grattis :D
Bästa forumet enligt mig är det också :wink:
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Post Reply