Lusens Amazon

Visa din modifierade Amazon. Moderatorer
lusen
Posts: 61
Joined: Fri Mar 31, 2006 9:49 am
Location: Nol
Contact:

Lusens Amazon

Post by lusen »

Får lägga med min Amazon här me...

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Fler bilder finns på: http://www.gatbilar.se/lusen och http://www.garaget.org/Lusen
lusen
Posts: 61
Joined: Fri Mar 31, 2006 9:49 am
Location: Nol
Contact:

Post by lusen »

Lite saker som är på gång...

Image
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Post by QV »

Såg en ny kylare på bilden.
Hämtade min för tre veckor sedan och det var inte på något sätt billigt.

Såg också en krängningshämare bak men inga bussningar eller bättre stötdämpare. I min värld (som inte alla behöver vara lika som din) så kommer krängningshämare bak långt ner på listan om det inte är billigt.

lycka till med turbomonteringen

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
lusen
Posts: 61
Joined: Fri Mar 31, 2006 9:49 am
Location: Nol
Contact:

Post by lusen »

Sänkningsfjädrarna och kylet är redan på...

Ska byta bussningarna så snart jag har fått köpt dom.

Avgassystemet ska jag bygga på imån.

Jag kör med bilen dagligen just nu så jag hinner inte jobba med den så mycket som jag vill.

krängningsstaget bak får nog vänta lite...
Först ska jag fixa med motorn och inredningen.

<Lusen
lusen
Posts: 61
Joined: Fri Mar 31, 2006 9:49 am
Location: Nol
Contact:

Post by lusen »

Skillnaden på fjädrarna som satt på och sänknings fjädrarna :D

Image
K_arlstrom
Posts: 283
Joined: Tue Jun 20, 2006 7:38 am
Location: Piteå

Post by K_arlstrom »

haha lite skillnad på fjädrarna ! inte såg den så farligt låg ut med de som satt på :O

Var köpte du dina fjädrar ? Ska själv köpa sänkningssats nån gång är det planerat.. bara sett de till amazon på realcar.se

för övrigt, väldigt trevligt utseende ! våga vägra original ;)


//Jonas
Vilja, våld och vasselin
Amakombi
Posts: 531
Joined: Thu Oct 06, 2005 7:54 am
Location: Kil

Post by Amakombi »

nej såg ju inte låg ut de minsta :shock: min kombi är ju lägre och då har jag riktigt sletna orginal fjädrar från fabrik :D

kan du visa bilder med lesjöfors fjädrarna på? :D
lusen
Posts: 61
Joined: Fri Mar 31, 2006 9:49 am
Location: Nol
Contact:

Post by lusen »

Dom två korten som är överst på försa inlägget är med kapade fjädrar...

Resten är med köpta fjädrar.

Om man satt 2 pers i bilen så låg kardanen mot.

Image

Image

Image

Nu går det att köra lite med bilen me...
Man vill ju använda alla hästarna :twisted:

Image

Image

Ska ta lite fler kort på den...

Jag köpte mina fjädrar av KG trimning
Amazon_V8
Posts: 1082
Joined: Fri Feb 13, 2004 12:31 pm

Post by Amazon_V8 »

Riktigt frän kärra,för mig jag sett den bomba upp för backracet i Täby,en ny lack och ett par nya kofångare som inte är lackade skulle sitta som ett smäck :D
Buick Skylark 2dr HT 1963

Projektet på olika forum
lusen
Posts: 61
Joined: Fri Mar 31, 2006 9:49 am
Location: Nol
Contact:

Post by lusen »

Har funderat mycke på ny lack...
Kan bara inte komma på hur jag vill ha det.
Custom look eller räser :? Kan inte bestämma mig :)
Kofångarna ska lackas om dom me...

Det kanske blir så att jag bygger den identisk med hur den såg ut när Wheels byggde den 1981

Det kan nog stämma att du sett den på något backrace ja, fast då såg den ut så här

Image
Cpt Tuttle
Posts: 532
Joined: Wed Jan 11, 2006 12:56 pm
Location: Kalix
Contact:

Post by Cpt Tuttle »

Det där är väl knappast den som Wheels byggde? De gjorde ju en taksänkning där lilla PV-bakrutan användes, rakade handtag, dropplister, rundade dörrhörn, byggde om fronten och lite annat som saknas på din bil. :?
lusen
Posts: 61
Joined: Fri Mar 31, 2006 9:49 am
Location: Nol
Contact:

Post by lusen »

Är det den dom byggde 1981 som du snackar om? Har du möjlighet att scanna det i så fall? Jag saknar just det nummret av Wheels.
I nummer 5, Maj 1981, sidan 14 är en liten bild på den. Och det ska inligt förra ägaren och han som hade den innan honom vara den bilen som vann en takshoppning i Borlänge. Han som ägde bilen då heter Peter skoglund och är från Borås.
Det va Anders Lång som shoppade den på Hot rod utställningen i Borlänge.
Jag har mailat wheel men får inget svar.
Jag vet ju bara det som jag har hört. Så jag letar efter mer info om min bil, så om du vet något så är jag tacksam för all info.
Det har hänt en del förendringar på min bil, så som att flippfronten är borttagen och dörrarna är bytta. Hela fronten ska byggas om nu i vinter och det blir nog att flippen kommer på sin plats igen.
Cpt Tuttle
Posts: 532
Joined: Wed Jan 11, 2006 12:56 pm
Location: Kalix
Contact:

Post by Cpt Tuttle »

Ja, det är den jag tänker på.
Kan prova söka efter den och se om jag får igång min scanner.
Amazon_V8
Posts: 1082
Joined: Fri Feb 13, 2004 12:31 pm

Re:

Post by Amazon_V8 »

lusen wrote:Är det den dom byggde 1981 som du snackar om? Har du möjlighet att scanna det i så fall? Jag saknar just det nummret av Wheels.
I nummer 5, Maj 1981, sidan 14 är en liten bild på den. Och det ska inligt förra ägaren och han som hade den innan honom vara den bilen som vann en takshoppning i Borlänge. Han som ägde bilen då heter Peter skoglund och är från Borås.
Det va Anders Lång som shoppade den på Hot rod utställningen i Borlänge.
Jag har mailat wheel men får inget svar.
Jag vet ju bara det som jag har hört. Så jag letar efter mer info om min bil, så om du vet något så är jag tacksam för all info.
Det har hänt en del förendringar på min bil, så som att flippfronten är borttagen och dörrarna är bytta. Hela fronten ska byggas om nu i vinter och det blir nog att flippen kommer på sin plats igen.
Hej
Jag har alla nummrena av wheels där dom byggde om den Amazonen och jag måste säga att även jag är tveksam till att det är samma bil då dom lutade B-stolpen framåt på den vilket din bil inte verkar ha.Det enda jag ser stämmer (vid en snabb titt) med din bil mot wheels bilen är att pressningarna vid kofångaren bak är borttagna.Ska kolla upp och jämföra lite mer sen när jag är hemma,är på jobbet nu så jag har inte tidningarna i närheten.Har tyvärr ingen tillgång till scanner men en digital kamera har man ju.

MVH Micke
Buick Skylark 2dr HT 1963

Projektet på olika forum
lusen
Posts: 61
Joined: Fri Mar 31, 2006 9:49 am
Location: Nol
Contact:

Post by lusen »

Det skulle vara väldigt tacksamt om ni kunde fixa det :D
Farsan har alla Wheels tidninar sedan han började premunera utan just det nummret som verkar ha kommit bort. (typiskt)

Det stämmer kanske det ni säger att det inte är min. Jag har ju bara hört va folk sagt och har ju inte sett det själv. Jag mailade wheels och fråga om dom hade kvar gamla nummer och om dom kände till vilken bil det va. Men där har jag inte fått något svar.

Om det inte är min så får jag hoppas att jag får den så fin nu i vinter så den kommer med i senare nummer då :D

Det är ju en hel del som ska göras med den. (Hoppas det blir en lång vinter då) :shock:

Tack på förhand!

MVH Fredrik \"Lusen\"
Post Reply