Skogsvrak

T.ex. länksamling och andra Volvotrådar. Moderatorer
Caltex
Posts: 297
Joined: Sat Jan 31, 2004 10:33 pm
Location: Skellefteå

Skogsvrak

Post by Caltex »

Hittade några bilder från 2004 års skrotbilsvandring, som jag tänkte visa.. :D


Image


Image


Image


Image

Talar för sig själv...


Image


Image

:D


Image


Image


Image


Image


Image


Image


Image


Image
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

Post by Rogge »

:shock: jag är mäkta imponerad! här nere får inte bilarna stå framme alls i skogen, då kommer miljöfjöntarna o gnäller!! det är charmigt på nått sätt..

folkabussen va HET! älskar delade framrutor. en taksänkt sådan skulle jag vilja ha! :D
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
Nordetun
Posts: 83
Joined: Thu Feb 23, 2006 7:48 pm
Location: Örebro

Post by Nordetun »

Jag kan inte göra annat än hålla med, kommer ihåg att i slutet på 80talet var vi ofta på ett sådant ställe med gamla vrak som stod. Tyckte det var häftigt på nått sätt, men som kom ju \"grin piss\" och tog bort skiten. En och annan bil här och var gör nog varken till eller från med tanke på all annan skit vi spyr ut =) Låt vraken ligga!
Amazon -65
OrreBorre
Posts: 416
Joined: Tue Jun 13, 2006 6:26 pm
Location: i jär borti smålanda

Post by OrreBorre »

det såg coolt ut även fast de inte riktigt hör hemma där.. :)
Caltex
Posts: 297
Joined: Sat Jan 31, 2004 10:33 pm
Location: Skellefteå

Post by Caltex »

hellre där än pressade och återvunna till en Daihatsu :wink:
Rosen
Posts: 32
Joined: Sat Aug 05, 2006 1:10 pm
Location: Hässleholm

Re:

Post by Rosen »

Caltex wrote:hellre där än pressade och återvunna till en Daihatsu :wink:
Haha, håller helt med! Skulle vart bättre om vi började pressa Daihatsu och börja tillverka amazoner :P Fast det skulle nog inte bli nån vidare kvalitet av det inte... :D
Jodå, visst är det en sport från 62!
Micke_ed
Posts: 836
Joined: Wed Apr 27, 2005 8:39 am

Post by Micke_ed »

Jag kommer ihåg när jag var liten och vi varvis scoutstugan ute i bro. Det stog fullt med bilar ute i skogen. Men allt försvann när man hade miljökanpanjer. Synd, allt som är farligt har ju försvunit ner i backen sedan 30 år ändå, själva bilen i sig går ju tillbaks till naturen. Nu är bilarna bortta, men det farliga är kvar, gammal olja och sånt...
Skogsvraken är fina! Bevara dom!
amiz-raggarn
Posts: 222
Joined: Sun Oct 02, 2005 7:30 pm

Post by amiz-raggarn »

Skogsvrak är det underbaraste som finns! Så jäkla tufft!! Stoppa \"håll sverige rent\"!!!

En annan sak som är underbar är bilar i lador..:P Finns det nån mer underbar kännsla än att gå in i en övergiven lada och hitta nån fin gammal PV eller dyl?
Äger en amazon-65 i orginalskick

Amazon, Sveriges egna lilla jänkare!
Amakombi
Posts: 531
Joined: Thu Oct 06, 2005 7:54 am
Location: Kil

Post by Amakombi »

jo miljönissarna kan hålla sej ifrån skogvraken :evil: hade ett ställe när jag var liten som de stod massor gamla bilar i en grusgrop men sen bara fyllde de igen hela skiten med ny sand och bilarna stod kvar så de fick väl en värdig begravning efter hårt slit! :wink:
Micke_ed
Posts: 836
Joined: Wed Apr 27, 2005 8:39 am

Post by Micke_ed »

:shock: Vart!? Ska vi dra dit och göra en liten utgrävning!? :D
Henke 12136
Posts: 497
Joined: Tue Feb 03, 2004 5:40 pm

Re:

Post by Henke 12136 »

amiz-raggarn wrote:En annan sak som är underbar är bilar i lador..:P Finns det nån mer underbar kännsla än att gå in i en övergiven lada och hitta nån fin gammal PV eller dyl?
Håller med. Jag köpte en gammal bil för några år sedan. Vi kliver in i den anspråkslösa ladan på fältet och vad ser man, en Ford 8 (engelsk från 30talet) en MGA, en deka, en gammal traktor och ett par tre till som jag knappt såg för jag vart så till mig... :shock: Tror inte ens ladan hade lås...
-anglofil-
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Post by Hasse63 »

Härliga bilder. Fina former på BMW:n

Som nyinflyttad där jag bor nu så gick jag runt i skogen, jag gick efter en bergssluttning. Plötsligt ser jag något som blänker lite bland ormbunkarna och jag tar några snabba steg frammåt, då försvinner marken under mig och jag känner att jag river mig på något vasst och när jag för upp benet ut hålet så har jag ett skärsår på 5cm. Bredvid mig ligger nu det som blänkte.
- Emblemet till en cheva ca65. Jag ställer mig upp och konstaterar att från bergets \"topp\" så har folk slängt skräp i många år. som nu vuxit över.

Så jag tycker att så länge \"skrotet\" (bilarna) är ovan mark så är det ok, men när naturen har tagit överhand så är det en fara för oss och alla djur som faktisk lever bland \"skrotet\"
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
OrreBorre
Posts: 416
Joined: Tue Jun 13, 2006 6:26 pm
Location: i jär borti smålanda

Post by OrreBorre »

aaa det kan jag nog hålla med om..
Bssse
Posts: 45
Joined: Thu Aug 17, 2006 2:14 pm
Location: borlänge

Post by Bssse »

får man stjäla de användbara delar man hittar ifrån gamla vrak eller måste man leta på nån \"ägare\" och fråga om lov? Hittade ett gammalt åk ute i skogen när jag var liten och var väldigt imponerad av ratten som satt i.
Henke 12136
Posts: 497
Joined: Tue Feb 03, 2004 5:40 pm

Re:

Post by Henke 12136 »

Bssse wrote:får man stjäla de användbara delar man hittar ifrån gamla vrak eller måste man leta på nån "ägare" och fråga om lov? Hittade ett gammalt åk ute i skogen när jag var liten och var väldigt imponerad av ratten som satt i.
Borde vara markägaren?

Ang. rattar: Jag har utvecklat intresset för rattar på senare år. Man kan säga att de senaste 20 åren varit en ständig jakt faktiskt.
-anglofil-
Post Reply