SNEAKY SUE

T.ex. länksamling och andra Volvotrådar. Moderatorer
AMAZZZON
Posts: 319
Joined: Thu Oct 06, 2005 3:35 pm
Location: Sveg(Härjedalen)

Post by AMAZZZON »

Ja det är mkt tråkigt men kännde henne ej. Vila i frid Sneaky :cry:
Gör som Ford köp Volvo 8)
Har nu en PV - 1960 :D
Member of Wolfman Cruisers! 8)

8) raggarportalen.se Bevara raggarkulturen! 8)
OrreBorre
Posts: 416
Joined: Tue Jun 13, 2006 6:26 pm
Location: i jär borti smålanda

Post by OrreBorre »

det är lite svårt att förstå att hon är borta..
Amazon_V8
Posts: 1082
Joined: Fri Feb 13, 2004 12:31 pm

Post by Amazon_V8 »

Pratade en del med henne på MSN,anade att det skulle gå den här vägen nästan.Kände henne dock inte i verkligheten.När hände det och hur??
Buick Skylark 2dr HT 1963

Projektet på olika forum
Micke_ed
Posts: 836
Joined: Wed Apr 27, 2005 8:39 am

Post by Micke_ed »

Hur kunde du ana det? Hon verkade vara världens gladaste. Jag kollade runt lite på ett annat forum som hon var med i. Hon var lika glad och positiv där. Det enda är att den sista tråden hon la upp beskrev hon att alla altid skall göra sig lustiga över henne och håna henne för sitt yrkesval. inte bara på det forumet utan även i verkligheten. Är det mobbning och utfrysning som ligger bakom en sån här sak blir jag riktigt arg. När jag tittade på bilder på sina jobb hon hade gjort kan jag bara tänka mig att folk var avundsjuka på henne, för hon var duktig på det hon höll på med!
Det finns en lå med queen med refrengen: one by one, only the god dies young.
Håller med. Det är ett helvette att vara för snäll.
Hugger69
Posts: 332
Joined: Mon Feb 27, 2006 11:09 am
Location: Umeå/Teg
Contact:

Post by Hugger69 »

Hon verkade lite deppig i sina pm sista tiden men jag fattar inte heller hur man \"kan ana\" nåt så här drastiskt?! :?
...jag kan som sagt inte se min pm till Lina då någon moderator tydligen tagit bort dem....trodde att ett pm var personligt men tydligen inte!? :cry:
Håkan i Umeå
- Amazon 1965 *Såld till Tyskland 2007*
- Chevrolet Camaro 1969
- Essbåten Kurre, en mahognyracer från 1937
- Rexoped Fleetline, moped från 1956
Håkans Motorsida
Min sida på Garaget.org
OrreBorre
Posts: 416
Joined: Tue Jun 13, 2006 6:26 pm
Location: i jär borti smålanda

Post by OrreBorre »

På Håkans hemsida fanns det förut en tråd som hette \"Saknad lillasyster\"
direkt jag fick veta detta skrev jag ett mail till honom, och i detta frågade jag om jag fick skriva vad som har hänt..och igår fick jag tillbaka ett svar att jag kunde göra det.(bara det blev säkerligen jättebra), I denna tråd \"saknad lillasyster\" så stod det att hon hade så gott som fått jobb på lack firman hon praktiserade och mycket mer..det stod oxo att Lina tog livet av sig för att inte vara till besvär... :cry: och motorcykeln som lina och några andra lackerat blev crashad..tyvärr, men han har kvar en bil som hon lackade.
Micke_ed
Posts: 836
Joined: Wed Apr 27, 2005 8:39 am

Post by Micke_ed »

Stackars sneaky! Ta livet av sig bara för att inte vara till besvär :cry: ... om hon visste vad hon har ställt till med... jag tycker messt synd om familjen. Hoppas att hon ser att vi saknar henne.
Anderzon
Posts: 129
Joined: Tue Apr 04, 2006 2:49 am
Location: Stockholm/Huddinge

Post by Anderzon »

Synd att välja denna utväg från problem i livet! Finns massor av människor som ämnar att hjälpa till när man har det svårt. dem finns, gäller bara hitta dem!

Våga förändra, våga förbättra!

Jag saknar dig här, Sneaky..

Vila i frid!
Volvo Amazon 1965, Volvo 244 GLT 1988
Amazon
Posts: 917
Joined: Tue Jul 20, 2004 11:29 am
Location: Göteborg
Contact:

Post by Amazon »

Hade henne också på msn. Känns ju extra tråkigt när det är någon man snackat med. Jag är dock övertygad om att det inte är över för hennes del. Vi får hoppas att hennes nästa liv blir ljusare.
Volvo P1200VB 1958
Minielk
Posts: 149
Joined: Sat May 27, 2006 5:43 pm
Location: Lund, men Övik är hemma

Post by Minielk »

Fruktansvärt tragiskt.

Också en klocka för oss alla att det är så viktigt att ta människors signaler på allvar och bry oss om varandra.

Känner med anhöriga, beklagar verkligen sorgen.

Vila i frid
P13134, 1964, skifferblå.

Volvo Amazon - En fröjd för ögat och balsam för själen. Musik för örat och värk för högerhälen.
Pelle
Posts: 82
Joined: Sun Mar 26, 2006 1:19 am
Location: Stockholm

Post by Pelle »

..
Last edited by Pelle on Mon Jan 11, 2010 7:19 pm, edited 1 time in total.
Thomas
Posts: 342
Joined: Tue Oct 19, 2004 9:32 am

Post by Thomas »

Mycket tragiskt om man undrar vad som drev henne till ett så drastiskt beslut. Jag beklagar.

Besynnerligt agerande av moderatorerna att redera hennes meddelanden, bara...
Ägare av en röd och halvrisig Volvo 131341 T - Bil nummer 219 i årgång -70 - Då registrerad som: BD 72353
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Post by Hasse63 »

Det är säkert så att det har gjorts i samråd med anhöriga.

Söker hittar man inget, men det finns kvar iallafall några inlägg som tur är.

Edit felstavningar igen.
Last edited by Hasse63 on Sat Sep 23, 2006 9:19 pm, edited 1 time in total.
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Post by QV »

Också min 4-5 pm är borta.
I dessa pm fanns det en frusterad ungdom men inget som jag kunde tolka som så drastiskt. Men så är jag bättre på mekanik än personligheter.

Vila i frid Lina

/Jan
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Cpt Tuttle
Posts: 532
Joined: Wed Jan 11, 2006 12:56 pm
Location: Kalix
Contact:

Re:

Post by Cpt Tuttle »

OrreBorre wrote:På Håkans hemsida fanns det förut en tråd som hette "Saknad lillasyster"
direkt jag fick veta detta skrev jag ett mail till honom, och i detta frågade jag om jag fick skriva vad som har hänt..och igår fick jag tillbaka ett svar att jag kunde göra det.(bara det blev säkerligen jättebra), I denna tråd "saknad lillasyster" så stod det att hon hade så gott som fått jobb på lack firman hon praktiserade och mycket mer..det stod oxo att Lina tog livet av sig för att inte vara till besvär... :cry: och motorcykeln som lina och några andra lackerat blev crashad..tyvärr, men han har kvar en bil som hon lackade.
Den finns kvar...
http://hstracing.se/index.php?id=97

För jäkla trist det här... Jag har förvisso inte varit i kontakt med henne så mycket, inte heller direkt aktiv här på forumet men ändå...

Lade till henne på MSN strax före midsommar då jag är rätt så intresserad av området lackering, och diskuterade litegrann... Blev dock lite meningsskiljaktligheter där, och efter det har jag inte direkt diskuterat något, kändes dumt att bråka om såna småsaker det rörde sig om och jag ville inte störa längre när jag lyckats få det att gå på det viset... Det är enda kontakten jag haft. Kanske hon verkade lite nere då, det är ju inget man spekulerar om direkt... Måste säga att detta känns lite overkligt på nåt vis...

Samtidigt har jag varit jävligt nära själv, flera gånger, vet hur känslan av att det inte finns någon annan utväg är. :( Folk är alltför bra på att döma de som väljer att ta bort sig som fega, själviska skitar... Ingen gör dock en sån här sak för skojs skull... Och man är ju sig själv närmast, speciellt när man mår riktigt dåligt. Det är ingenting som gör situationen mindre tragisk, men jag blir så förbannad på alla som står och gapar och dömer uti hur dumma, fega själviska osv. folk som tar livet av sig är. De har aldrig varit i den människans situation... Eller sådana som menar att det är nån modenyck att man SKA må dåligt...

Ingen mår riktigt skitdåligt för skojs skull, det är då ett som är säkert... :evil: Den som påstår nåt sånt kan aldrig ha provat... Men det är ju lätt att döma...

Vila i frid Lina... Synd att jag aldrig kom mig för att förklara vad jag egentligen menade, och att det inte var nåt elakt jag ville...
Post Reply