Effekt fråga?

Moderatorer
Post Reply
amazonraggare
Posts: 38
Joined: Wed Feb 11, 2004 9:14 pm
Location: Norrköping

Effekt fråga?

Post by amazonraggare »

hej !

Vet att ni får dessa frågor kommer upp här var och varannan dag men nu när motorn är klar och skall sättas i snart så är man ju lite sugen på att veta ungefärlig effekt, förstår självklart att ingen kan ge exakta siffror men lite så där på en höft kanske

Recept:

*Nyare B20 blocket som är borrat till 92mm
*Standard 8-bults veven
*M-stakar
*B21et Kolvar
*Toppen är orginal än så länge
*F-Kam
*Weber 36/36
*Extraktorgrenrör
*Oljekylare
*Lite lättat sväng hjul
*Och så sjävklart nya lager, packningar och kolvringar
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Post by Hasse63 »

Svårt att gissa men kanske 130hk. Dina kolvar sänker komprisionen, men du kanske ska ha turbo framöver?
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

Post by Rogge »

om toppen är orginal så är det en go propp.

o som hasse säger, du får lågt komp.
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
Bengan75
Posts: 120
Joined: Mon May 08, 2006 12:46 pm

Post by Bengan75 »

Varför turbokolvar på en sugis? Skulle nog plana rätt rejält om du ska ha kvar dom..
amazonraggare
Posts: 38
Joined: Wed Feb 11, 2004 9:14 pm
Location: Norrköping

Re:

Post by amazonraggare »

Bengan75 wrote:Varför turbokolvar på en sugis? Skulle nog plana rätt rejält om du ska ha kvar dom..
skulle bygga turbo först men blev inte så.. okej då får jag plana av toppen då vet ja det. nåt annat tips?
Loke
Posts: 71
Joined: Fri May 14, 2004 3:12 pm

Post by Loke »

Annars kan du skaffa B21E kolvar.
SandManiaC
Posts: 103
Joined: Sun Jul 25, 2004 8:44 am
Location: KIRUNA
Contact:

Post by SandManiaC »

ursäkta trådavvikelsen men angående turbokolvar, är det dom som är urgröpta i kolvtoppen? har själv urgröpta kolvar i min b20 (2.1 lit.)
Rock 'n Roll Amazon -64
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Post by Hasse63 »

Ja turbokolvar är det en \"grop\" i för att sänka kompett. A-E är släta
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
SandManiaC
Posts: 103
Joined: Sun Jul 25, 2004 8:44 am
Location: KIRUNA
Contact:

Post by SandManiaC »

ahh okay då har förra ägarn altså monterat turbokolvar då.. men topen e ju okkså rejält planad så d kanske tar ut sig..
Rock 'n Roll Amazon -64
ergu
Posts: 22
Joined: Fri May 20, 2005 9:35 am
Location: borås

Post by ergu »

tidiga b21a kolvar har även grop..denna kolven är gjuten och inte alls att jämföra med en b21et kolv!
fretchi
Posts: 110
Joined: Mon Feb 23, 2004 9:16 pm
Location: Jokkmokk
Contact:

Post by fretchi »

även B21ET har gjutna kolvar faktiskt.
skillnaden mellan dessa och tidiga B21A kolvar är att de senare har mindre fördjupning.
Post Reply