Page 8 of 8

Re: Törnrosa 59:a

Posted: Fri Jan 09, 2015 11:57 am
by A-masen
Nu är jag ingen expert, men jag tycker det låter underligt. Jag skulle nog gå till en annan affär och kolla på ett annat fabrikat. Om dom då är olika så skulle jag pröva den nya i stället.
Men vi låter frågan gå vidare här för det måste väl vara någon mer som har bytt termostat nyligen. Var har ni köpt den och vilket fabrikat var det?

Re: Törnrosa 59:a

Posted: Fri Jan 09, 2015 1:24 pm
by olleholm
Borra ett litet hål i termostaten,när du sätter vatten i så luften slipper bort,hade samma problem men 58an,när jag satte ny termostat.

Re: Törnrosa 59:a

Posted: Mon Jan 12, 2015 12:24 am
by Caltex
Tack för tipset Olle!
Har borrat hål och skulle testa ikväll.. men flottören var för full för att kunna tjänstgöra på ett tillförlitligt sätt.

-Är du en sån person som säger att flottören är halvfull eller att flottören är halvtom?

Image

Den här flottören var hursomhelst stupfull... . Det blir rött kort och utvisning på livstid.

Gör ett nytt försök imorrn när batteriet är uppladdat .
(Med en ny gammal flottör)
/T

Re: Törnrosa 59:a

Posted: Mon Jan 12, 2015 8:36 am
by olleholm
Köp nya packningar till förgasaren,drar det luft någonstans,så blir flotörhuset full med bensin,har varit med om samma sak,stora packningen läkte,det var på tidig 57a.Nu har jag fabriksrenoverade förgasare på 57an och 58an.

Re: Törnrosa 59:a

Posted: Mon Jan 12, 2015 8:49 am
by Caltex
Jag satte dit nya packningar när jag satte ihop den.
Nu var flottörhuset överfullt med bensin, men den här gången beror det på att flottören läckt in bränsle och tappat flytförmåga.

Re: Törnrosa 59:a

Posted: Sun Jul 19, 2015 8:24 am
by Caltex
Har monterat mittribbor ventilationsgaller, framlykta och blinkers..
Inte mkt, men bra för inspirationen.

Image

Image

Härligt att få plocka på grejer som gör att det går mot original :!: :grin: