Har haft problem med förgasaren på denna, den har inte stängt nålventilen som den ska, så igår
plockade jag isär förgasaren.
Det visade sig att flottören var lite för stor ! så den fastnade när den nästan var uppe.
Jag letade fram en annan förgasare och den hade mkt riktigt en lite mindre flottör.
Är det olika flottörer i VN 36 och VN 34 kanske ?
(kan ju ha blivit plockat från en sådan av misstag tänkte jag..)
Sen tänkte jag renovera kopplingshydrauliken, men när jag lyfte på locket så var det
vätska kvar i behållaren, så jag sparkade till kopplingspedalen ordentligt, och vips så
kom kopplingen igång. (Ska renovera iaf dem iaf, såg att slaven droppar lite när man kopplar.)
Provade att lägga i en växel försiktigt, men det gick inte , så jag konstaterade att lamellen
"rostat" fast mot svänghjulet
Nåja, jag tog och rullade ut den ur garaget, så att jag fick några meter fritt fält framför och bakom bilen
och sen startade jag och kopplade, gasade , släppte gasen så att växellåden fick en chans och bröt in tvåan
med fast handlag
Bilen hoppade till, och kopplingen lossnade, ett ljud ungefär som sandpapprande lät från
lamell vs. svänghjul i början , men efter en del koppling i och ur, så nötte det till sig.
Pedalen tar ganska högt upp och funktionen är ganska tvär, förhoppningsvis så löser det sig
vid renovering av cylindrarna + lite körande, annars får man väl ta ner lådan.
Kunde ha bilen igång ett längre tag nu, och konstatera att laddningen och den mesta elen fungerar.
Den gick inte heller varm nu, så jag kan fortsätta med fixande av kylsystemet.
Kul som F-n var det att backa in den i garaget för egen maskin!