Bromsrör bak

Moderatorer
Post Reply
Jens
Posts: 29
Joined: Mon Aug 14, 2006 7:36 am
Location: Uppsala

Bromsrör bak

Post by Jens »

Hej
Håller på att skruva dit nya bromsrör bak. De nya bromsrören är ca 2 dm längre än de som satt på bilen. De gamla är inte original rör. Har kollat med Veteranprodukter att de rör som jag har fått har rätt längd.

Min fråga är hur rören ska dras. På bakaxeln sitter det ett fäste ut mot hjulet till riktat bakåt ca 5 cm bakom skölden. Ska ledningen dras genom detta fäste och isåfall ska det sitta någon gummigenomföring eller dyligt där?

Det gamla röret var inte draget så.

Mvh Jens
Jens
Posts: 29
Joined: Mon Aug 14, 2006 7:36 am
Location: Uppsala

Post by Jens »

Det är en 61'a, 62'ans modell om någon undrar.
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Post by QV »

först en bild
Image

det sitter en klammer runt bromsröret ovanför oljepåfyllningspluggen som inte syns på bilden.Bromsröret går med andra ord ovanför kåpan.

den vänstra sidan gör samma sväng runt änden på axeln men den enda bild jag fann på dragningen var inte så bra
Image
på denna bild ser du dragningen ovan kåpan för det högra röret samt att det endast är ett band för att hålla fast det vänstra röret mot bakaxeln. (syns svagt bakom momentstaget).

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Jens
Posts: 29
Joined: Mon Aug 14, 2006 7:36 am
Location: Uppsala

Post by Jens »

Tack Janne!

Det gamla röret var draget åvanpå axeln och smet runt fjädern innanför bandet, vad det nu heter.
Då är det bara att kliva ut och forsätta jobba.
_hagitch_
Posts: 154
Joined: Thu Oct 05, 2006 2:56 pm
Location: Köping

Post by _hagitch_ »

Vilket jävl* underrede :D
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re:

Post by QV »

_hagitch_ wrote:Vilket jävl* underrede :D
Det blir lätt så när man inte räknar efter vad Amzing kostar....... :shock:

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Post Reply