Måla om vinylinredning!?

Moderatorer
Post Reply
sunrob
Posts: 3
Joined: Tue Apr 20, 2004 5:12 pm

Måla om vinylinredning!?

Post by sunrob »

Går det att måla om vinylinredningar ?

Har en röd inredning pågång, men vill ha den mellanblå! Så den passar min Amazon 70:a. Vart kan man i så fall köpa vinylfärg? Några tips!?

Mvh //R
Arne
Posts: 1917
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:24 am
Location: Järvträsk/Tåme

Post by Arne »

Annonsera efter en blå inredning istället, eller hör med Volvolelle alt. Veteranprodukter om inte de har nytillverkade galonöverdrag till din Amazon.
Det sämsta alternativet är att försöka måla om inredningen, det blir definitivt inte bra. :?
AVG
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Jag håller helt med Arne. Måla för guds skull inte! Det blir garranterat inte bra.

Att måla över någonting rött för att uppnå en blå nyans låter dessutom helt vansinnigt. Tänk på hur många lager du kommer behöva måla och hur skönt det blir att sitta på? Vinylfärg har en tendens att börja flagna med åren också.

Nej, leta vidare efter en mellanblå inredning till din 1970:a, eller som överdragsklädsel som Arne skriver.
Arne
Posts: 1917
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:24 am
Location: Järvträsk/Tåme

Post by Arne »

Jag ska förtydliga mig, jag menade nytillverkad mellanblå originalinredning som Volvolelle eller Veteranprodukter har.
AVG
Henke 12136
Posts: 497
Joined: Tue Feb 03, 2004 5:40 pm

*

Post by Henke 12136 »

Jag älskar ju som bekant billiga lösningar, men i det här fallet så måste jag hålla med. Färgen lär spricka och flagna direkt eller ialla fall ganska raskt. Hade det varit skinn så är det en annan historia, det kan man ju färga.
Du har ju tydligen en viss budget eftersom du har en röd på gång, så sök en blå inredning direkt. En ny blir säkert dyrt, men såklart också väldigt fint.
Under tiden kan du ju dra på ett blått överdrag från Biltema för 39:90?
-anglofil-
Post Reply