Vilken jäkla sopa!

T.ex. länksamling och andra Volvotrådar. Moderatorer
Micke_ed
Posts: 836
Joined: Wed Apr 27, 2005 8:39 am

Vilken jäkla sopa!

Post by Micke_ed »

Jag läste aftonbladet igår och såg att bilföretaget koenigsegg har levererat sin första bil i sverige till en hemlig kund. Kul tängte jag, klart att man är rädd om en bil som kostar över 6 miljoner. Jo jusst det!
Idag läste jag det här...
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/s ... 86,00.html

Duktig kille :D

MvH
Micke
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Post by Hasse63 »

Klantigt värre.
Image
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Driddler
Posts: 52
Joined: Fri Oct 20, 2006 5:34 pm

Post by Driddler »

Slår man plattan i mattan vid omkörning med 600+hästar och inte kan köra, ja då händer det där. Vilket ägg.
Men pappa köper säkert en ny imorgon.

Tänkte på killen som byggt upp företaget med mycket möda och motgångar. Första bilen han levererar i Svedala ligger sönderkörd i ett dike 2 dar senare av en kille som kammar sej med fläskotlett.
Måste kännas tråkigt oavsett om han fick bra betalt.
Micke_ed
Posts: 836
Joined: Wed Apr 27, 2005 8:39 am

Post by Micke_ed »

650hp hade dom första bilarna. Den här har 800! Det är ju inte som att åka amazon sport presis...

Två dagar föresten! Va du var snäll, Han han bara ha den i 18 timmar står det i artickeln :D

Är det bilen på bilden du la upp? Den ser ju så pass bra ut att den går at fixa. Undrar om försäkringsbolaget jublar :roll:

Det var ju någon annan lirare som körde i diket med sin koenigsegg två gånger på en vecka, sedan sålde han den. Det var nog ett rätt klokt beslut!

Man får vara snäll till jul så kanske man får en sån där bil i julklapp (i skala 1:18 dvs) :D
Driddler
Posts: 52
Joined: Fri Oct 20, 2006 5:34 pm

Post by Driddler »

Jag läste precis i tidningen att Koeningsegg inte var så speciellt road av den PR han fått.
Den andra bilen var det någon norrman som lekt med. Koeningsegg ville återta bilen.
Frågan om fläskotletten får behålla sin?
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

Post by Rogge »

koenigsegg är ett fuskbygge som bla har framvagns delar från volvo o saab, o där delarna inte passar löses det med brickor. (dock vet jag ej sanningshalten i detta påstående)

mötte förresten den nyligen i stan.. så snygg är den inte.
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
Amazon_V8
Posts: 1082
Joined: Fri Feb 13, 2004 12:31 pm

Post by Amazon_V8 »

Detta är väll för övrigt samma bil som norrmannen kraschade.

/Micke
Buick Skylark 2dr HT 1963

Projektet på olika forum
Micke_ed
Posts: 836
Joined: Wed Apr 27, 2005 8:39 am

Re:

Post by Micke_ed »

Rogge wrote:koenigsegg är ett fuskbygge som bla har framvagns delar från volvo o saab, o där delarna inte passar löses det med brickor. (dock vet jag ej sanningshalten i detta påstående)

mötte förresten den nyligen i stan.. så snygg är den inte.
Nej! Du tänker på Indigo 3000 som byggdes på det sättet.

Volvodelar skulle aldrig hålla för påfrestningarna och kraften som en koenigsegg har.

Den är grym! :D

MvH
Micke
Masen
Posts: 53
Joined: Wed Aug 23, 2006 11:46 pm
Location: Dalarna

Post by Masen »

Haha, undrar om fettet från hans bakåtslickade hår kom i ögonen på stackarn...
amiz-raggarn
Posts: 222
Joined: Sun Oct 02, 2005 7:30 pm

Post by amiz-raggarn »

Hemma i mina hemtrakter:P Fast jag ahr vart i hans hus och det ligger inte på Ingarö, utan på ett annat ställe på Värmdö:O Men det e klart, har man ca en halv miljard kanske man har flera kåkar:P

tur att ahn inte hade en amazon iaf:D
Äger en amazon-65 i orginalskick

Amazon, Sveriges egna lilla jänkare!
Bssse
Posts: 45
Joined: Thu Aug 17, 2006 2:14 pm
Location: borlänge

Post by Bssse »

Undra vad försäkringen kostar på en sån där..=)
Micke_ed
Posts: 836
Joined: Wed Apr 27, 2005 8:39 am

Post by Micke_ed »

På TV programmet top gear så körde dom en tävling mellan italien och london, dom skulle leveresea en tryffel eller någon annan dyr svamp till en restaurang i england. Den ena körde en supersportbil (jag kommer inte ihåg vilken) och den andre körde ett litet cessna plan.
Killen i bilen fick långtråkigt och börgade ringa till olika försäkringsbolag och frågade vad bilen skulle kosta för honnom att försäkra. Svaret han fick av dom flesta var att dom inte försäkrade jusst den bilen...
Kanske är något liknande med den här...
Tim
Posts: 138
Joined: Sun Apr 23, 2006 7:37 am
Location: Umeå/Uppsala
Contact:

Re:

Post by Tim »

Micke_ed wrote:På TV programmet top gear så körde dom en tävling mellan italien och london, dom skulle leveresea en tryffel eller någon annan dyr svamp till en restaurang i england. Den ena körde en supersportbil (jag kommer inte ihåg vilken) och den andre körde ett litet cessna plan.
Killen i bilen fick långtråkigt och börgade ringa till olika försäkringsbolag och frågade vad bilen skulle kosta för honnom att försäkra. Svaret han fick av dom flesta var att dom inte försäkrade jusst den bilen...
Kanske är något liknande med den här...

Bugatti veyron.. överbrutalaste bilen som skapats..
Amazon -62
-Igår kväll smidde jag tusen planer, i morse gjorde jag som vanligt...
Micke_ed
Posts: 836
Joined: Wed Apr 27, 2005 8:39 am

Post by Micke_ed »

så var det ja! tackar! :D
Cpt Tuttle
Posts: 532
Joined: Wed Jan 11, 2006 12:56 pm
Location: Kalix
Contact:

Re:

Post by Cpt Tuttle »

Micke_ed wrote:På TV programmet top gear så körde dom en tävling mellan italien och london, dom skulle leveresea en tryffel eller någon annan dyr svamp till en restaurang i england. Den ena körde en supersportbil (jag kommer inte ihåg vilken) och den andre körde ett litet cessna plan.
Killen i bilen fick långtråkigt och börgade ringa till olika försäkringsbolag och frågade vad bilen skulle kosta för honnom att försäkra. Svaret han fick av dom flesta var att dom inte försäkrade jusst den bilen...
Kanske är något liknande med den här...
Såvitt jag fattat det så stod den där ännu på bilfirman, så att det kommer att gå på denna firmas försäkring...
Tyvärr Amazonlös - har åtminstone en 544 från 1965...
Post Reply