chatt?

Regler samt övriga användarfrågor. Moderatorer
Forum rules
Här postas frågor om forumets funktioner och ickefunktioner även allmänna frågor/förslag om regler och dess tolkningar. Frågor om varför specifika trådar har blivit modererade/borttagna skall även fortsättningsvis ske via PM till berörd eller annan moderator och ej på forumet. Vid tveksamhet om det är en allmän fråga eller inte, kontakta en moderator först.
Post Reply
Micke_ed
Posts: 836
Joined: Wed Apr 27, 2005 8:39 am

chatt?

Post by Micke_ed »

Kan man inte fixa en chatt här på hemsidan/forumet?
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Post by Hasse63 »

Håller med. frågan va uppe för en tid sen och nån sa då typ att det va så få online samtidigt, Men det skulle kanske göra så fler va online samtidigt om det fanns en chatt.
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Micke_ed
Posts: 836
Joined: Wed Apr 27, 2005 8:39 am

Post by Micke_ed »

Jag håller på att snacka med en massa folk hela tiden. Och för varige svar man får skickas det ett mail till e-mailadressen. Det skulle man ju undvika då.
Det kanske inte kommer att bli fler samtidigt, men det underlättar ju klart om man bara vill sitta och strösnacka med någon man känner på forumet.
C Upp
Posts: 192
Joined: Sat Jan 31, 2004 6:30 pm
Location: Uppsala
Contact:

Post by C Upp »

*host* MSN eller ICQ *host*
Tack till SM-Racing.se
Image
Micke_ed
Posts: 836
Joined: Wed Apr 27, 2005 8:39 am

Post by Micke_ed »

Sånt skit har man inte! I alla fall inte jag...
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

Post by Rogge »

msn o icq är smidigt som fan då man inte behöver va på forumet hela tiden..

så jag röstar nej till chatt.
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
Micke_ed
Posts: 836
Joined: Wed Apr 27, 2005 8:39 am

Post by Micke_ed »

jag är med på en sida som heter antracit. En sida för smeder och hobbysmeder.
Där finns det en chatt. När man klickar på den kommer dt upp ett nytt fönster med själva chatten. Efter det kan man surfa runt på vad man vill, man är fortfarande inne i chatten.
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Post by QV »

Även skype har en chatt. Då kan man välja
tal
bild
chatt
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
metalheart
Posts: 85
Joined: Tue Nov 14, 2006 9:41 pm
Location: kristianstad

Post by metalheart »

jag tycker att det hade varit trevligt med en chatt!
Amazon custom - 70, Duett - 68 , Amazon - 67, Amazon - 66, Cadillac Fleetwood - 59

http://amazon.forum.bilia.se/phpbb3/vie ... =18&t=9044
OrreBorre
Posts: 416
Joined: Tue Jun 13, 2006 6:26 pm
Location: i jär borti smålanda

Post by OrreBorre »

Jag tycker också det hade varit Trevligt med en chatt! Hoppas det kommer snarast :D
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Om någon känner till någon bra webbaserad chat som är gratis kan ni skicka ett PM till mig.

Har letat en stund på google utan att hitta nåt vettigt alternativ som inte kräver kunskaper i ASP eller liknande.

PHP-baserade varianter går bra.
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Det enklaste och mest stilrena jag hittat är den här men den är inte riktigt 100. Dessutom ligger allt hos ett \"gratisföretag\" så man kan inte bädda in den snyggt i en websida. Den ser ut som den gör och det är inget man kan ändra på. Sunkigt.

http://chatworks.com/Channel.aspx?Site=545&Channel=673
Kent1
Posts: 131
Joined: Sat Nov 04, 2006 10:31 am
Location: Tavelsjö
Contact:

Post by Kent1 »

Som en följd av en tidigare kommentar jag gjort angående forumet ska jag ge min syn på en chat här.
Jag försöker att hålla isär ämnena. Har själv lite svårt att hänga med när trådarna blir långa och frågeställningarna splittras under tiden.
Om forumet kommer att växa i antalet användare hoppas jag att det här med chat eller något liknande kommer att lösa sig.
Som nybliven Amazonägare använder jag forumet till att söka information och det blir ibland ganska jobbigt med alla dessa människor som i bästa välvilja bara vill \"prata\". När man försöker hitta något, drunknar det ibland i långa trådar med en massa inlägg som skulle passa bättre i ett PM eller en Chat.
Så med andra ord jag är mycket positiv till införande av en Chat eller liknande eftersom jag själv inte har det minsta intresse av det.
Post Reply