Aggros 69 Amazon

Visa din modifierade Amazon. Moderatorer
Aggro
Posts: 475
Joined: Mon Nov 13, 2006 4:59 pm
Location: Norge
Contact:

Re: Aggros 69 Amazon

Post by Aggro »

om dette her vacuum-instrumentet kan kobles på sammen med slangen fra bremsekraftforsterkeren?
Image
jeg har jo uttak fra begge innsuga, så hvis jeg lager en skjøt med den setter på ett t-stykke nederst vil det da fungere som det skal?
har tegna inn sånn som jeg har tenkt.
Image

kan en stole på disse instrumentene? eller er det lite vits å ha?
eller har noen en bedre idé?
Image
snart sommer!
GammelVolvoVenn
Posts: 23
Joined: Sat Mar 01, 2008 6:17 pm
Location: Trondheim

Re: Aggros 69 Amazon

Post by GammelVolvoVenn »

det funker slik du har tenkt. Alternativt kan du ta den fra et T-Stykke ved bremsekraftforsterkeren.
Men...instrumentet er vel mest til pynt! Om du mister vakuumet, så skjer følgende: Motoren trekker falskluft og hjelpen fra bremsekraftforsterkeren vil forsvinne. Det vil du merke umiddelbart. Spesielt risikofyllt er det heller ikke, om du ikke skal foreta en hard nedbremsning...

På en annen side er det er fargerikt og pent instrument :)
Aggro
Posts: 475
Joined: Mon Nov 13, 2006 4:59 pm
Location: Norge
Contact:

Re: Aggros 69 Amazon

Post by Aggro »

tror jeg kommer til å bruke dette i stedet for amp-måleren min som jeg ikke har koblet til enda.

takk for svar nok en gang gammelvolvovenn.

må bare finne ett t-stykke i chrome nå. hehe :lol: 8)

snart treff i Ål igjen. 24 dager. eneste treffet jeg får med meg i år som er langt borte.
snart sommer!
Aggro
Posts: 475
Joined: Mon Nov 13, 2006 4:59 pm
Location: Norge
Contact:

Re: Aggros 69 Amazon

Post by Aggro »

hei igjen.
nødblink & vacuum mission + jeg fikk ordna sykkelen min. ;)
legger ut litt bilder igjen da.
ble kanskje litt overkill med disse blanke slangeklemmene men men. nå er det slik foreløpig. ;)
bare håpe alt er tett nå.

den sviver på "poor" på tomgang det er vel ikke noe særlig bra vel. har ikke testa når jeg kjører enda, men når jeg gasser går den opp på drive. får vel finne en bruksanvisning eller noe. hvis ikke det er noen her som kan alt dette da.
photos:
Image
Image
Image
bilen sviver ikke her ;)
Image
Image
Image
Image

alt for meg denne gang.
:P
snart sommer!
Blomquist
Posts: 1070
Joined: Tue Feb 24, 2004 11:06 pm

Re: Aggros 69 Amazon

Post by Blomquist »

Trion med mätarna i krymplackad konsoll är nog det snyuggaste arrangement jag sett! Gratulerar!
De två knapparna som flankerar varningslampan ger jag dock inte mycket för, skulle platsa bättre i en
Volkswagen polo 1988 med automatlåda.
210 -64, 223 -68
Aggro
Posts: 475
Joined: Mon Nov 13, 2006 4:59 pm
Location: Norge
Contact:

Re: Aggros 69 Amazon

Post by Aggro »

Blomquist wrote:Trion med mätarna i krymplackad konsoll är nog det snyuggaste arrangement jag sett! Gratulerar!
De två knapparna som flankerar varningslampan ger jag dock inte mycket för, skulle platsa bättre i en
Volkswagen polo 1988 med automatlåda.
takk for det da. :D
hehe, må si meg enig om de bryterene ja. skal finne noen bedre brytere. :lol: men de er ikke så høyt prioritert enda.
***
i dag skulle jeg "bare" ta av bremsekraftforsterken for å montere dette kromma dekselet, men inni forsterkeren lå det ett par løse plastikkdeler.... :roll: kanskje det er grunnen til at jeg har hatt elendige bremser en stund... :lol: forstår ikke helt hvordan det har skjedd.

så jeg har begynt å pusse på en jeg har i reserve. heldigvis.. men dette resulterte jo i at jeg blir billøs i nesten 3 dager siden grunning/lakken må tørke. så jeg får håpe på fint vær så kanskje jeg rekker å skifte bremseskiver/hjullager og.

tok INGEN bilder i dag. tar sikkert noen i morgen. ;)
snart sommer!
GammelVolvoVenn
Posts: 23
Joined: Sat Mar 01, 2008 6:17 pm
Location: Trondheim

Re: Aggros 69 Amazon

Post by GammelVolvoVenn »

Aggro wrote: i dag skulle jeg "bare" ta av bremsekraftforsterken for å montere dette kromma dekselet, men inni forsterkeren lå det ett par løse plastikkdeler.... :roll: kanskje det er grunnen til at jeg har hatt elendige bremser en stund... :lol: forstår ikke helt hvordan det har skjedd.
løse plastdeler? Såvidt jeg husker, finnes det ikke noe noe laget av plast der.
Er det ikke rester av "dammskyddet", den lille gummimansjetten som har hardnet og gått i stykker?
Aggro
Posts: 475
Joined: Mon Nov 13, 2006 4:59 pm
Location: Norge
Contact:

Re: Aggros 69 Amazon

Post by Aggro »

GammelVolvoVenn wrote:løse plastdeler? Såvidt jeg husker, finnes det ikke noe noe laget av plast der.
Er det ikke rester av "dammskyddet", den lille gummimansjetten som har hardnet og gått i stykker?
trodde og det, men den går såvidt å trykke sammen og når jeg trykker på stanga får jeg ikke den fine "luftlyden" vooooooof (hehe) :wink:
+ bitene er såpass store at jeg ikke får de ut gjennom det hullet med backventilen en gang.
kan kanskje være det er denne plata med fjæra på inni som har brukket? den som går frem og tilbake når en bremser? er vel noe slikt som skjer inni der..?
ikke vet jeg, men nå har jeg heldigvis en reserve som jeg håper holder seg bra og at jeg klarer å montere alt skikkelig.
snart sommer!
Aggro
Posts: 475
Joined: Mon Nov 13, 2006 4:59 pm
Location: Norge
Contact:

Re: Aggros 69 Amazon

Post by Aggro »

da har jeg skiftet dette dekselet til chrome endelig!
har og lakket servoen ( reserven ) ble fin den, får bare håpe at det holder. er ikke så flink til å lakke, men anyway. jeg fikk alt sammen igjen og bedre bremser ble det. selv om jeg har to o-ringer til overs....... :? :lol: skal sikkert ikke bruke de. hehe.
eneste jeg må ha er A4-skruer og skiver til dekselet. ellers så er jeg fornøyd.
bilder for i dag.
Image
Image
måtte og ta med ett bilde av sånn den så ut noen dager etter jeg kjøpte den og nesten 2år etter. kul å dokumentere litt. blir kanskje mye bilder men men. :roll:
er snart i mål nå. mangler bare noen små detaljer til :wink:
Image
snart sommer!
Amazonsport
Posts: 933
Joined: Sat Jul 30, 2005 7:54 pm
Location: Näsum

Re: Aggros 69 Amazon

Post by Amazonsport »

Det ser väldigt snyggt ut, jag gillar speciellt att du har en original säkringsdosa på höger sida som matchar original på vänster sida.. Kanske du skulle haft kromade luftfilter för att få bättre balans på kromet i motorrummet men annars är det finfint..
Amazon 121 -67 + Amazon 221 -66 + Amazon221-67 + Amazon 121-60
Aggro
Posts: 475
Joined: Mon Nov 13, 2006 4:59 pm
Location: Norge
Contact:

Re: Aggros 69 Amazon

Post by Aggro »

Amazonsport wrote:Det ser väldigt snyggt ut, jag gillar speciellt att du har en original säkringsdosa på höger sida som matchar original på vänster sida.. Kanske du skulle haft kromade luftfilter för att få bättre balans på kromet i motorrummet men annars är det finfint..
takk for det! kromma filter kommer det og. har de gamle liggende, men filtera/dekselet er så dårlig så da vil jeg ikke bruke de.
på tirsdag blir det montasje av 45mm, får håpe de fungere mtp bestykningen. time will tell. ;)

update kommer på tirsdag. :roll:
snart sommer!
alfert
Posts: 273
Joined: Tue Jan 15, 2008 11:11 am
Location: Vestfold, Norge

Re: Aggros 69 Amazon

Post by alfert »

update kommer på tirsdag.
Gleder meg til det :D
If electricity comes from electrons, does morality come from morons ?
Aggro
Posts: 475
Joined: Mon Nov 13, 2006 4:59 pm
Location: Norge
Contact:

Re: Aggros 69 Amazon

Post by Aggro »

hei.
følte jeg lovte å legge ut update i dag.
tok noe bilder i mørke, men de ble skit. :lol:
her er det "beste" bilde
Image
fikk byttet mellomlegg, sånn skiver til montering av forgassere(thackary washer tror jeg det heter) sveiset reglage, satt på større trykkregulator (skal ta av den måleren tror ikke det er så bra å kjøre med den i lengden???), justert tenninga sånn cirka, hører ikke tenningsbank og da er jo jeg fornøyd :P
forgasserene skyter ikke lenger slik som 40ene gjorde. noe som er bra. usikker på om bestykningen er riktig på 45ene, men det finner jeg vel ut om bensinmålerern går snabt ned mot null :lol:
må nok få en spesialist til å justere blandinga riktig en dag, men har hatt problemer med å finne folk som vil ta den inn eller har kompetanse nok til dette her i området.

om det ble noe bedre drag med 45 fikk jeg ikke testet noe særlig. tar det i morgen.
hadde og vært kul å få testet hk en dag. bare for å se sånn ca. hva jeg ligger på.

ble ikke helt ferdig så jeg må skru litt i morgen og, men den virker jo! det som teller. (og bensinprisene :roll: )
snart sommer!
Uffe
Posts: 1120
Joined: Tue Jan 10, 2006 8:19 pm
Location: Ängelholm

Re: Aggros 69 Amazon

Post by Uffe »

Ojojoj vilket vackert motorrum :shock: För egen del har jag, än så länge, "bara" snyggat upp mitt motorrum med bevarad patina. Men, när man ser ett så fint arbete börjar ju tankarna på att gå vidare spåra. Man behöver ju ha något att göra i framtiden. Kul att se Aggro :)
Amazon 1957
Aggro
Posts: 475
Joined: Mon Nov 13, 2006 4:59 pm
Location: Norge
Contact:

Re: Aggros 69 Amazon

Post by Aggro »

takk uffe. :D

i dag kom jeg frem til jobben. den stoppa rett før jeg fikk parkert så jeg måtte dytte den inn.
brydde meg ikke noe særlig mer med det helt til jeg skulle hjem igjen.
det som hadde skjedd var at styrestaget hadde tatt med seg kabelen til 123ignition. dratt den HELT av langt inne i fordeleren... :shock: :x skulle ta bilde, men mobilen streika.. like bra å slette det minnet! :lol:
anyways, ut med fordeleren, fant frem en kabelsko som tilfeldigvis lå i bilen. fikk satt det sammen igjen og kjørt hjem.

kom meg hjem og da var det ut med fordeleren IGJEN.
bildene snakker vel for seg selv her?
Image
Image
Image
(fikk aldri av den første kabelskoen jeg satte på, skulle egentlig ha en slik skjøt, men men)
ble ikke like fint som da den var ny da, men så lenge alt virker så er det good.
våget ikke å åpne denne for å skifte den fra insiden så da ble det slik.
uansett den fikk seg noen runder med teip ble satt inn og nå fungerer det igjen!
men jeg kjente VREDEN! argh! men men shit does happen :x

fikk satt på resten av stæsjet til forgasserene og.
det gråe rundt traktene er pakninger som jeg har laget. de må stikke litt ut på siden pga plata til filterene gjør at det blir en liten åpning. men ikke nå hehe
Image

fikk og testa den en liten runde. så jeg prøver meg med en film her og.
litt vanskelig og filme å gire da...hehe
Image

hei og hå
snart sommer!
Post Reply