Tona rutor

Moderatorer
Post Reply
Parappa83
Posts: 34
Joined: Mon Nov 06, 2006 9:52 pm

Tona rutor

Post by Parappa83 »

Tja

Tankte tona rutorna och undrar om nagon har lite tipps och trix for att slippa bubblor.

Finns det fardigskuren toning passande till amazonen?

Maste jag ta loss bakrutan for att fa det bra?
Micke_ed
Posts: 836
Joined: Wed Apr 27, 2005 8:39 am

Post by Micke_ed »

Det går att trixa till utan att ta bort rutorna, men det blir ju enklare att få till det im man gör dt. Men då kommer en massa annat jobb i stället.

För att inte få bubblor så använder man vatten blandat med en skvätt diskmedel och en gummiskrapa(Gummispackel spade).

Tvätta rutan väldigt noga först, spraya på med diskmedels vattnet (tvålvatten), lägg på filmen och sedan masera ut bubblorna som bli på baksidan med gummiskrapan. Skrapa från centrum på rutan och ut.
b20
Posts: 207
Joined: Sat May 14, 2005 12:01 pm

Post by b20 »

Är det någon som vet vart man kan hitta den tonade filmen?
Skiljer det mycket på kvalite eller märks det inte?
MVH
Old volvo's never die they only go faster!
volvo 144 1970
Driddler
Posts: 52
Joined: Fri Oct 20, 2006 5:34 pm

Post by Driddler »

Jag vet när jag höll på med en gammal Camaro med välvd bakruta fick jag dela upp filmen i tre delar. Jag la skarvar i välvningen.

Om du måste göra detta. Lägg filmen om lott,skär ett rakt snitt över bägge filmhalvorna. Dra sedan bort biten som blir över. Syns inget utifrån.
Amazon -70 2 Dörrars
Ac-cobra -99 2 Dörrars
Henke 12136
Posts: 497
Joined: Tue Feb 03, 2004 5:40 pm

Re:

Post by Henke 12136 »

b20 wrote:Är det någon som vet vart man kan hitta den tonade filmen?
Skiljer det mycket på kvalite eller märks det inte?
MVH
Jag köpte på Biltema för några tior och den funkar och är lättarbetad. Däremot märkte jag att den hade blekts ganska rejält när jag bytte ut ena sidan pga en skada. Gör allt på en gång med andra ord. Har inte testat något annat fabrikat så...?
-anglofil-
Post Reply