Såhär ser min Amazon 1967 ut

Visa din original-amazon. Allt från objekt till pärla. Moderatorer
Post Reply
robbanA
Posts: 36
Joined: Mon Feb 02, 2004 7:28 pm

Såhär ser min Amazon 1967 ut

Post by robbanA »

Såg att det fanns möjlighet att lägga upp bilder på sin Amazon här i Showroom.
Här är en på min Amazon 1967, färgkod 95. Jag har renoverat lite allt eftersom.
Bl.a petat i en överväxellåda och bytt motor till en nymålad bättre beg. + en hel del annat förstås.
Skulle dock vilja få på en ny lack men det är ju så jävla dyrt så det blir nog inget av med det tyvärr...

Image
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Fin bil. Det bästa knepet om man vill komma undan billigare med en lackering är väl att göra så mycket av underarbetet som möjligt själv. Att plocka ner bilen själv är väl nästan självklart. Är man duktig och seriös kan man ju även slipa ner den gamla lacken delvis, och grovrikta karossen på egen hand. Känner man sig säker går det ju även bra att slipa ner den gamla lacken och lägga slipgrunden själv. Därefter gör billackeraren de sista justeringar som krävs före lack. Och slutlackerar sedan bilen.

Det som kostar pengar vid ett lackjobb är ju underarbetet. Ju mer man gör själv desto billigare blir det. Det gäller dock att hitta en seriös och duktig billackerare och sedan övertyga honom om att du grejjar delar av grundarbetet på egen hand utan att det ser ut som \"hej kom och hjälp mg\" när du lämnar in bilen till dem.
Fender King
Posts: 113
Joined: Thu Apr 15, 2004 10:13 pm

rubbing

Post by Fender King »

har du provat rubbing? Kan göra underverk.
Med hopp om solvarm asfalt utan salt. Hälsningar från Hälsingland genom Håkan som helst kör Amazon Combi -62.
Original 4-växlat är bäst!
Post Reply