Sortering av inlägg

Regler samt övriga användarfrågor. Moderatorer
Forum rules
Här postas frågor om forumets funktioner och ickefunktioner även allmänna frågor/förslag om regler och dess tolkningar. Frågor om varför specifika trådar har blivit modererade/borttagna skall även fortsättningsvis ske via PM till berörd eller annan moderator och ej på forumet. Vid tveksamhet om det är en allmän fråga eller inte, kontakta en moderator först.
Post Reply
Lars Bd
Posts: 4775
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Sortering av inlägg

Post by Lars Bd »

Har någon annan än jag irriterat mig på att behöva scrolla igenom 14 lästa inlägg för att se det senaste?
Det skulle vara bättre om det nyaste inlägget står överst i varje tråd (så slipper man vänta på att ev bilder i tidigare inlägg ska laddas), lika som i de olika delforumen där tråden med nyaste inlägget står överst.
Tyvärr har jag inte en aning om det går att göra.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
olman
Posts: 407
Joined: Tue Oct 03, 2006 7:54 pm
Location: Gottröra
Contact:

Post by olman »

Låter ganska logiskt tycker jag med . Nyheterna först och om man vill läsa hela tråden är dej bara att börja från början .
22134 VF
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Post by Hasse63 »

För att läsa det senaste inlägget i en tråd så klickar man på den svarta pilen längt till höger. Kan bli lite fel om det är en massa bilder i tråden
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Lars Bd
Posts: 4775
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Post by Lars Bd »

Visste inte om pilen men tycker ändå att den funktionen borde sitta i rubriken på tråden och pilen kunde vara älsta inlägget istället.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Post by Hasse63 »

Jag tycker det funkar bra som det är, jag använder :arrow: ofta/jämt och scrollar baklänges. Det kanske det går att ordna så man kan sortera inläggen själv :?:
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Post by QV »

Det är inte bekvämt med att ha nyaste inlägget längst ner men om man inte kollar var dag så blir det konstigt om man skall blädra ner några inlägg för att sedan blädra upp. Allt för att få läsa dom i rätt ordning.

Man kan använda pil ner på tangentbordet så slipper du både musarm om rulla med fingret.

Ni byter väl mushand regelbundet! Samt lär Er kortkomandon så att man använder tangentbordet så mycket som möjligt!

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Post Reply