Skiss

Från koppling till drivaxel. Moderatorer
Post Reply
Hannes

Skiss

Post by Hannes »

Tjena..
Har en amazon -64 packningen i kopplings cylindern har brustit tänkte höra om någon av er har en spräng skiss över detta?
JE Jr
Posts: 779
Joined: Sun Feb 01, 2004 4:54 pm
Location: Borlänge
Contact:

Post by JE Jr »

kika in på reservdelskatalogerna som finns på http://www.gcp.se där finns det säkert sprängskisse!
//Johan Eriksson
Svart bil: 142DL '68
Gul bil:
142GL '72 (70-tals rally-wannabe)
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Du nämner inte om det är manövercylindern (den som du manövrerar med kopplingspedalen) eller om det är slavcylindern (den som flyttar kopplingsarmen nere vid sprängkåpan) som har brustit.

Manövercylindern finns det ingen sprängskiss på i reservdelskatalogen som JE Jr syftar på. Däremot finns det både renoveringsbeskrivning och sprängskiss i verkstadshandboken.

Slavcylindern finns det en bild på i reservdelskatalogen här.
Verkstadskatalogen är väldigt bra att ha för att lära sig bilen samt att ha som hjälpmedel när man renoverar/meckar.

Lennart Samuelsson har mycket reservdelskataloger. Han brukar ha de gröna \"originalhäftena\" till Volvo Amazon på hyllan. För dem tar han i regel 50kr/st i regel.

Det finns även en kopia av hela verkstadskatalogen att köpa i pärmformat, originalet är dock betydligt bättre då bilder och annat blir ganska dåliga i kopian. En kopia kan dock vara bra att ha när man meckar ifall man är svart om händerna. Svarta fingrar i originalhäftena bör man undvika!

Lennart Samuelsson
Tel: 040-41 19 41
e-post: lenning@delta.telenordia.se

Här finner du fler försäljare av Volvo Litteratur
Rickard
Posts: 62
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:18 pm
Location: Alingsås

Post by Rickard »

Hej jag har en komplett verkstadshandbok till az. Den lär finnas där maila mig så skickar jag en skanning av skissen
Rickard
Post Reply