avgassystem

B16/B18/B20 A/B/D. Moderatorer
Post Reply
Fender King
Posts: 113
Joined: Thu Apr 15, 2004 10:13 pm

avgassystem

Post by Fender King »

Nu har röret rostat av framför första burken. Med detta sound och upphettat golv åktes många mil i ungdomens ansvarslösa tid. Vad slö bilen blir utan motstånd, föressten.
Undra om man ska kosta på sig ett rostfritt system, tips önskas var man löper ett sånt. Eller ska man försöka hitta ett vanligt?
OM RF, hur många tum? 2 borde räcka även om man trimmar lite i framtiden, eller?
Nu lever man i medelålderns ansvarslösa amazonraggartid. Höll nästan på att köpa en 144 -70 idag med bara pytte med rost på för 8500 idag men hejdade mig i sista stund. Letade även B20fördelare på skroten och skitade ner mig med att ta lös en jävel som sen upptäcktes var också till B18 som alla andra som fanns där utan lock och fulla i rost. Fast det var roligt att klättra över bilar. :oops:
Igår sjösatte jag båten i finvär och idag sket jag att masta på pga fulvär.
Ha de, från Håkan.
Med hopp om solvarm asfalt utan salt. Hälsningar från Hälsingland genom Håkan som helst kör Amazon Combi -62.
Original 4-växlat är bäst!
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Det blir ju helt klart ett vassare sound med rostfritt avgassystem. Det låter inte lika amazonigt utan alldeles för \"knattrigt\" tycker jag. Köp ett originalsystem eller bygg ett eget 2\" system (köp ej Simons 2\", tycker det är totalt felkonstruerat).

Simons 2\" har en cigarrdämpare som tar mycket plats och som är svår att få till under bilen utan att någonting slår i golvet. Det är bättre att ha en liten burk framför bakaxeln och en lite större burk bakom bakaxeln istället och sen ett 2\" rör lite diskret ned under stötfångaren bak.
Post Reply