Bjorne
Posts: 7 Joined: Wed May 12, 2004 10:03 pm
Location: Limbarg
Post
by Bjorne » Wed May 12, 2004 10:06 pm
hallå!
hur mycket effekt pallar m40:n igentligen?
kz1
Posts: 24 Joined: Sat Apr 24, 2004 4:43 am
Contact:
Post
by kz1 » Thu May 13, 2004 9:55 pm
Bjorne wrote: hallå!
hur mycket effekt pallar m40:n igentligen?
Ganska mycket, mer än man tror. (har dock inget värde)
Bakaxel/svänghjulsbultar brukar ryka före lådan.
M40 däremot inte att man lägger i backen när bilen rullar framåt (osynkad back)
Tudor
Posts: 57 Joined: Tue Feb 03, 2004 11:02 pm
Post
by Tudor » Thu May 13, 2004 10:16 pm
M40 klarar ungefär 150 trötta sughästar, har du mycke vridmoment (turbo t.ex) så kroknar den direkt... om du inte kör onödigt försiktigt
Bjorne
Posts: 7 Joined: Wed May 12, 2004 10:03 pm
Location: Limbarg
Post
by Bjorne » Fri May 14, 2004 11:23 am
hmm! det var det jag var rädd för, jo det är en B23 förgasar turbo ska ha den rakställd i ettförttin. aja får försöka skaffa en sprängkåpa från 240 -76 med B20+m45, eller om man svaravar av en vanlig sprängkåpa, vrider den och svetsar ihop den igen borde ju funka, eller?
Tudor
Posts: 57 Joined: Tue Feb 03, 2004 11:02 pm
Post
by Tudor » Fri May 14, 2004 3:10 pm
Om du inte hittar en kåpa från 75-76 så går det faktiskt väldigt bra att köra med lådan lutande, en liten modifiering av vx-balken & en extra skvätt olja så är det bara att tuta och köra
kz1
Posts: 24 Joined: Sat Apr 24, 2004 4:43 am
Contact:
Post
by kz1 » Fri May 14, 2004 5:40 pm
Hmmm...
Har aldrig kört med Turbo+M40, så \"Ganska mycket mer än man tror\" betyder i min värld ca 180 sughästar. (dock ej trötta)
Har du turbo, så är det nog bäst att lyssna på Tudors råd....
Bjorne
Posts: 7 Joined: Wed May 12, 2004 10:03 pm
Location: Limbarg
Post
by Bjorne » Fri May 14, 2004 10:01 pm
vad är det som behövs göras om man ska köra med vanliga spräng kåpan då? hur ska man modda balken?
Bjorne
Posts: 7 Joined: Wed May 12, 2004 10:03 pm
Location: Limbarg
Post
by Bjorne » Sun May 16, 2004 6:09 pm
men då är det ju lättare att skaffa en sprängkåpa B20-M45-M47, än att skaffa en M400, är ju inte allt för ofta man ser nån sån som annonseras
Bjorne
Posts: 7 Joined: Wed May 12, 2004 10:03 pm
Location: Limbarg
Post
by Bjorne » Mon May 17, 2004 10:14 pm
vad är det exakt är det som behövs göras med balken? kan man värma spakstället med gasen och vrida den lite så spaken står rätt upp eller blir växellägen fel då?
Tudor
Posts: 57 Joined: Tue Feb 03, 2004 11:02 pm
Post
by Tudor » Tue May 18, 2004 3:11 pm
Borra ett nytt hål för bussningen i balken och modifiera tunneln så att det finns platts för lådan och spaken