Volvo Amazon-67

Visa din modifierade Amazon. Moderatorer
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Post by Hasse63 »

Det ser ju för eländigt ut de första bilderna med all rost, men sen så är det svetsat och slipat, fattas bara färg då blir det som nytt. Bra jobbat :wink:
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
_hagitch_
Posts: 154
Joined: Thu Oct 05, 2006 2:56 pm
Location: Köping

Re:

Post by _hagitch_ »

Hasse63 wrote:Det ser ju för eländigt ut de första bilderna med all rost, men sen så är det svetsat och slipat, fattas bara färg då blir det som nytt. Bra jobbat :wink:
jaa det gör det verkligen :P hehe jaa men jag måste slipa hur mycket som hellst...jag passade på att svetsa så mycket som möjligt i helgen eftersom farsan tog hem den bra svetsen från jobbet:P och var tvungen att ta den tillbaka på måndag...blir nog kanon med färg på :) tack ska du ha :)
_hagitch_
Posts: 154
Joined: Thu Oct 05, 2006 2:56 pm
Location: Köping

Post by _hagitch_ »

Här kommer lite bilder från helgens arbete :) ännu mera rostlagning.. :shock: men nu så börjar jag se en enda på eländet..snart kanske man kan börja med de lite roligare sakerna :)

Rosthål

Image

Lagat..

Image

Lagat golvet på passagerarsidan :)

Image

Image

Mera rostlagning :P

Image

Slipade lite också innan jag gav upp :)

lite färg och spackel på de där så ...

Image

Image

Lite bilder på nästa helgs projekt...:) har nya fina sandplåtar liggandes

Image

Image

Till sist en bild på de trånga garaget :(

Image

Nästa helg så blir det som sagt att byta sandplåtarna och plocka ner tanken för rengöring... sedan börjar jag skrapa underredsmassa....jippi :(
Shift
Posts: 974
Joined: Sat May 20, 2006 12:23 am
Location: Borlänge / Uppsala

Post by Shift »

oh va härligt :D
Det som inte går att laga går att skruva sönder
_hagitch_
Posts: 154
Joined: Thu Oct 05, 2006 2:56 pm
Location: Köping

Re:

Post by _hagitch_ »

Shift wrote:oh va härligt :D
hehe jaa :P roligt att ha någonting att göra :P
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Att klaga lönar sig aldrig.

Post by QV »

vad trångt :?: du kan ju gå runt bilen. Jag måste köra in bilen för att jobba med vänstersidan. Back in för högersidan och kortänden då måste man öppna dörren....... :cry: (men det är iallfall tak över huvudet och man kan ha underställ på sig så man inte fryser för det är ingen värme indraget, det stora pluset är att taket är tätt :D )

Om du nu av en händelse skull läsa min tråd och se det makalösa stora garaget som man kan ha som dansgolv (när det står en 2 -3 bilar i det) så är det inte mitt.

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Post by Hasse63 »

Kul att se dina bilder. Gillar att du \"helsvetsar\" och inte lämnar mellanrum + att du ser till så det blir genombränning :D

Mindre kul är att du slipar med en kapskiva eller vad det nu är för skiva. Låsnar det bitar ur skivan så kan de gå genom de mesta. Du har bara två ögon :!:

EDIT:
Jag var på Biltema för några år sen och köpte för att prova en slipskiva som var avsed för rostfriff och annart hårt material.
Jag tyckte att den skivan höll längre än slipskivor köpta på järnhandeln (SOM ÄR DYRA) så allt är inte skit där
Last edited by Hasse63 on Mon Oct 08, 2007 4:27 pm, edited 1 time in total.
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
_hagitch_
Posts: 154
Joined: Thu Oct 05, 2006 2:56 pm
Location: Köping

Re:

Post by _hagitch_ »

Hasse63 wrote:Kul att se dina bilder. Gillar att du "helsvetsar" och inte lämnar mellanrum + att du ser till så det blir genombränning :D

Mindre kul är att du slipar med en kapskiva eller vad det nu är för skiva. Låsnar det bitar ur skivan så kan de gå genom de mesta. Du har bara två ögon :!:
jaa man måste ju göra vad man kan för att förhindra fukt...nee det är faktiskt en slipskiva :P De är dock som du säger att det flyger stora flisor över hela garaget.. men vad gör man inte när de fina slipskivorna är slut och allting stängt :P
Egrom
Posts: 81
Joined: Fri Feb 13, 2004 8:22 pm
Location: Vimmerby
Contact:

Post by Egrom »

bra jobbat!

kört hårt bara!
_hagitch_
Posts: 154
Joined: Thu Oct 05, 2006 2:56 pm
Location: Köping

Re:

Post by _hagitch_ »

Egrom wrote:bra jobbat!

kört hårt bara!
Tack ska du ha!:) det ska jag göra :)
Blomquist
Posts: 1070
Joined: Tue Feb 24, 2004 11:06 pm

Slipskiva

Post by Blomquist »

Ett tips är att använda borste på vinkelslipen, men då är ansiktsskärm ett MÅSTE för den släpper iväg en liten trådbit med jämna mellanrum och den lilla biten kan skada dig rejält om du har otur. Jag brukar köra med axiell borste (tror jag det heter), alltså så att borsten spretar radiellt och inte inåt. Borsten tar bort allt men är snäll mot plåten och brukar ligga på strax under en hundring. Borsten bygger heller ej upp så mycket värme i plåten som skivan gör.
210 -64, 223 -68
_hagitch_
Posts: 154
Joined: Thu Oct 05, 2006 2:56 pm
Location: Köping

Post by _hagitch_ »

okej..här kommer lite bilder från vad jag gjort idag..inte så mycket men i alla fall något..

skrapat underredsmassa

Image

Image

Image

Målat

Image

Image



En bild på min nyinköpta motorlyft :)
Image
amazing ola
Posts: 21
Joined: Mon Apr 02, 2007 6:19 pm
Location: Asby ydrekomun

Post by amazing ola »

hej. har du provat och montera skärmar och sånt :?: jag hade ett helvete :evil: att få huv, dörrar, skärmar och front att passa bra när jag bytte skärmfästen på min amazon. starkt jobbat och lyckatill :wink:
skit happens life goes on!
_hagitch_
Posts: 154
Joined: Thu Oct 05, 2006 2:56 pm
Location: Köping

Re:

Post by _hagitch_ »

amazing ola wrote:hej. har du provat och montera skärmar och sånt :?: jag hade ett helvete :evil: att få huv, dörrar, skärmar och front att passa bra när jag bytte skärmfästen på min amazon. starkt jobbat och lyckatill :wink:
hehe nee de har jag inte vågat ännu :P men det är väll bara att borra upp större hål i skärmarna och sätta dit en större bricka ifall det inte vill sig :p nee men jag tror faktiskt att det ska passa hysat då jag har mätt och donat..
Telis
Posts: 635
Joined: Thu May 12, 2005 7:28 pm
Location: Göteborg

Re:

Post by Telis »

amazing ola wrote:hej. har du provat och montera skärmar och sånt :?: jag hade ett helvete :evil: att få huv, dörrar, skärmar och front att passa bra när jag bytte skärmfästen på min amazon. starkt jobbat och lyckatill :wink:
Mm okej - jag håller också på med detta nu och är lite smått orolig för hur det skall sluta *s* Några tips förutom att försöka passa in det så bra det går ?
/Henrik
Post Reply