Parbrings 65:a - bildupdate. rost rost rost. 080219

Visa din modifierade Amazon. Moderatorer
hero
Posts: 357
Joined: Sun Nov 18, 2007 8:23 am
Location: "Södra Sverige"

Re: Parbrings 65:a - lite frågor och bryderier

Post by hero »

Ja du har o göra. Jag ska inte störa igen på ett tag nu ;)

Jag upptäckte själv när jag la isolering i bilen förra veckan att golvet på vänster sida bak behöver knackas loss (mest rost) o sen svetsas i nytt..
Men jag har ju sett nu hur du gör ;)

Har aldrig tidigare svetsat nått, så vad för plåt använde du? Och hur mycket kostade den lilla biten du knackade till själv?


När är du klar tror du?
Praise the Lowered
parbring
Posts: 191
Joined: Sun Apr 29, 2007 10:36 pm
Location: Skellefteå

Re: Parbrings 65:a - lite frågor och bryderier

Post by parbring »

Stör på så mycket du vill! :mrgreen: Jag är i vilket fall inne i en liten svacka nu då det känns lite tungt med detta projekt. Antingen så återhämtar det sig snart, eller så tar jag en paus och byter koppling på Caprin istället för att sedan återkomma... hehe

Jag använde 1mm plåt jag köpt på löpmeter i stora ark. Mäter upp, sågar till och bankar dit "förstärkningskanalerna" och formar till den. Sedan bara att svetsa dit. Givetvis noga med borttagande av gammal rostig plåt innan osv.
Bitarna jag knackar själv vet jag inte vad de kostar, men billigt blir det. I vart fall jämfört med ekonomiplåt...

Jag vet inte alls när jag är klar. Det är ju först och främst plåtjobbet, sen ska ju bilen lackas med allt vad det innebär. Bromsarna behöver ses över. Plus att det alltid blir ungefär 1000 andra saker. Även om finshkraven är väldigt låga här så tar det ändå sin tid, dels för att jag ändå vill göra ordentliga lagningar, samt att utgångsmaterialet är så dåligt. hehe. Lyckligtvis verkar motor, vxllåda, bromsar och elsystem vara i riktigt god kondition och kommer nog inte att tarva så mycket möda. :)
Volvo Amazon ´65 | Ford Capri ´77 | Mercury Meteor ´63 | Volvo 145 ´70 | MB 220D ´72
\"Everybody should believe in something. I believe I'll have another drink.\" (W.C. Fields)
Rappel
Posts: 836
Joined: Thu Jan 24, 2008 5:07 pm
Location: boden

Re: Parbrings 65:a - bildupdate. rost rost rost. 080219

Post by Rappel »

åhh älskar ditt byggeee :o :o :o :D man tar verkligen lärdom av de du gör måste man säga riktigt kul :)
men jag hade vela se den här bilen på orginal varför de vet jag inte men men :lol: :D svetsa på tummarna upp!! fortsätt att uppdatera bara :)
Röd 67a
Graffitgrå 65a


VERKSTADSHANDBÖCKER!
http://www.volvoamazonpictures.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Brandkarr
Posts: 27
Joined: Sun May 27, 2007 8:53 pm

Re: Parbrings 65:a - bildupdate. rost rost rost. 080219

Post by Brandkarr »

du har gjort ett dunder jobb hittills och tror nog du kommer ro hem det med en riktigt snygg amazon ;)

blicka framåt istället för på hur det ser ut just nu.

bara tänka på hur skönt det kommer vara när du ute och kör med den och den går som en dröm, bara du och amazonen på hela vägen, motorn går jämnt och fint på den snus torra kurviga sommarvägen, och så stannar till för att tanka vid en mack och en gammal farbror med tillhörande tant kommer fram och berättar om hur glada dom blir när dom ser gamla fina amzoner, precis som dom själva en gång ägt :)
Rappel
Posts: 836
Joined: Thu Jan 24, 2008 5:07 pm
Location: boden

Re: Parbrings 65:a - bildupdate. rost rost rost. 080219

Post by Rappel »

Brandkarr wrote:du har gjort ett dunder jobb hittills och tror nog du kommer ro hem det med en riktigt snygg amazon ;)

blicka framåt istället för på hur det ser ut just nu.

bara tänka på hur skönt det kommer vara när du ute och kör med den och den går som en dröm, bara du och amazonen på hela vägen, motorn går jämnt och fint på den snus torra kurviga sommarvägen, och så stannar till för att tanka vid en mack och en gammal farbror med tillhörande tant kommer fram och berättar om hur glada dom blir när dom ser gamla fina amzoner, precis som dom själva en gång ägt :)


EXAKT hade inte kunna säga de bättre! :o :)
Röd 67a
Graffitgrå 65a


VERKSTADSHANDBÖCKER!
http://www.volvoamazonpictures.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
hero
Posts: 357
Joined: Sun Nov 18, 2007 8:23 am
Location: "Södra Sverige"

Re: Parbrings 65:a - bildupdate. rost rost rost. 080219

Post by hero »

Lägg av med caprin, du har tillräckligt att göra på den här bilen.. ;)



Anywho, hur går det? Fortfarande trött på eländet? Any progress?
Praise the Lowered
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

Re: Parbrings 65:a - bildupdate. rost rost rost. 080219

Post by Rogge »

golv är ju lätt att laga ;)

se vad jag har att jobba med
http://140.forum.bilia.se/viewtopic.php?p=7292#7292

skitkul :P

hoppas du får upp farten snart igen! amazoner kan man aldrig gå ifrån ;)
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
parbring
Posts: 191
Joined: Sun Apr 29, 2007 10:36 pm
Location: Skellefteå

Re: Parbrings 65:a - bildupdate. rost rost rost. 080219

Post by parbring »

hero wrote:Lägg av med caprin, du har tillräckligt att göra på den här bilen.. ;)

Anywho, hur går det? Fortfarande trött på eländet? Any progress?

Hehe, uppehåll pga av fjällvistelse samt, hrm... Caprijobbande... :roll:
Volvo Amazon ´65 | Ford Capri ´77 | Mercury Meteor ´63 | Volvo 145 ´70 | MB 220D ´72
\"Everybody should believe in something. I believe I'll have another drink.\" (W.C. Fields)
pråm_amazon
Posts: 106
Joined: Fri Oct 19, 2007 7:55 pm

Re: Parbrings 65:a - bildupdate. rost rost rost. 080219

Post by pråm_amazon »

fan parbring tycker det värkar som du slappar lite med ammizen hehe :lol:
UPPDATERA :D
Amazon -62
PeterB
Posts: 352
Joined: Tue Feb 26, 2008 9:21 pm
Location: Skellefteå

Re: Parbrings 65:a - bildupdate. rost rost rost. 080219

Post by PeterB »

Denna bilen måste vi Skelleftebor få se i sommar!!!!
Amazon 4dr -61 B16, M30, 6V. Patina!
parbring
Posts: 191
Joined: Sun Apr 29, 2007 10:36 pm
Location: Skellefteå

Re: Parbrings 65:a - bildupdate. rost rost rost. 080219

Post by parbring »

Säsongsarbete i fjällen, snöskotermeckande samt jobb på Caprin har satt stopp för denna kärra för ett tag framöver. Just nu tycker jag mest den tar plats tyvärr... :evil:

Klart Skellefteborna ska få se den i sommar. Vill ni se rostlagning är det bara att PM:a och kika förbi. Jag bjuder på kaffe. :) :wink:
Volvo Amazon ´65 | Ford Capri ´77 | Mercury Meteor ´63 | Volvo 145 ´70 | MB 220D ´72
\"Everybody should believe in something. I believe I'll have another drink.\" (W.C. Fields)
Rappel
Posts: 836
Joined: Thu Jan 24, 2008 5:07 pm
Location: boden

Re: Parbrings 65:a - bildupdate. rost rost rost. 080219

Post by Rappel »

nu är skotersesongen över! blir de nån update här? hehe :wink:
Röd 67a
Graffitgrå 65a


VERKSTADSHANDBÖCKER!
http://www.volvoamazonpictures.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
parbring
Posts: 191
Joined: Sun Apr 29, 2007 10:36 pm
Location: Skellefteå

Re: Parbrings 65:a - bildupdate. rost rost rost. 080219

Post by parbring »

Njae, dessvärre verkar detta projekt inte ska fortsätta under min ägo. Jag har helt enkelt ledsnat och har för många andra projekt igång.
Troligtvis blir det utförsäljning av delarna löst, och karossen till skroten...
Volvo Amazon ´65 | Ford Capri ´77 | Mercury Meteor ´63 | Volvo 145 ´70 | MB 220D ´72
\"Everybody should believe in something. I believe I'll have another drink.\" (W.C. Fields)
Rappel
Posts: 836
Joined: Thu Jan 24, 2008 5:07 pm
Location: boden

Re: Parbrings 65:a - bildupdate. rost rost rost. 080219

Post by Rappel »

ne va fan kämpppaa på nu :twisted: du har ju snart svetsa klart den? :roll: bara ta lite i sänder? jaja jag hoppas du göra rätt :)
Röd 67a
Graffitgrå 65a


VERKSTADSHANDBÖCKER!
http://www.volvoamazonpictures.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
parbring
Posts: 191
Joined: Sun Apr 29, 2007 10:36 pm
Location: Skellefteå

Re: Parbrings 65:a - bildupdate. rost rost rost. 080219

Post by parbring »

Tja, det är väl egentligen inte jäääättemycket kvar, men bekymret är att jag har slut garageplatser... :(
Volvo Amazon ´65 | Ford Capri ´77 | Mercury Meteor ´63 | Volvo 145 ´70 | MB 220D ´72
\"Everybody should believe in something. I believe I'll have another drink.\" (W.C. Fields)
Post Reply