Amazon 59:a. En, numera, slipad diamant!

Visa din original-amazon. Allt från objekt till pärla. Moderatorer
boxen
Posts: 80
Joined: Tue Feb 27, 2007 10:11 pm
Location: Finland

Re: Amazon 59:a. En, numera, slipad diamant!

Post by boxen »

Måste säga att den är ännu bättre i verkligheten än på bild. Var och frågade lite om bilen vid flygrakan på Vallåkraträffen. Grattis till priset.
bruksbil volvo 480 och 245
sommarbil amazon 70
projekt amazon 69 och 66
anton_e
Posts: 87
Joined: Tue Jan 08, 2008 4:53 pm

Re: Amazon 59:a. En, numera, slipad diamant!

Post by anton_e »

Är den såld nu Uffe?
Uffe
Posts: 1120
Joined: Tue Jan 10, 2006 8:19 pm
Location: Ängelholm

Re: Amazon 59:a. En, numera, slipad diamant!

Post by Uffe »

Nej, dåliga tider för att sälja, som ni vet. Nu är det köptider. Jag sitter på inget sätt "i sjön" utan avvaktar rätt köpare. Vill gärna sälja inom Sverige och har en sådan ganska långt kommet. Men, man vet aldrig gällande affärer. Skulle jag sälja så har jag ett väldigt spännande 57-projekt som ni skall få följa här på forumet. Skulle jag inte sälja så får ni dras med mig ett tag till med denna bilen och det är ju inte helt fel. Garaget är tyvärr begränsat. Jag var just ute och smekte henne på framskärmen. Kanske kan det bli en runda imorgon om vädret fortsätter som idag. Undrar förresten vem som ligger etta i hockeyns elitserie?? Man får glädjas när man har möjlighet 8) Har för övrigt prioriterat bort detta forumet för tillfället, då tiden tyvärr inte räcker till. Men, det kommer nya tider får man hoppas. Ha det gött där ute i landet och kämpa på i era garage.
Amazon 1957
roberth
Posts: 514
Joined: Sat Jul 29, 2006 2:54 pm
Location: skellefteå
Contact:

Re: Amazon 59:a. En, numera, slipad diamant!

Post by roberth »

Nåja, haltande tabell? ... Skellefteå är snart uppe i tabelltoppen ska du se... :mrgreen:
Är egentligen ganska ointresserad av hockey, jag kanske är en "medgångssupporter" :roll:

Är det inte nu säsongen börjar för amazonerna? Det är ju nu dom blir lite ovanliga...
Tänkte använda min som vinterbil ännu ett år. Visst gör det ont i själen när man måste åka en bit på saltade vägar men det uppväger de fina vinterdagarna med riktiga vintervägar.

Hoppas det blir ett nytt projekt att följa!
Amazon 122S-65
Cresent Scoterett-65:a
Mazda Miata (mx-5) -97:a
http://www.domherre.se/
Uffe
Posts: 1120
Joined: Tue Jan 10, 2006 8:19 pm
Location: Ängelholm

Re: Amazon 59:a. En, numera, slipad diamant!

Post by Uffe »

Gav min 59:a en välförtjänt upputsning och uppstart i eftermiddags. Har inte ägnat denna bil någon vidare uppmärksamhet den senaste tiden. Det är så skönt att bara sätta i nyckeln och "pumpa 2 gånger", så hickar den igång :) Passade även på att städa garaget efter sista tidens mekande. Ut med grillen och utemöblerna så plötsligt blev det ju ganska gott om plats i dubbelgaraget.

Gällande tabeller och hockey så hoppas jag att "vi" (Skellefteå och Rögle) ses igen även nästa säsong i högsta divisionen. Förresten kan jag passa på att lära alla att det stavas Rögle och uttalas Rögle. INTE Röggle som hela övriga hockeysverige säger. Konstigt att just det skall vara så svårt :?
Amazon 1957
Uffe
Posts: 1120
Joined: Tue Jan 10, 2006 8:19 pm
Location: Ängelholm

Re: Amazon 59:a. En, numera, slipad diamant!

Post by Uffe »

Hej Alla!
Nu har vi haft klarblå himmel i mer än en månad i sträck. Hela April har solen lyst och man bara njuter i fulla drag. Nu har jag slutligen gjort det, det som varit planen i ett par månaders tid, nämligen sålt bilen. Killen var överlycklig och hämtade den igår, denna vackra 1:a maj. Den kunde inte komma i bättre händer och det känns ju alltid kul och viktigt för en själv. Tänkte avsluta denna tråden med ett par avslutningsbilder på bilen med sin skötare. Det är bara så fräckt att ha dessa trådar bevarade för eftervärlden så att man kan visa upp vad man skapat. Ha det skönt i solen 8)

Den här glansen lär jag aldrig få uppleva med min 57:a men det känns ändå ganska bra. Jag är i stort behov av platsen och inte minst pengarna för att gå vidare med bilen.
Image

Denna synen mötte min köpare då vi öppnade garaget och jag blev nästan lite rörd eftersom han blev så glad.
Image

Spegel, spegel på...
Image

Tveklöst svårslaget att ha dessa 2 bilar stående vid sidan om varandra.
Image

Som tur är så är grillen till 57:an lika fin som denna. Vilket material det var i dessa gamla vagnar :shock:
Image

En gubbe med sin bil :)
Image

Vi ses och hörs i min andra tråd. Nu kan jag köpa hem avgassystem och lite renoveringssatser som jag kan fixa med, bara den där solen slutar lysa någon gång...

//Uffe
Amazon 1957
roberth
Posts: 514
Joined: Sat Jul 29, 2006 2:54 pm
Location: skellefteå
Contact:

Re: Amazon 59:a. En, numera, slipad diamant!

Post by roberth »

Jag skulle oxå varit överlycklig om man möttes av den synen när man öppnade garageporten...
Måste kännas lite vemodigt att sälja bort den där pärlan ändå :roll: . Tur du har den "nya" att ägna dej åt :lol:
Måste tacka för den trevliga tråden som varit och hoppas "57"-tråden blir minst lika intressant.
Amazon 122S-65
Cresent Scoterett-65:a
Mazda Miata (mx-5) -97:a
http://www.domherre.se/
hero
Posts: 357
Joined: Sun Nov 18, 2007 8:23 am
Location: "Södra Sverige"

Re: Amazon 59:a. En, numera, slipad diamant!

Post by hero »

Hejdå 59an :)

Skönt att du känner dig nöjd med köparen, Uffe. Vem vet, bilen kanske dyker upp på forumet igen?

Lycka nu till med 57an och ha det riktigt bra i skånesolen!
Och ja, du ser riktigt glad ut på sista bilden. :D
Praise the Lowered
Shift
Posts: 974
Joined: Sat May 20, 2006 12:23 am
Location: Borlänge / Uppsala

Re: Amazon 59:a. En, numera, slipad diamant!

Post by Shift »

Kul att den verkar komma i rätta händer, och all lycka med 57:an!
Tack för att du har delat med dig.
Det som inte går att laga går att skruva sönder
Telis
Posts: 635
Joined: Thu May 12, 2005 7:28 pm
Location: Göteborg

Re: Amazon 59:a. En, numera, slipad diamant!

Post by Telis »

Väldigt härlig tråd Mr mästerputsare :lol: !
Hoppas du inte kommer att sakna bilen för mycket, kanske skönt att gå vidare - man kan ju inte äga och sköta allt heller hur gärna man än skulle vilja !
/Henrik
Uffe
Posts: 1120
Joined: Tue Jan 10, 2006 8:19 pm
Location: Ängelholm

Re: Amazon 59:a. En, numera, slipad diamant!

Post by Uffe »

Uffe wrote:
Tveklöst svårslaget att ha dessa 2 bilar stående vid sidan om varandra.
Image
Inte utan att man är galen... :lol: TÄNK om man hade haft ett större garage :roll: En Svart, en Blå och så kom det en... Röööd 8)
Amazon 1957
Ragge
Posts: 785
Joined: Sat Dec 13, 2008 7:46 pm
Location: munkedal, Bohuslän

Re: Amazon 59:a. En, numera, slipad diamant!

Post by Ragge »

hahaha, välkommen i sjukdomen Uffe !! I mitt nya garage har jag fått in 6st amazoner, 3st 140 och lite annat så det börjar bli fullt , och jag fortsätter jakten på fler ....
Post Reply