Roligt fenomen, bromsservo + weber36/36

Moderatorer
Post Reply
K_arlstrom
Posts: 283
Joined: Tue Jun 20, 2006 7:38 am
Location: Piteå

Roligt fenomen, bromsservo + weber36/36

Post by K_arlstrom »

Bytte till en weber 36/36 igår, inte lyckats ställa in den + tändningen riktigt ännu (måste ge full gas för att den ska starta) men det tar inte så lång tid :)

Dock upptäckte jag att om jag pumpar på bromsen så ökar tomgången, och den ökar mer ju snabbare jag pumpar! Kan det vara backventilen som är dålig ? För servot (köpte beggat från en skrot) har börjat fungera sämmre och sämmre sen jag monterade det (och har aldrig fungerat lika bra som det som gick sönder medans det var helt) :(

Så ni som har bromsservo, ut och pumpa fort på bromsen när motorn går på tomgång, och berätta om nått händer !


//Jonas
Vilja, våld och vasselin
Aggro
Posts: 475
Joined: Mon Nov 13, 2006 4:59 pm
Location: Norge
Contact:

Post by Aggro »

tomgangen min går litt ned når jeg pumper mye.. bare litt da. :)
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Post by Hasse63 »

Min tomgång på både en 140 och på amazonen ökade då man pumpade på bromsen och då med DCD rätt/fel???
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
K_arlstrom
Posts: 283
Joined: Tue Jun 20, 2006 7:38 am
Location: Piteå

Re:

Post by K_arlstrom »

Aggro wrote:tomgangen min går litt ned når jeg pumper mye.. bare litt da. :)
motsatsen mot min.. hmm..
Hasse63 wrote:Min tomgång på både en 140 och på amazonen ökade då man pumpade på bromsen och då med DCD rätt/fel???
Japp det är en 36/36 DCD jag har, tycker att den borde sjunka då undertrycket i insuget borde bli mindre, men icke.. snikturbo :D rätt/fel har jag ingen aning om, men att det är likadant som för mig.. det stämmer !


//Jonas
Vilja, våld och vasselin
Blomquist
Posts: 1070
Joined: Tue Feb 24, 2004 11:06 pm

Bromsservo

Post by Blomquist »

Låter ju som att det handlar om tjuvluft det där, skriv gärna och berätta om felsökningen.
210 -64, 223 -68
Post Reply