Min -65 automat [2011-08-06: BAKAXEL UTBYTT]

Visa din original-amazon. Allt från objekt till pärla. Moderatorer
Post Reply
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Re: Min -65 automat [FÄRDIG 10-07-01, BILD PÅ SISTA SIDAN]

Post by Hasse63 »

ser ju bra ut de där :wink:
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
brorsan
Posts: 400
Joined: Mon Jul 26, 2004 11:43 am

Re: Min -65 automat [FÄRDIG 10-07-01, BILD PÅ SISTA SIDAN]

Post by brorsan »

Tack tack :)
"Amazon - Den skiljer dig från mängden"
brorsan
Posts: 400
Joined: Mon Jul 26, 2004 11:43 am

Re: Min -65 automat [FÄRDIG 10-07-01, BILD PÅ SISTA SIDAN]

Post by brorsan »

Ingen som kommenterar.. :?

I alla fall så är backspeglarna biltemas "skärmbackspeglar" vilket känns som ett skämt ;) Knappt man ser nåt i dom när dom sitter på dörrarna... montering var lite annorlunda, borrade ett hål för bulten i dörren och tog en hålsåg i dörren innanför plåtkåpan som sitter ovanför dörrsidan, så man skulle komma åt att skruva. Antennen är även den biltema, teleskopantenn för en femtiolapp, blev att borra ett 10mm-hål på höger A-stolpe och trä igenom antennsladden, sen satt den som en smäck :D

Jag är i alla fall nöjd i slutändan, bara att byta bromsslangar sen är det rent papper genom besiktningen... var missnöjd med lacken i början, men den ser i alla fall bättre ut än lacken förra ägaren lade på :)
"Amazon - Den skiljer dig från mängden"
John
Posts: 580
Joined: Tue Aug 05, 2008 3:36 pm
Location: Tierp

Re: Min -65 automat [FÄRDIG 10-07-01, BILD PÅ SISTA SIDAN]

Post by John »

Grattis till besiktingen :D
vart riktig snyggt med ny lack :!:
volvo amazon 2d -67
volvo amazon 4d -65
volvo amazon kombi -67
volvo 245 turbo -84
Volvo 945 turbo -96
volvo V50 -06
brorsan
Posts: 400
Joined: Mon Jul 26, 2004 11:43 am

Re: Min -65 automat [FÄRDIG 10-07-01, BILD PÅ SISTA SIDAN]

Post by brorsan »

Tack John!

Idag har jag svetsat främre balkar och golv/hjulhus vänster bak. Fick bra att veta på dessa på besiktningen så det var lika bra att få det gjort! Har bytt båda bromsslangarna fram också, och som jag sa under besiktningen, korden var inte alls framme på dom... blev tvungen att lacka om vid hundbenet efter dagens svetsning, värmen fick lacken att bubbla upp, men nu är även det fixat!

Det blev att pula i en rattbandare nu också, plus en st 4" högtalare... det låter i alla fall, men knappt ;)
"Amazon - Den skiljer dig från mängden"
brorsan
Posts: 400
Joined: Mon Jul 26, 2004 11:43 am

Re: Min -65 automat [FÄRDIG 10-07-01, BILD PÅ SISTA SIDAN]

Post by brorsan »

Idag blev det ombesiktning och den var avklarad på ett par minuter, nu slipper man det där på 24 månader! :D Blev inga bilder, men imorgon hade jag tänkt ta en tur med digitaklkameran och försöka hitta nån trevlig fotoplats.

Har varit ut och åkte hela dagen! Känner mig otroligt nöjd över att faktiskt ha fått ihop bilen efter alla dessa år... År som ärligt talat ofta varit fyllda med en känsla av hopplöshet när man bara hittar fler och fler fusklagningar... Men nu när man äntligen kan köra med bilen och skicket har blivit det men strävat efter (bra bruksskick) så känns det härligt! Vingen utfälld, rattbandaren på och glida genom stan med en skön B18-automat är svårt att slå! :D
"Amazon - Den skiljer dig från mängden"
brorsan
Posts: 400
Joined: Mon Jul 26, 2004 11:43 am

Re: Min -65 automat [FÄRDIG 10-07-01, BILD PÅ SISTA SIDAN]

Post by brorsan »

Idag har jag lagt ytterligare 15mil på förmiddagen. Känns lite som när man var 18 och kunde ut att åka bara för att det var så skoj att köra bil :D Tog en tur till grannstaden via småvägar jag aldrig kör annars. Stannade tilll och tog några kort också! Det vita "spillet" som syns på vissa bilder är inte sull med färgen, utan slipdamm som lagt sig och sedan blivit kvar efter ett det jag snabbt sköljde av bilen. Ska tvätta den ordentligt idag eller imorrn :)

Börjar med rostlagningen i skuffen som jag gjorde i förrigår. Gick loss ordentligt med karroserikittet, men jag vill ha det 100% tätt ;)
Image

Inredningen är väl det som är kvar på att-göra-listan! Fårskinnet fungerar både på sommaren och vintern :)
Image

Lite bilder på det utvändiga:
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Kommentera gärna! :)
"Amazon - Den skiljer dig från mängden"
Lemmy 121
Posts: 237
Joined: Tue Aug 11, 2009 8:31 am

Re: Min -65 automat [FÄRDIG 10-07-01, BILD PÅ SISTA SIDAN]

Post by Lemmy 121 »

Dom där fälgarna gör sig riktigt bra på bilen! Jag gillar fälgar med lågt ET där centrumet sitter långt in. Det passar bra på amazoner. :)
brorsan
Posts: 400
Joined: Mon Jul 26, 2004 11:43 am

Re: Min -65 automat [FÄRDIG 10-07-01, BILD PÅ SISTA SIDAN]

Post by brorsan »

Tack! Gillar dom jag med, fast dom kunde gärna fått vara en tum större ;)

Har i alla monterat i larm och c-lås nu på kvällen, allt funkar bra utom startspärren, behöver förmodligen koppla in ett relä där (som det faktiskt stod i instruktionerna ;))... när jag ska starta bilen låter den mig köra en snabbis på starten innan den slår ifrån. Förmodligen nåt internt skydd, då strömmen till solenoiden är för stark mot vad larmet är avsett att klara.
"Amazon - Den skiljer dig från mängden"
LABBE
Posts: 627
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:28 pm
Location: vallentuna

Re: Min -65 automat [FÄRDIG 10-07-01, BILD PÅ SISTA SIDAN]

Post by LABBE »

ser riktigt bra ut för å va bruksis. ska du va nöjd med :)
Amazon 66 taksänkt hgv (den låge)
amazon limousine 60 (brick bay)
brorsan
Posts: 400
Joined: Mon Jul 26, 2004 11:43 am

Re: Min -65 automat [FÄRDIG 10-07-01, BILD PÅ SISTA SIDAN]

Post by brorsan »

Tack LABBE :)
"Amazon - Den skiljer dig från mängden"
Gullan
Posts: 78
Joined: Thu Aug 27, 2009 8:48 pm
Location: Hässleholm

Re: Min -65 automat [FÄRDIG 10-07-01, BILD PÅ SISTA SIDAN]

Post by Gullan »

Fina bilder... å näe då, jag e inte avundsjuk... inte det minsta avundsjuk alls... inte på något vis... alls faktiskt... ;)
Gullan en 4dr med automatisk växellåda.
Anno 1965
nilskarlsson
Posts: 7
Joined: Tue Jan 26, 2010 10:08 am
Location: kungälv

Re: Min -65 automat [FÄRDIG 10-07-01, BILD PÅ SISTA SIDAN]

Post by nilskarlsson »

Gillar din amazon :) tummen upp!
...Rockabilly...
brorsan
Posts: 400
Joined: Mon Jul 26, 2004 11:43 am

Re: Min -65 automat [FÄRDIG 10-07-01, BILD PÅ SISTA SIDAN]

Post by brorsan »

Kul att ni gillar den! :)
"Amazon - Den skiljer dig från mängden"
brorsan
Posts: 400
Joined: Mon Jul 26, 2004 11:43 am

Re: Min -65 automat [FÄRDIG 10-07-01, BILD PÅ SISTA SIDAN]

Post by brorsan »

Sådärja! 100mil körda på en vecka, jag och kompisen har cruisat runt i dalarna :D Funkar faktiskt bra med ventilationsrutorna såhär i värmeböljan... Har även fått i fler högtalare till stereon, JULA hade utförsäljning av högtalare i lådor för hatthyllan (riktigt 60-talsstuk!), så jag slog till för 25kr/par för 5,25" och 10kr/par för 4" (4"-arna fick hamna under instrumenbrädan). Har kollat bensinförbrukningen ordentligt, 0,7l/mil stadskörning, 0,8l/mil landsvägskörning (den varvar nåt fruktansvärt i landsvägsfart). Tycker det är fruktansvärt bra förbrukning! Min cittra drar det dubbla...

Länk till högtalarna: http://www.jula.se/bilhogtalare-5-65-w-134740

En bild från ett glasstopp :D

Image
"Amazon - Den skiljer dig från mängden"
Post Reply