Min -65 automat [2011-08-06: BAKAXEL UTBYTT]

Visa din original-amazon. Allt från objekt till pärla. Moderatorer
A-masen
Posts: 1906
Joined: Thu Jan 12, 2006 4:55 pm
Location: Sverige

Re: Min -65 automat [INREDNINGEN PÅBÖRJAD, BILDER PÅ SIDA 6]

Post by A-masen »

Du ville ha kommentarer. Jag skall inte ge mig in på kommentarer om mattor m.m. Det du har gjort är säker beundransvärt, men jag tycker mig se att du har en lite udda "patentlösning" för parkeringsbroms. Ett buntband runt bromspedalens arm! :) :roll: :wink:
brorsan
Posts: 400
Joined: Mon Jul 26, 2004 11:43 am

Re: Min -65 automat [INREDNINGEN PÅBÖRJAD, BILDER PÅ SIDA 6]

Post by brorsan »

Haha, det ser ut som det ja :D I själva verket är det för att pedalen inte ska gå tillbaka för långt... får lyfta foten för mycket för att det ska vara bekvämt att sätta den på bromspedalen. Det var en såndär tillfällig lösning som blivit permanent ;)
"Amazon - Den skiljer dig från mängden"
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Min -65 automat [INREDNINGEN PÅBÖRJAD, BILDER PÅ SIDA 6]

Post by QV »

Nu har jag inte monterat tillbaka pappen men sitter det inte en u formad list på Astolpen som bakkant av pappen skall in i

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
brorsan
Posts: 400
Joined: Mon Jul 26, 2004 11:43 am

Re: Min -65 automat [INREDNINGEN PÅBÖRJAD, BILDER PÅ SIDA 6]

Post by brorsan »

Nu är pappen monterad.... skenan som man skuter in dom i satt kvar, och jag använde butyltejp på torpedsidan för att dom skulle sitta ordentligt. Blev riktigt bra! Synd bara att jag inte får tillbaks instegslisten ordentligt nu! :?: :shock: Går tungt att stänga dörren. Aja, ska göra ett ryck på lunchen idag igen. Jag dubbelkollade igår att pappen inte stack upp för mycket vid instegslisten och det gjorde den inte... Mysko.
"Amazon - Den skiljer dig från mängden"
brorsan
Posts: 400
Joined: Mon Jul 26, 2004 11:43 am

Re: Min -65 automat [INREDNINGEN PÅBÖRJAD, BILDER PÅ SIDA 6]

Post by brorsan »

Provade ta bort och skruva dit instegslisten igen, och nu sitter den som en smäck helt plötsligt :roll: Aja, passade på att svetsa generatorn också! Ena infästning på själva generator hade gått av, så det blev att riva isär den och gå över till grannverkstan och få det svetsat. Kortsidorna på likströmsgeneratorn är ju tydligen gjorda av aluminium så MIGen på våran verkstad var ju ingen idé att använda ;) Men nu funkar den klockrent, laddar som aldrig förr!
"Amazon - Den skiljer dig från mängden"
brorsan
Posts: 400
Joined: Mon Jul 26, 2004 11:43 am

Re: Min -65 automat [INREDNINGEN PÅBÖRJAD, BILDER PÅ SIDA 6]

Post by brorsan »

Gjorde klart inredningen idag, riktigt skönt att ha det avklarat! :D Några bilder på det färdiga resultatet:

Image

Image

Image

Image
"Amazon - Den skiljer dig från mängden"
brorsan
Posts: 400
Joined: Mon Jul 26, 2004 11:43 am

Re: Min -65 automat [INREDNINGEN PÅBÖRJAD, BILDER PÅ SIDA 6]

Post by brorsan »

Är det förresten nån som vet vad mina fälgar heter??? Skulle gärna vilja ha tag på likadana fast 15".
"Amazon - Den skiljer dig från mängden"
John
Posts: 580
Joined: Tue Aug 05, 2008 3:36 pm
Location: Tierp

Re: Min -65 automat [INREDNINGEN PÅBÖRJAD, BILDER PÅ SIDA 6]

Post by John »

Inredningen blev riktigt snygg :D
Det kanske är dom här fälgarna som du har http://www.alven-ingvarsson.se/f%C3%A4l ... uick-trick

//John
volvo amazon 2d -67
volvo amazon 4d -65
volvo amazon kombi -67
volvo 245 turbo -84
Volvo 945 turbo -96
volvo V50 -06
brorsan
Posts: 400
Joined: Mon Jul 26, 2004 11:43 am

Re: Min -65 automat [INREDNINGEN PÅBÖRJAD, BILDER PÅ SIDA 6]

Post by brorsan »

Tack! Verkar vara dom, eller i alla fall likadana :D
"Amazon - Den skiljer dig från mängden"
Gullan
Posts: 78
Joined: Thu Aug 27, 2009 8:48 pm
Location: Hässleholm

Re: Min -65 automat [INREDNINGEN PÅBÖRJAD, BILDER PÅ SIDA 6]

Post by Gullan »

Va fin den blir! :)
Gullan en 4dr med automatisk växellåda.
Anno 1965
brorsan
Posts: 400
Joined: Mon Jul 26, 2004 11:43 am

Re: Min -65 automat [INREDNINGEN PÅBÖRJAD, BILDER PÅ SIDA 6]

Post by brorsan »

Tack! :)
"Amazon - Den skiljer dig från mängden"
brorsan
Posts: 400
Joined: Mon Jul 26, 2004 11:43 am

Re: Min -65 automat [INREDNINGEN PÅBÖRJAD, BILDER PÅ SIDA 6]

Post by brorsan »

Jag har hela tiden varit inställd på brun inredning med gråa mattor, och då även en brun instrumentbräda. Har använt vinylspray en hel del och vet att den är otroligt slitstark, frågan är om det verkligen blir så snyggt... gjorde en bild i gimp, och det var inte riktigt så snyggt som jag förställt mig:

Image

Kanske kommer behålla orginalinredningen ändå!
"Amazon - Den skiljer dig från mängden"
brorsan
Posts: 400
Joined: Mon Jul 26, 2004 11:43 am

Re: Min -65 automat [INREDNINGEN PÅBÖRJAD, BILDER PÅ SIDA 6]

Post by brorsan »

Eftersom dom senaste inläggen försvunnit gör jag ett nytt försök... Har haft problem med spolarmunstyckena en tid, plastbrickorna om ska ge strålen har vittrat sönder. Lösningen blev att skruva ur skruvarna som går in i munstyckena och håller fast brickorna för att istället limma dit ihåliga plaströr från en sprayburk och vrida munstyckena 90 grader mot rutan... funkar kanon! Passade även på att fixa torkararmen på förarsidan, fjädern har blivit alldeles för slapp med åren:

Limning pågår:
Image

Image

Överflödigt material kapat och munstycket på plats:
Image

Isärtagning av torkararm:
Image
"Amazon - Den skiljer dig från mängden"
brorsan
Posts: 400
Joined: Mon Jul 26, 2004 11:43 am

Re: Min -65 automat [INREDNINGEN PÅBÖRJAD, BILDER PÅ SIDA 6]

Post by brorsan »

Var och hälsade på Amazonen i garaget idag, jäklar vad suget väcktes! Är jag konstig som föredrar Amazonen framför Volvo S60n jag kör nu? :D Funderar seriöst på att låta S60n vila i garaget och istället plocka fram Amazonen imorgon...
"Amazon - Den skiljer dig från mängden"
User avatar
granfot
Posts: 806
Joined: Sun May 23, 2010 4:50 pm
Location: Lagan
Contact:

Re: Min -65 automat [INREDNINGEN PÅBÖRJAD, BILDER PÅ SIDA 6]

Post by granfot »

Näh, du är inte konstig... Jag har två nyare bilar att välja på, och kör ändå raggamazonen så ofta jag kan. (Varje dag till jobbet osv.) Och då vet jag ändå hur dåligt det är med allt vägsalt här nere i slasket. Men det är svårt att låta bli, helt plötsligt är det ju roligt att ta sig till jobbet... :)
Post Reply