Gamla papper

T.ex. länksamling och andra Volvotrådar. Moderatorer
Post Reply
Johannes
Posts: 36
Joined: Mon Aug 28, 2006 9:36 am
Location: Stockholm
Contact:

Gamla papper

Post by Johannes »

Jag har fått hem lite papper från riksarkivet om min gamla kärra.

Ett papper är från samma dag bilen togs i trafik, 28.1 1966. Där står det gamla reg numret, vikt, längd, bredd, första ägarens namn och yrke osv. På diagonalen står \"Får ej vikas\" med feta bokstäver.
Är detta motsvarigheten till dagens registreringsbevis eller är det något slags besiktningsprotokoll? Jag har ett likadant papper stämplat 3.5 1973. Där står dock inget om vem som äger fordonet.

Den första ägarens fru tog över bilen någon gång under 70-talets första hälft. Borde inte riksarkivet ha papper på det ägarbytet? Mitt nästa dokument är stämplat 1975 och är en anmälan om avställning. Då har frun skrivit under som ägare.

Kan man från vägverket få kopior på ägarbyten som skett efter 1994? Hur är det med besiktningsprotokoll, går det att få tag på?

Kul när bilen plötsligt får en historia! :)
Blomquist
Posts: 1070
Joined: Tue Feb 24, 2004 11:06 pm

Papper

Post by Blomquist »

Det står överst på pappret.
210 -64, 223 -68
Rickard
Posts: 62
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:18 pm
Location: Alingsås

Post by Rickard »

Detta är ngt som jagoxå är intresserad av! Johannes: Hur gjorde du för att få tag i de papper du fick nu? Kostar det? Mvh Rickard
Gillar allt som har med bilar att göra... Äger/Kör bla. Pv Amazon, 140, 160, 240,Corvette, volvo valp....
Johannes
Posts: 36
Joined: Mon Aug 28, 2006 9:36 am
Location: Stockholm
Contact:

Post by Johannes »

Hej!
http://www.svar.ra.se/web/webfolder/web ... D0169B387D gå in där ock klicka dig vidare så du får knappa in ditt registreringsnummer. Det kostar 10 kr per kopia har jag för mig.
Post Reply