Amazon -66:a

Visa din modifierade Amazon. Moderatorer
Marlboroman
Posts: 21
Joined: Mon Jul 23, 2007 10:15 pm
Location: Sandviken

Re: Amazon -66:a

Post by Marlboroman »

Hmm.... Ser att jag har missat att uppdatera här. Då lär jag väl rätta till det så att tråden är aktuell igen :)

Image

Istället för att kapa ur allting som jag gjorde på passagerarsidan så är tanken att bara byta dessa 2 plåtar på förarsidan.

Image

Så det var bara att varva upp rondellen och börja kapa och dona, men även borra ur punktsvetsar.

Image

Image

Kapat - mätt - borrar ur punkter slipat - kapat lite mer - slipat lite till och ändå inte fått mer gjort. Tar tid att lista ut hur man ska göra det här utan att behöva kapa sönder hela bilen för att komma åt. Dessutom lade jag kanske lite väl mycket tid på att rädda en plåtbit som sitter på torpedsidan som håller vajern till huven :D

Image

A-stolpen uppkapad och redo för invändig behandling.

Image

Slipat och donat och sen lagt ett stadigt lager grundfärg och det bara lite slipning som behövs innan svets.

Image

Börjat punkta på utsidan. Hålen som är borrade är för att kunna punkta fast fästena på insidan igen. Har falsat plåten för att den ska ligga emot in mot fästena och för att göra svetsningen enklare.

Image

Lär ju svetsas lite på insidan med.

Image

Börjar likna en a-stolpe igen. Inte färdigsvetsat på insidan pga strul med slipmaskinen. Har efter denna bild togs börjat mäta inför kapningen av plåten ovanför samt bockat en plåt dit och gjort lite annat smått pyssel inför det. Har inte valat kapa nåt mer innan jag fått dit en del plåt så att inte stolpen tappar all stadga.
ATS wrote:Tycker att det är ett riktigt fint utgångsobjekt som du har.
För att inte ha hållt på med rostlagning tidigare, tycker jag du gör ett bra jobb.
Gillar även din "nostalgi"inriktning.
Lycka till, även om den stått o vilat några år.. (man behöver fundera ibland, he-he)

/Thomas
Mjo, man har väl vilat sig i form inför detta :D
Post Reply