Page 1 of 4
Amazon -65 2dr turbokonvertering och renovering
Posted: Wed Jul 25, 2007 3:30 pm
by T.Fahlgren
Posted: Wed Jul 25, 2007 4:52 pm
by Shift
Den där kommer nog att gå fint
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Posted: Wed Jul 25, 2007 8:21 pm
by brorsan
Härligt med såna här trådar, verkar vara ett seriöst bygge så det blir nog kanon
![Happy :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Posted: Thu Jul 26, 2007 11:12 am
by Robban
Alltid kult å lese om turbokonvertering
Stå på og legg ut bilder
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Posted: Sat Jul 28, 2007 6:49 pm
by gruppavolvo
Hur ska du besikta bilen sen? eller byter du motor när det är dags?....
Re:
Posted: Sun Jul 29, 2007 2:28 am
by T.Fahlgren
tack för alla fina komentarer
gruppavolvo wrote:Hur ska du besikta bilen sen? eller byter du motor när det är dags?....
jag tänkte besikta utan turbo i vår. då har jag två år på mig att komma fram till nått vetting angående besiktningen
troligtvis så kommer jag göra en helt vanlig regbesiktning med turbo. fast laddtrycket kommer ju ligga på högst 0,3bar.
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
det ska visst kunna räcka med en enkel uträkning av effekten eller en bromsning så man får ett intyg att den inte överskrider max effekt eller vridmoment. så det ska gå att lösa.
![Happy :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Posted: Mon Jul 30, 2007 8:14 pm
by gruppavolvo
Jag vet att det måste vara en godkänd turbosats som redan finns papper på, typ kittet som BLT sålde eller R-sport satsen som volvo sålde annars så blir det knivigt att besikta....
Posted: Tue Jul 31, 2007 7:47 am
by Shift
Är det en Biltema-wastegate förresten?
Re:
Posted: Thu Aug 02, 2007 1:21 am
by T.Fahlgren
Shift wrote:Är det en Biltema-wastegate förresten?
nej. den där har jag köpt på kl-racing, men jag tror att det är samma tillverkare dock
skäms nästan att ha en wastegate som feltema säljer
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Posted: Mon Aug 13, 2007 2:23 pm
by T.Fahlgren
bottendelen ihopsatt
på plats i bilen
stromberg avlastningsventil ett måste, för att fula sig mot alla som har dyra bling bling dumpventiler
alla här på gården verkar inte tycka om det givna bilmärket
![Image](http://musslor.mine.nu/upload/torebild/_MG_1874.jpg)
Posted: Mon Aug 20, 2007 8:33 pm
by T.Fahlgren
portningen på toppen påbörjad
här kommar amazonen stå och mysa i vinter
komentera gärna toppen och ge lite förslag
![Happy :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Posted: Fri Sep 14, 2007 10:23 pm
by T.Fahlgren
några bilder verkar ha gett upp
---------------------------------
nåja.
arbetet på toppen har fortsatt
och nu är toppen flödestestad hos jens g i sävar.
lyft, in, ut, mätt vid 28 tum vattenpelare
2mm 46cfm 43cfm
4mm 91,5 79
6mm 126 105
8mm 156 120
10mm 170 132
12mm 168 139
14mm 171 142
avgaskanalen hade jag lyckats med ganska bra som synes. insug slutade öka vid 10mm lyft på grund dålig innerradie, men de kommer förbättras så den förmodligen kommer öka mot 180 cfm vid 14mm lyft. avgaskanalen hade små skönhetsfel, som också kommer förbättras och kanske ge några cfm.[/img]
Posted: Tue Sep 18, 2007 11:39 pm
by T.Fahlgren
Posted: Wed Sep 19, 2007 8:51 am
by Ks_Wolfman
Trevligt bygge, hur har du tänkt gör men hjulupphängningen och bromsar? behålla orginal eller bygga värre?
Posted: Wed Sep 19, 2007 11:56 am
by T.Fahlgren
nu har jag fixat bilderna som slutat funka
![Happy :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)