Innertaket

Moderatorer
Post Reply
Hanse
Posts: 64
Joined: Fri Feb 06, 2004 7:46 pm
Location: Småland
Contact:

Innertaket

Post by Hanse »

Jag undrar hur man plockar bort innertaket, utan att pajja allt.
Henke 12136
Posts: 497
Joined: Tue Feb 03, 2004 5:40 pm

innertak

Post by Henke 12136 »

Är det ett tak i tyg eller plast? Jag kommer ihåg att vi tog bort ett tygtak en gång men det var extremt sprött och gick sönder. Sedan var det ett
h-vete att få dit det nya taket som spände och såg konstigt ut. Mitt tak är i plast och det är redan totalt sabbat längst bak pga solen.
Jag skulle aldrig våga röra det om jag inte hade ett friskt tak att sätta i efteråt.
-anglofil-
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

De perforerade vinyltaken finns väl i ett par olika utföranden. Dessa bör gå att köpa genom de reservdelsfirmor som finns. Att montera bort innertaket och få det oskadat är nog inte så lätt. Köp isf. hellre ett nytt, de lär nog inte vara så dyra.

Vid återmontering vet jag dem som t.o.m vänt bilen i tipgirl för att lättare kunna återmontera innertaket. Det är nog inget krav dock. Det finns diverse beskrivningar över montering av innertak på det gamla forumet, läs dem. En spackelspade i plast är att rekommendera, och att jobba sig runt metodiskt.
Rickard
Posts: 62
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:18 pm
Location: Alingsås

Post by Rickard »

Hej
Svårt att få ner taket helt (omöjligt?). Dock är nya tak ganska dyra fristad veteranprodukter tar ungerfär 800 om jag inte minns helt fel.
horgalaten
Posts: 503
Joined: Thu Mar 25, 2004 6:28 pm
Location: Hörby
Contact:

Det funkar med tålamod

Post by horgalaten »

Hejsan.
Jag har skruvat ner tre innertak och det går bra om man har tålamod.

Man får däremot offra allt vad lister och fjädrar heter som man stöter på under tide, men...

HA TÅLAMOD så går det.
Post Reply