En b20 turbo fråga..

Moderatorer
Post Reply
robbanama
Posts: 34
Joined: Sun Feb 01, 2004 12:18 pm

En b20 turbo fråga..

Post by robbanama »

bjørn bakke
Posts: 401
Joined: Sat Mar 13, 2004 8:07 pm
Location: tromsø ,norge

Post by bjørn bakke »

:shock: huff det så ikke helt bra ut :idea: trur det hadde vært bedre med en injekttopp å hjemmelaget dyseholler,med sånne dyser.trur lundin kunne ha en kommetar. :oops:
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Post by Hasse63 »

Ursäkta mig Björn, men kan du försöka skriva på svenska så jag förstår vad du skriver..
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
J.LUNDIN
Posts: 906
Joined: Sat Feb 21, 2004 11:26 am

hembygge

Post by J.LUNDIN »

Tja björn, vad tycker du att jag skall skriva utan att göra grabben ledsen.
Ett diplomatiskt svar är väl att bygget inte är så väl genomtänkt och att byggherren har missat att utnyttja motorrummets alla skrymslen. Spridarna som sådana lär nog överleva värmen från grenröret men systemet är inte någon höjdare precis. :roll:
bjørn bakke
Posts: 401
Joined: Sat Mar 13, 2004 8:07 pm
Location: tromsø ,norge

Post by bjørn bakke »

huff,ja mitt svenska er vel inte så bra,mente at om man tager en topp fra en injekterat motor,så kan man bygga egne dysehollere på orginal plats.var kansje lite lettere å få til.det borde være litt kallere til dysene,å betre plats for fuelrailen.på kjøpet blir det lite kortare veg for bensinen,den feller inte ut,om det blir låg gasshastighet.forresten har AUDI :?: en isolator mot varmen som gjenges i dyseholleren.audi s4 del nr 034 133 555,håppes det var til litt hjelp :oops: :!:
robbanama
Posts: 34
Joined: Sun Feb 01, 2004 12:18 pm

Post by robbanama »

Tack för Svaren. Snyft!!
Jag får helt enkelt bygga ett nytt grenrör (nästa säso) blir en suggis i år igen...........men Lundin! -va plac av spridarna så illa eller. fuelrailen hade ja delat upp i 2 med var en in o ut ledning??
bjørn bakke
Posts: 401
Joined: Sat Mar 13, 2004 8:07 pm
Location: tromsø ,norge

Post by bjørn bakke »

tips: bruk vanlie rør till vatten,sorte :!: ikke galvaniserte,stålrørsbend hos rørleggerbutikken er svært billige.tenkte på eksosmanifoilen til turboen å vastegaten.lag litt tjokke plattar til flenser 10-12mm.bruk lite mere varme når du svetsar med mig,gå lite fortare. hull i fuelrail er for lite. 12mm minimum.....ev 20 :lol: :!:
robbanama
Posts: 34
Joined: Sun Feb 01, 2004 12:18 pm

Post by robbanama »

Aha! Tackar.
Hade helt förträngt det med galvet o de med railen va nytt för mig..
Post Reply