mitt amazon projekt retro style (nu är de slut på de roliga)

Visa din modifierade Amazon. Moderatorer
Amazon64_retro
Posts: 61
Joined: Sat Oct 20, 2007 8:13 pm
Location: Sundsvall

mitt amazon projekt retro style (nu är de slut på de roliga)

Post by Amazon64_retro »

:( haloj boys and gilrs här kommer en nykomling i amazongänget =) har tidigare hållt på me veteran vw men sålde ena bilen och köpte mig en amazon =) erik heter jag är 24bast fru och barn bor i sundsvall (norrlands huvudstad) sedan två år tillbax men är jämtlänning.

tängte man skule slänga upp lite bilder på projektet som jag köpte okt 07
en amazon 64 års mod med en b18 senast i trafik 2003 sen des stått i en lada, köpte den för 6700:- tillsynes komplett lite rost har man hittat men inte så farligt två små hål i golvet samt på höger sparklåda, fick ochså med en massa godis som öppningsbara rutor krom detaljer mm mm


detta hade jag tängt göra

1 laga rost
2 rost skydda den
3 besikta
4 byta slitdelar
5 renovera förgasaren
6 lackera om den svart den är penslad nu i nån blågrå färg
7 köpa nya fälgar och däck
8 fixa inredning nya mattor stolar mm
9 xenon konvertera
10 köpa vita blinkers och helröda bakljus
11 ljud instalation och larm
Last edited by Amazon64_retro on Tue Apr 07, 2009 5:03 pm, edited 6 times in total.
gamm bils nörd ;)
Amazon64_retro
Posts: 61
Joined: Sat Oct 20, 2007 8:13 pm
Location: Sundsvall

Post by Amazon64_retro »

Image

så såg det ut när jag hämtade pärlan va tycks ?
gamm bils nörd ;)
Amazon64_retro
Posts: 61
Joined: Sat Oct 20, 2007 8:13 pm
Location: Sundsvall

Post by Amazon64_retro »

lite bilder från garaget bilderna blev lite blåa har en ny kamera som jag inte lärt mig änn

Image

inredningen som ni ser lite sliten men komplett

Image

Image

b18 fina grejjer men vägrar starta :x

Image

här håller jag på att renovera förgasaren som är en zenith

Image

orginal reserv hjul me snobb rand fin fint =)
gamm bils nörd ;)
Amazon64_retro
Posts: 61
Joined: Sat Oct 20, 2007 8:13 pm
Location: Sundsvall

Post by Amazon64_retro »

va inte blyg grabbar komentera gärna 65 pers ha kollat men inte en kommentar va de så trisst :cry:
gamm bils nörd ;)
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Post by QV »

När det gäller komentarer så räknade jag på min tråd. Det var då 365 tittare på komentar. Så med 65 så skall du ha 0,2 kommentarer.......

Men vissa ämnen har måga fler som komenterar.
Angående den blå färgen på bilderna så är det vitbalansen som skall ändras. På min kamea så fungerar den automatiska vitbalansen bra på blixt och solljus.

Orginal reservdäck, ser bra ut ren allmänt. Blir bra.

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Post by Hasse63 »

Det är kul med kommentarer, det tycker alla även jag fast nu var det ett tag sen man uppdaterade :roll:

Min första uppfattning av bilen är att den ser ut att vara tämligen rostfri och det är alltid kul... finns så mycke annat man kan läga tid på. Så grattis till en fin bil :D
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Blomquist
Posts: 1070
Joined: Tue Feb 24, 2004 11:06 pm

Färgbyte

Post by Blomquist »

Är du gjuten på det? Har själv funderat på färgbyten några ggr, men det blir fruktat mycket målande om man inte kan leva med olika färger inne/ute. Tycker den där skifferblåa är grymt snygg annars (den är väl det?). Den där beiga inredningen hade jag bytt mot röd om jag nu inte hade satsat på originalvagn, men det verkar ju inte vara ditt läge.
Skall bli intressant att följa ännu ett projekt, kommer snart lägga upp ett eget i retrospektiv så att säga.
210 -64, 223 -68
parbring
Posts: 191
Joined: Sun Apr 29, 2007 10:36 pm
Location: Skellefteå

Post by parbring »

Ja, plåtmässigt ser den riktigt bra ut. Kul! :)

En B18 som inte startar?! Låter udda... :roll: :lol:
Volvo Amazon ´65 | Ford Capri ´77 | Mercury Meteor ´63 | Volvo 145 ´70 | MB 220D ´72
\"Everybody should believe in something. I believe I'll have another drink.\" (W.C. Fields)
Amazon64_retro
Posts: 61
Joined: Sat Oct 20, 2007 8:13 pm
Location: Sundsvall

Re:

Post by Amazon64_retro »

parbring wrote:Ja, plåtmässigt ser den riktigt bra ut. Kul! :)

En B18 som inte startar?! Låter udda... :roll: :lol:

ja den hade gått bra innan den ställdes undan men efter ca 5år i en lada vägrade den starta :( den får soppa och jag har renoverat förgasaren men den vill endå inte, sen får gnista me och det som händer när man gnuggar lite är att detpoffar till från förgasaren så det måste va tändningen eller nått en polare som jobbar på verkstad ska kolla igenom tändningen och se om de kan va den man vill ju ut å köra pärlan me :D
gamm bils nörd ;)
Uffe
Posts: 1120
Joined: Tue Jan 10, 2006 8:19 pm
Location: Ängelholm

Post by Uffe »

Ser ut att vara en bil i bra skick. Kul med original reservdäcket bevarat. Motorrummet ser ut att vara i riktigt bra skick. Dock hade jag aldrig lackat svart. Behåll originalfärgen!! Men, du gör givetvis precis som du vill med din bil precis som jag gör som jag vill med min/mina :wink:
Amazon 1957
Amazon64_retro
Posts: 61
Joined: Sat Oct 20, 2007 8:13 pm
Location: Sundsvall

Re:

Post by Amazon64_retro »

Uffe wrote:Ser ut att vara en bil i bra skick. Kul med original reservdäcket bevarat. Motorrummet ser ut att vara i riktigt bra skick. Dock hade jag aldrig lackat svart. Behåll originalfärgen!! Men, du gör givetvis precis som du vill med din bil precis som jag gör som jag vill med min/mina :wink:
hade det inte vart att orginalfärgen vart så ful så hade jag de men nä fy f..
svart och grafit grå tycker jag är dom snyggaste färgerna på en amazon
frågan är om jag ska måla om orginal reservjhul i samma färg som bilen eller om jag ska låta de va ?
gamm bils nörd ;)
J_I_M
Posts: 36
Joined: Sun Oct 15, 2006 3:28 pm
Location: Norsjö

Re:

Post by J_I_M »

Amazon64_retro wrote:
Uffe wrote:Ser ut att vara en bil i bra skick. Kul med original reservdäcket bevarat. Motorrummet ser ut att vara i riktigt bra skick. Dock hade jag aldrig lackat svart. Behåll originalfärgen!! Men, du gör givetvis precis som du vill med din bil precis som jag gör som jag vill med min/mina :wink:
hade det inte vart att orginalfärgen vart så ful så hade jag de men nä fy f..
svart och grafit grå tycker jag är dom snyggaste färgerna på en amazon
frågan är om jag ska måla om orginal reservjhul i samma färg som bilen eller om jag ska låta de va ?
måla reservhjulet rött :D snyggt som fan :D
Volvo Duett -65 Kustom A-traktor
Volvo 244 -84 Vardagsbilen
Volvo 244 -79 Skattesmitaren
Amazonsport
Posts: 933
Joined: Sat Jul 30, 2005 7:54 pm
Location: Näsum

Post by Amazonsport »

Spara reservhjulet original utan att röra det, kanske bara tvätta av smuts och polera fälgen lite.. Det kryllar inte av fina original reservhjul längre..
Det blir alla glada av i längden.. :wink:
Amazon 121 -67 + Amazon 221 -66 + Amazon221-67 + Amazon 121-60
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Post by QV »

Att tvätta och putsa kan vara bra. Problemet jag har med nylackad bil är att delarna som var helt OK innan bilen lackades är det inte efter lackningen. Man har helt enkelt flyttat upp ribban några hack. Undvik att göra det jag håller på med, nämligen att riva i allt på samma gång....

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Amazon64_retro
Posts: 61
Joined: Sat Oct 20, 2007 8:13 pm
Location: Sundsvall

Re:

Post by Amazon64_retro »

QV wrote:Att tvätta och putsa kan vara bra. Problemet jag har med nylackad bil är att delarna som var helt OK innan bilen lackades är det inte efter lackningen. Man har helt enkelt flyttat upp ribban några hack. Undvik att göra det jag håller på med, nämligen att riva i allt på samma gång....

/Janne

ok då ska jag lyssna på de =) låter den vara kan va kul å se va den va i för färg innan man lackade om den

i helgen ska jag pilla lite me tänningen och förhoppningsvis startar den då blir det lite bättre bilder och så ska jag beställa tid för besiktning

har inte kört den änn köppte den okörd kan man säga =) så man längtar efter att få köra nu
gamm bils nörd ;)
Post Reply