PhpBB version 3.0

Regler samt övriga användarfrågor. Moderatorer
Forum rules
Här postas frågor om forumets funktioner och ickefunktioner även allmänna frågor/förslag om regler och dess tolkningar. Frågor om varför specifika trådar har blivit modererade/borttagna skall även fortsättningsvis ske via PM till berörd eller annan moderator och ej på forumet. Vid tveksamhet om det är en allmän fråga eller inte, kontakta en moderator först.
Lars Bd
Posts: 4774
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

PhpBB version 3.0

Post by Lars Bd »

Det finns funderingar på en uppgradering av nuvarande forum är det någon som har några erfarenheter av PhpBB 3.0?
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
QV
Posts: 4979
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Post by QV »

Vilka funktioner ger 3.0 som vi / ni /dem som vi inte har idag och önskas för att de ger ett bättre forum?

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
User avatar
Hasse63
Posts: 6291
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Post by Hasse63 »

http://www.jagrullar.se/forum/index.php kom igång ikväll så där kan man se hur det kan se ut. Förmodligen så kommer saker ändras där, min första upplevelse är då posetiv. :wink:
Last edited by Hasse63 on Mon Jan 07, 2008 5:24 pm, edited 1 time in total.
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
QV
Posts: 4979
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Post by QV »

Skall de se ut som jagrullar då röstar jag NEJ direkt! Vilket nerbyte (layout alltså) som det ser ut i kväll ger det absolut ingen överblick. Bara en massa text som desutom är skymd av en logga (den enda rad av intresse)

Blä

/Janne

skall man byta och det skall vara värt tiden så måste det tillföra något. Mer lättarbetat för moderatorer, bättre sökfunktioner, Bättre länkningar etc. annars är det bara bortkastad tid. Gör inte om misstaget att lämna allt bakom Er som ni /vi gjorde när vi bytte till detta forum. All \"gammal\" kundskap var kvar i det gamla forumet viket var mycket synd.
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Amazonsport
Posts: 933
Joined: Sat Jul 30, 2005 7:54 pm
Location: Näsum

Post by Amazonsport »

Janne, det var snyggt för en stund sen på \"Jag rullar\", men de uppdaterar säkert något just nu...
Amazon 121 -67 + Amazon 221 -66 + Amazon221-67 + Amazon 121-60
User avatar
Hasse63
Posts: 6291
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Post by Hasse63 »

QV du måste ha råkat ut för en bugg för så illa är det inte :wink:

Jag vill på nått sätt inte förespråka ett annat forum men det är det endra kända för mig som har phpbb3

Nu har jag surfat runt \"ett tag\" på jagrullar med det nya utseendet som phpbb3 har och jag var nöjd så. Många var dock negativa till det nya utseendet och tyckte det var rörigt och trötsamt för ögonen mm mm några skrev att de var på väg att lämna forumet hur många som gjort det vet jag inte.

Nu idag så kom möjligheter att själv byta till Subsilver 2 vilken gör om forumet till att se ut som det gamla fast med de nya fineserna.
Jag ändrade och och tyckte med en gång att det var mer lättöverskådligt och behagligare. :D

Jag vill inte vara med om att det är folk som lämnar amazonforumet pga att forumet har förändrats till något som inte faller de i smaken.

Men jag tycker att vi byter till phpbb3 men att vi utgår från att använda subsilver 2 och att de som vill ha ett nyare utseende kan ändra till prosilver som det nya utseendet heter.

MVH Hasse63
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Lars Bd
Posts: 4774
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Post by Lars Bd »

Jag registrerade mig på jagrullar bara för att testa och man kan där själv välja olika stilar (2st) varav den ena innebär ett nästan identiskt utseende med nuvarande Amazonforum.
Enligt jagrullar så innebär en uppgradering fler inställningsmöjligheter och funktioner förhoppningsvis även mot spammare.
Då det är frågan om en uppgradering följer naturligtvis alla inlägg och användare med och det går även att skriva in GPC:s länkar inom URL-tagg och få dem fungerande.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
Lars Bd
Posts: 4774
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Post by Lars Bd »

Så här ser ett inlägg ut med prosilver

och detta är då subsilver 2

Edit: Bilderna borttagna 080126 då alla numer kan prova själva.
Kan du stå ut med någon av dessa QV och ni övriga?
Varje enskild användare kan själv välja vilket av dessa 2 utseenden som han/hon vill ha
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
Amapola
Posts: 460
Joined: Tue Oct 17, 2006 9:56 pm
Location: Backaryd

Post by Amapola »

Jag har varit inne på Jagrullar ganska mycket, och tycker det är helt OK. Ovana vid prosilver gjorde att det upplevdes som rörigt och därför ändrade jag till subsilver 2. Inget som hindrar att det ändras tillbaka i framtiden. Om inte annat så för att vänja sig, för jag misstänker att flera forum kommer att ändra i sinom tid.
Det är alltid bra väder när man amazonar.
http://s117.photobucket.com/albums/o61/Amapolas_bilder/
QV
Posts: 4979
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Post by QV »

Jag var inne för någon dag sedan, då var det OK. Den kvällen jag gjorde mitt första besök såg det helt annorlunda ut. (fullständigt kast). Jag brukar inte logga in när jag snabbkollar en fikapaus på jobbet. Jag förmodar att man skall vara inkoggad för att kunna välja inställning.

Som det såg ut (på jag rullar) var det OK, Men (för att vara tjatig) fördelarna skall vara värd timmar det tar att ändra. Bättre verktyg mot spam kan mycket väl vara ett fullgått skäl. Jag vet inte hur mycket job ni lägger ner på spam?

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Lars Bd
Posts: 4774
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Post by Lars Bd »

Snart är det dags!
På torsdagkväll den 24/1 är det tänkt att uppgradering ska ske från nuvarande 2.0.22 till 3.0.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
Minielk
Posts: 149
Joined: Sat May 27, 2006 5:43 pm
Location: Lund, men Övik är hemma

Re: PhpBB version 3.0

Post by Minielk »

Spännande att se hur lång tid det tar innan man vant sig vid den nya layouten nu då..! :D
P13134, 1964, skifferblå.

Volvo Amazon - En fröjd för ögat och balsam för själen. Musik för örat och värk för högerhälen.
parerl
Site Admin
Posts: 46
Joined: Tue Aug 12, 2003 11:33 pm
Location: Bilia Web Services, Göteborg
Contact:

Re: PhpBB version 3.0

Post by parerl »

Ja, då var forumet höjt till version 3.0
Hoppas att det skall fungera väl för er.
Sökningen kanske inte ger alla resultat just i skrivande stund , utan det håller på att indexeras upp just nu , kanske tar nån timme till.

/Pär
Lars Bd
Posts: 4774
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Re: PhpBB version 3.0

Post by Lars Bd »

Länkar måste nu sitta inom url taggar för att fungera, även gcp:s länkar med paranteser går numera perfekt tex http://www.gcp.se/catalog/P120_P130_P22 ... ge_013.gif
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
Amazon
Posts: 917
Joined: Tue Jul 20, 2004 11:29 am
Location: Göteborg
Contact:

Re: PhpBB version 3.0

Post by Amazon »

Så det var därför det inte funkade o posta länkar igår. Känner man bara till det så är det ju inga problem. Ser helt klart bättre ut, lite ovant i början kanske men man vänjer sig 8)

Verkar gå fortare o posta också :?:
Volvo P1200VB 1958
Post Reply