WEBER DCOE 45 96/97 artnummer 19600.048
WEBER DCOE 45 96/97 artnummer 19600.048
Har en Weber fråga till forumet.
Förgasarna har artnummer 19600.048 \"made in italy\" Dessa är märkta \"45 DCOE 96\" och \"45 DCOE 97\" (för vänster respektive höger sett från \"insugningsrören\")
Vet någon vad som skiljer med de moderna 19600.060 \"45 DCOE 152\"
Om man kollar på en spränskis för 152'an så ser de lika ut
Förgasarna är iallafall köpta på comfort racing när dom la ner butiken (tror jag det var, det var iallafall en butiken i västberga, Stockholm) mellan 1985 - 1990
Serienummer på förgasaren är 3L F23 (gäller både 96'an och 97'an)
Det var ett kitt tillsammans med MISAB långa insug och MISAB filter
/Janne
Förgasarna har artnummer 19600.048 \"made in italy\" Dessa är märkta \"45 DCOE 96\" och \"45 DCOE 97\" (för vänster respektive höger sett från \"insugningsrören\")
Vet någon vad som skiljer med de moderna 19600.060 \"45 DCOE 152\"
Om man kollar på en spränskis för 152'an så ser de lika ut
Förgasarna är iallafall köpta på comfort racing när dom la ner butiken (tror jag det var, det var iallafall en butiken i västberga, Stockholm) mellan 1985 - 1990
Serienummer på förgasaren är 3L F23 (gäller både 96'an och 97'an)
Det var ett kitt tillsammans med MISAB långa insug och MISAB filter
/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Var det inte de förgasarna som ingick i en sats komplett med insug och filter som var godkänd till B20 enligt de så kallade F23 reglerna?
Detta tillsammmans med K-kam och 2 mm planad topp.
Förgasarsatsen var framtagen av Misab och såldes av diverse, tex Comfort.
Förgasarna är väl i princip de samma som typ 152 med plastflottör och små vita plasthattar.
Det påstås ju att dessa har sämre köregenskaper på låg och mellanregistret än den äldre typen med mässingsflottör. Enligt Ronwill så var de bästa weber 45:orna till B20 de som var märkta 15 och 16 (ett par), DCEOE 9 funkar ochså bra.
Detta tillsammmans med K-kam och 2 mm planad topp.
Förgasarsatsen var framtagen av Misab och såldes av diverse, tex Comfort.
Förgasarna är väl i princip de samma som typ 152 med plastflottör och små vita plasthattar.
Det påstås ju att dessa har sämre köregenskaper på låg och mellanregistret än den äldre typen med mässingsflottör. Enligt Ronwill så var de bästa weber 45:orna till B20 de som var märkta 15 och 16 (ett par), DCEOE 9 funkar ochså bra.
fikk vite dette fra Misab.
*Hej ...
Förgasarna har suttit på / tillverkade till en Lamborghini från början.
Kan användas på Volvo B20 Kolla med våra besyckningslistor 2 x 45 DCOE*
jeg har B20 borret til 93mm, D-kam, 2\" grenrør og eksos, B20E topp som jeg ikke vet hva er gjort med, bare at den har standard ventiler. veiv, råder, stempler balansert, vektustert, 123Ignition
dette er i weberene nå:
Alla trattarna är \"på skrå\" från fabrik.
I halsen sitter:
Venturi 38
Auxiliary venturi 4,5
Emisionsrörets tre delar är:
Air corrector jet 200
Emision tube F9
main jet 135
Och så den brevid emisionsröret:
idle jet 45F19
Frame vid spjället:
pump jet 45
Insida förgasare:
Needle valve 175
????? nära spjälaxel 60F5
er jeg som kanskje skal kjøpe disse så jeg må vite om jeg må ombestykke alt av halsringer spredere blanderør nåler osv..koster masse penger i løs vekt så da kan en nesten kjøpe nye når det er på plass.
så vi trenger litt råd her =)
håper det ikke gjør noe om jeg sier det er jeg som er the buyer QV :o
*Hej ...
Förgasarna har suttit på / tillverkade till en Lamborghini från början.
Kan användas på Volvo B20 Kolla med våra besyckningslistor 2 x 45 DCOE*
jeg har B20 borret til 93mm, D-kam, 2\" grenrør og eksos, B20E topp som jeg ikke vet hva er gjort med, bare at den har standard ventiler. veiv, råder, stempler balansert, vektustert, 123Ignition
dette er i weberene nå:
Alla trattarna är \"på skrå\" från fabrik.
I halsen sitter:
Venturi 38
Auxiliary venturi 4,5
Emisionsrörets tre delar är:
Air corrector jet 200
Emision tube F9
main jet 135
Och så den brevid emisionsröret:
idle jet 45F19
Frame vid spjället:
pump jet 45
Insida förgasare:
Needle valve 175
????? nära spjälaxel 60F5
er jeg som kanskje skal kjøpe disse så jeg må vite om jeg må ombestykke alt av halsringer spredere blanderør nåler osv..koster masse penger i løs vekt så da kan en nesten kjøpe nye når det er på plass.
så vi trenger litt råd her =)
håper det ikke gjør noe om jeg sier det er jeg som er the buyer QV :o
Det sitter två små plasthattar på utsidan av var förgasare.
Det är mässingsflottörer i dessa (iallafall en av dom)
Det fanns två kit att köpa på den tiden. Ett med veber 36/36 och ett med weber 45. Ingen som har en katalog kvar från tiden?
/Janne
Aggro, det är OK fråga på du. [/img]
Det är mässingsflottörer i dessa (iallafall en av dom)
Det fanns två kit att köpa på den tiden. Ett med veber 36/36 och ett med weber 45. Ingen som har en katalog kvar från tiden?
/Janne
Aggro, det är OK fråga på du. [/img]
Last edited by QV on Thu Jan 10, 2008 10:22 am, edited 3 times in total.
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Och de är precis som du säger, pluggade. Har sökt efter mina Weber papper och äldre kataloger från typ \"KG\" men inte funnit något. Polaren som hade stora samlingar i en enda röra fick översvämning för 10 år sedan så allt hans är borta.
/Janne
/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.