parbring wrote:Slarvar du med svetsmasken...?Rappel wrote: vi får se om de blir nån update i kväll har lite ont i ögonen och de bränner i ansiktet haha
Koppla hellre via bensinpumpen. Dvs. du kan mycket väl ta en flaska, burk, potta eller spottkopp med bensin i, men dra en slang från den till bensinpumpen, och sen från bensinpumpen som original, dvs slang till förgasarna.Rappel wrote: jag använde bara en flaska och en slang till den och sen ner i gasarna men de kanske blir nå fel när man gör så? jag ställde och gorma i dom men fick inte riktigt till de skumt
Ang. underredsmassa, färg osv. Om jag vore du, och sugen på att ha kvar bilen ett litet tag skulle jag definitivt bita i det sura äpplet och ta bort underredsmassan. Sedan är det en bra idé att lägga upp enligt följande:
- Ren plåt, måla ett par (minst) varv med rostskyddsprimer.
- Täckfärg (rostskyddsprimern är "mjuk", och behöver ett tätt lager). Använd någon form utav lackfärg, typ Pansarol eller dylikt. I detta skikt är det även läge att lägga på stenskottskyddsfärg/body om du nu ska ha sådan.
- Underredsmassa/asfaltsmassa/oljeklet, kärt barn har många namn. Dess största uppgift är att skydda mot mekanisk nötning på täckfärgen från grussprut samt att genom sin oljeuppbyggnad transportera bort fukt.
Du gör som sagt precis som du vill, och jag förstår om det känns drygt att skrapa bort och tvätta, men jag har tyvärr sett alltför många exempel på "lagningar" av detta slag, och det har en förmåga att rosta inifrån något vansinnigt.
Lycka till i vilket fall, och kul att se energin och jobbet du lägger ned på bilen!
okii jag ska göra som ni säger för jag ska ha kvar bilen LÄNGE då jag bara är 16 än så man får nog igen om man inte gör de men men bara ta i saken och göra de! jag ska testa koppla till pumpen och kolla hur de blir då! men de får bli nästa vecka för nu ska jag till byn och köra skoter! ha en bra helg så kommer jag med nå updates nästa vecka