Murres 69a

Visa din modifierade Amazon. Moderatorer
weber50
Posts: 187
Joined: Thu Jan 08, 2009 9:58 pm

Re: Murres 69a

Post by weber50 »

Murre wrote:
Rappel wrote:jaa man har inte sett röken av motorn :wink:
Nu har jag fått hem alla motordelar igen från borrning mm.
Och om allt går som det ska så ska vi börja slå ihopp den nästa vecka då kanske det dyker upp lite bilder :)

hur går d i övrigt då?
Murre
Posts: 157
Joined: Sat Jun 23, 2007 6:51 pm
Location: Haninge
Contact:

Re: Murres 69a

Post by Murre »

weber50 wrote:
Murre wrote:
Rappel wrote:jaa man har inte sett röken av motorn :wink:
Nu har jag fått hem alla motordelar igen från borrning mm.
Och om allt går som det ska så ska vi börja slå ihopp den nästa vecka då kanske det dyker upp lite bilder :)

hur går d i övrigt då?
Har allt till motorn så den ska "bara" slås ihopp och bromsas och kastas i :)
Elen är så gott som klar, all inredning förutom golvet är klar, bromsarna är klara, fram och bakvagn klar, dörrarna ska monteras men det gör jag allra sist, rutorna ska i. Ja där fick jag väll med en del.
Idag har jag tillverkat ett fäste till huvudstrombrytaren jag ska i bilen.

Lägger upp bilder såfort jag hittat sladden till kameran som lyckas försvinna hela tiden. :)
johannesfp
Posts: 42
Joined: Fri Nov 23, 2007 7:35 pm

Re: Murres 69a

Post by johannesfp »

nu får du allt ta och langa upp lite bilder!! :twisted:
Murre
Posts: 157
Joined: Sat Jun 23, 2007 6:51 pm
Location: Haninge
Contact:

Re: Murres 69a

Post by Murre »

Lägger väll upp lite bilder då :P


Image

Image

Image
johannesfp
Posts: 42
Joined: Fri Nov 23, 2007 7:35 pm

Re: Murres 69a

Post by johannesfp »

Godis med helt nya Webrar!
OrreBorre
Posts: 416
Joined: Tue Jun 13, 2006 6:26 pm
Location: i jär borti smålanda

Re: Murres 69a

Post by OrreBorre »

Det kan inte ha varit ett billigt paket :) :!:
Murre
Posts: 157
Joined: Sat Jun 23, 2007 6:51 pm
Location: Haninge
Contact:

Re: Murres 69a

Post by Murre »

Onödig citering borttaget av Lars Bd
Ja det är ju inte helt lätt att hitta ett par weber 50 så det fick bli ett par nya och det är ju inte helt gratis nej :)

Nu är motorn ihoppsatt och bromsad på Timos Motor :D Bilder film och resultat kommer snart.
Shift
Posts: 974
Joined: Sat May 20, 2006 12:23 am
Location: Borlänge / Uppsala

Re: Murres 69a

Post by Shift »

Berätta gärna mer om bromsarna fram. Hur har du gjort om?
Det som inte går att laga går att skruva sönder
Murre
Posts: 157
Joined: Sat Jun 23, 2007 6:51 pm
Location: Haninge
Contact:

Re: Murres 69a

Post by Murre »

Onödig citering borttaget av Lars Bd

Ja det är ju inte helt lätt att hitta ett par weber 50 så det fick bli ett par nya och det är ju inte helt gratis nej

Nu är motorn ihoppsatt och bromsad på Timos Motor Bilder film och resultat kommer snart.
Murre
Posts: 157
Joined: Sat Jun 23, 2007 6:51 pm
Location: Haninge
Contact:

Re: Murres 69a

Post by Murre »

Murre wrote:Onödig citering borttaget av Lars Bd

Ja det är ju inte helt lätt att hitta ett par weber 50 så det fick bli ett par nya och det är ju inte helt gratis nej

Nu är motorn ihoppsatt och bromsad på Timos Motor Bilder film och resultat kommer snart.
Kan nån berätta vad det var för fel på den där texten!?
Om du är så flitig på att ta bort det jag skriver vill jag be dig att ta bort hela min tråd tack!
daniel_sandberg
Posts: 355
Joined: Wed Apr 02, 2008 10:54 pm
Location: Umeå

Re: Murres 69a

Post by daniel_sandberg »

Jag är ganska säker på att det är detta han syftar på: http://amazon.forum.bilia.se/phpbb3/vie ... =12&t=1733
Amazon 121 1967
PV 544 1961
http://danne84.blogspot.com - min blogg med lite skitsnack och blandade bilder
Murre
Posts: 157
Joined: Sat Jun 23, 2007 6:51 pm
Location: Haninge
Contact:

Re: Murres 69a

Post by Murre »

daniel_sandberg skrev:

När man besvarar på en tråd så tror jag att många känner att dom vill besvara rätt person. Speciellt när det är många som svarat i tråden och man kanske inte vill komma i kontakt med trådskaparen. Då blir det en ovana att citera även fast inlägget man citerar är just ovanför.
En annan tanke jag hade angående "felciteringar" är kanske att man gör det för att man vill att den personen man citerar ska få ett mail där det står att han blivit besvarad. Så vet jag det funkar på andra forum. Oftast bockar man i en knapp där det står något i stil med "Meddela mig när någon svarat på mitt inlägg".



Kunde inte sagt det bättre. Jag missförstod och trodde att mitt meddelande försvann helt men det gör den alltså inte utan enbart citeringen försvinner eller har jag fel igen!?

Nu kommer Lars säkert jaga med blåslampan och säja att den här diskutionen inte hör hemma i den här tråden men men.
Förutom de här små påhoppen tycker jag att detta forum är toppen och att alla användare är trevliga och sköter sig bra, förutom jag då. :)
Shift
Posts: 974
Joined: Sat May 20, 2006 12:23 am
Location: Borlänge / Uppsala

Re: Murres 69a

Post by Shift »

Det är bara att svälja och tänka på någonting annat :D Eller så berättar du hur du gjorde med bromsarna fram ;)
Det som inte går att laga går att skruva sönder
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Murres 69a

Post by QV »

Murre wrote:Förutom de här små påhoppen tycker jag att detta forum är toppen och att alla användare är trevliga och sköter sig bra, förutom jag då. :)
Du behöver inte alls känna dig ensam, vi får alla en släng av sleven...... :roll:

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Murre
Posts: 157
Joined: Sat Jun 23, 2007 6:51 pm
Location: Haninge
Contact:

Re: Murres 69a

Post by Murre »

Fram oken är från 140an men det gick ju inte alls.
Så jag fick fräsa bort en del vid fästet och såga till en distans i aluminium som man ser på bilden för att få det att lira.
Post Reply