Quinnas Amazon (Bilder och film på s.16)

Visa din modifierade Amazon. Moderatorer
Quinna
Posts: 224
Joined: Mon Jan 28, 2008 7:43 am
Location: Sundsvall

Re: Quinnas Amazon (Bilen lackad!!)

Post by Quinna »

Uffe wrote:Niiice 8) Jag gillar folk som får tummen ur, jobbar på och får saker och ting gjorda, Kul!
Jo, tyvärr finns de alldeles för många som aldrig får nåt gjort, utan bara sitter där med underarmen upp o kliar sig på magen inifrån. Jag fattar inte vad poängen med de är.

Idag ska förhoppningsvis de sista av inredningen på plats. Kommer snart en ny stor update.
Volvo är och kommer alltid vara Guds största gåva till mänskligheten...
Amazon cruiser
Posts: 69
Joined: Fri Oct 20, 2006 9:05 am
Location: Hålta/Kungälv

Re: Quinnas Amazon (Bilen lackad!!)

Post by Amazon cruiser »

Ser mycket bra ut! Ser fram emot en stor update med lister och fälgar och alla andra goa detaljer monterade!
//Peter
........................
Peter, Amazon 1958
Aggro
Posts: 475
Joined: Mon Nov 13, 2006 4:59 pm
Location: Norge
Contact:

Re: Quinnas Amazon (Bilen lackad!!)

Post by Aggro »

bilen ser ut til å bli meget fin ja.

du liker å gi oss smakebiter på bildene ja! :lol:
tror ikke jeg er alene om å glede meg til å se bildene dine til helgen!

stå på!
snart sommer!
Quinna
Posts: 224
Joined: Mon Jan 28, 2008 7:43 am
Location: Sundsvall

Re: Quinnas Amazon (Bilen lackad!!)

Post by Quinna »

VILKEN ENORM BESVIKELSE!

Jag fick hem min order på nya delar idag. Lite klips, krombultar och mina nya stötfångare. Överlycklig börjar jag riva upp kartongerna. Först och främst märker jag att klipsen till listerna som jag beställt är av fel typ. Sen har jag fått 3 hörn-delar fram men bara en bak till stötfångarna. Sen är mittendelen fram tappad i backen av nån så de är ett stort fult jack i kromet. Jag ringer till företaget som jag handlade av med ilsken stämma. Inte nog med att killen som jag beställt av jobbat sin sista dag, så finns den främre delen inte att tillgå där förrän i slutet av september.

Så jag har spenderat hela eftermiddan i telefon för att få ihop allt, och verkar ha fått ihop allt jag behöver, men jag får inte delarna förrän efter helgen. Så tyvärr blir de inga bilder på en färdigt ihopskruvad amazon i helgen. Jag är lessen.
Volvo är och kommer alltid vara Guds största gåva till mänskligheten...
Uffe
Posts: 1120
Joined: Tue Jan 10, 2006 8:19 pm
Location: Ängelholm

Re: Quinnas Amazon (Bilen lackad!!)

Post by Uffe »

Besvikelsen förstår jag verkligen. Du verkar vara som jag, energisk, ambitiös men grymt hialös (=skånska för dåligt tålamod :) ). Ta det nu bara coolt och skruva av några andra delar på bilen och gör i ordning dessa istället nu i helgen. I det stora hela är dina bekymmer just nu... nada! Tänk på barnen i Kina eller Burma. Eller ännu värre... det finns de som inte har någon Amazon alls!! Fyyyy va jobbigt :wink:
Amazon 1957
OrreBorre
Posts: 416
Joined: Tue Jun 13, 2006 6:26 pm
Location: i jär borti smålanda

Re: Quinnas Amazon (Bilen lackad!!)

Post by OrreBorre »

Men ska du verkligen köra med en sur B20 när det finns massor med Mitsubishi motorer som går så bra standard? :wink:
Quinna
Posts: 224
Joined: Mon Jan 28, 2008 7:43 am
Location: Sundsvall

Re: Quinnas Amazon (Bilen lackad!!)

Post by Quinna »

OrreBorre wrote:Men ska du verkligen köra med en sur B20 när det finns massor med Mitsubishi motorer som går så bra standard? :wink:
Tänker låtsas som du inte skrev dedär... För DITT eget bästa :P Sen kan jag meddela att min "sura" B20 hänger jämt med arbetskompisen 745GLT med 16v och 155 kusar.
Volvo är och kommer alltid vara Guds största gåva till mänskligheten...
Ghostrider
Posts: 62
Joined: Wed Jun 15, 2005 7:37 am

Re: Quinnas Amazon (Bilen lackad!!)

Post by Ghostrider »

Råkade hamna på denna tråd av en slump. Men fasen vilken tur då. Rackarns vad man blev sugen på att se nya bilder på den färdiglackade custombygget. Skulle man kunna få tag i mer högupplösta bilder istället för de som man kan plocka här på sidan. Som redaktör för Amazonbladet skulle jag gärna lägga ut ett reportage i nästa nummer. Är du intresserad så hör gärna av dig till amazonbladets mailadress som finns på klubbens hemsida. Adressen är ungefär amazonbladet(a)amazonklubben.se
alfert
Posts: 273
Joined: Tue Jan 15, 2008 11:11 am
Location: Vestfold, Norge

Re: Quinnas Amazon (Bilen lackad!!)

Post by alfert »

Ghostrider wrote:Råkade hamna på denna tråd av en slump. Men fasen vilken tur då. Rackarns vad man blev sugen på att se nya bilder på den färdiglackade custombygget. Skulle man kunna få tag i mer högupplösta bilder istället för de som man kan plocka här på sidan. Som redaktör för Amazonbladet skulle jag gärna lägga ut ett reportage i nästa nummer. Är du intresserad så hör gärna av dig till amazonbladets mailadress som finns på klubbens hemsida. Adressen är ungefär amazonbladet(a)amazonklubben.se
JAJA, Quinna, det må jeg si... :D Litt av en tillits erklæring dette her :lol:
Viser seg at man kan få lønn for strevet om bare går grundig til verks, tydelig at det er flere som setter stor pris på jobben du gjør.....

Keep up the good work 8)
If electricity comes from electrons, does morality come from morons ?
Quinna
Posts: 224
Joined: Mon Jan 28, 2008 7:43 am
Location: Sundsvall

Re: Quinnas Amazon (Bilen lackad!!)

Post by Quinna »

alfert wrote:
Ghostrider wrote:Råkade hamna på denna tråd av en slump. Men fasen vilken tur då. Rackarns vad man blev sugen på att se nya bilder på den färdiglackade custombygget. Skulle man kunna få tag i mer högupplösta bilder istället för de som man kan plocka här på sidan. Som redaktör för Amazonbladet skulle jag gärna lägga ut ett reportage i nästa nummer. Är du intresserad så hör gärna av dig till amazonbladets mailadress som finns på klubbens hemsida. Adressen är ungefär amazonbladet(a)amazonklubben.se
JAJA, Quinna, det må jeg si... :D Litt av en tillits erklæring dette her :lol:
Viser seg at man kan få lønn for strevet om bare går grundig til verks, tydelig at det er flere som setter stor pris på jobben du gjør.....

Keep up the good work 8)
Ja, det vore ju en dröm att få bilen publicerad med. Snacka om lön för mödan på nåt vis. Inspirationen flödar, dels över detta, och dels för att jag under helgen och början på veckan fått till ALL el i hela bilen + att bromsarna är renoverade och idag monteras stötfångarna på plats färdigt samt att ett nytt avgassystem förmodligen monteras på plats med utblås, inte från japan med stor fet kromaddämpare bakom, utan från Hansen Racings jänkarsortiment. ;)

Bilder kommer möjligtvis ikväll eller under morgondagen.
Volvo är och kommer alltid vara Guds största gåva till mänskligheten...
Quinna
Posts: 224
Joined: Mon Jan 28, 2008 7:43 am
Location: Sundsvall

Re: Quinnas Amazon (Bilen lackad!!)

Post by Quinna »

Här kommer en lite försenad update. Jag är ledsen för dröjsmålet. Jag hade tänkt lägga upp dessa bilder tidigare, men jag åkte på ett topplockshaveri ikväll på vägen hem, så de dröjde lite.

Helt otroligt vilket oflyt man kan ha. Jag stannade till hemma hos en kompis och står och pratar med honom och hans far. Pappan berättar att han har haft en duett som han skulle åka till arlanda med, och på vägen ner så gängar en mutter upp sig i luftburken och sugs ner i insuget och voila, ni vet alla hur de slutar. Det börjar leva om nåt grymt och till slut går nåt sönder. Och vad tror ni händer? Medan gubbfan står och pratar om sin duett börjar min pärla som står på tomgång bakom oss leva rövare, knacka hejvilt och gå ruggigt ojämt. Och vad har hänt... JO, en mutter som håller min Edelbrock-renare har släppt INKLUSIVE bricka.

Så där står man, en bra bit hemifrån med rasad motor. Vad gör man? Jo, man river toppen ute på gatan, plockar ut fragmenten, snyggar till ventilen lite, och plockar ihop allt igen och startar upp. Ett ingrepp som tar dryga 2 timmar. Därav min försening. Och som sagt, jag ber om ursäkt för att bilderna blir sena, men nu kanske ni förstår varför :P

Men men... här kommer ett par bilder till. Känns inte rätt att lägga upp bilder på en bil som inte är helt 100 klar, men... ni får ha överseende för att de saknas en list och lite reflexer.

Image

Image

Image

Jag va iväg och bytte avgassystem på pärlan ikväll och passade på att byta bakaxel-olja samtidigt (eller byta och byta. Bytte ut den decilitern gammal olja som fanns mot drygt en liter ny). När jag borstade rent där under ser jag att nån tidigare pajjas försökt motivlacka kåpan på klumpen. Såg riktigt Picasso ut faktiskt :P

Image


Alla ni som bor i Sundsvallsområdet och ska på Street Meet och utställningen... se till att komma å rösta på min bil :P Tänkte ställa ut i bästa europé eller bästa svensk beronde på vad de finns för klasser :P
Volvo är och kommer alltid vara Guds största gåva till mänskligheten...
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Re: Quinnas Amazon (Bilen lackad!!)

Post by Hasse63 »

Har dom en tävling för fulaste bakaxelkåpa? :roll:

Den gör sig inte på bilderna...Kanske inte fota i motljus?
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Quinna
Posts: 224
Joined: Mon Jan 28, 2008 7:43 am
Location: Sundsvall

Re: Quinnas Amazon (Bilen lackad!!)

Post by Quinna »

Jaha... nu är de offentliggjort... Det finns en gud. Tyvärr så har han ett perverst sinne för sjuk humor. Jag lyfte toppen igår, plockade ihop allt igen, startade och den gick... utan direkta missljud, så gott som ett litet knack som jag misstänkte va ventiler som va felljusterade. Idag när jag startade lät hon betydligt värre, så jag körde upp till min lokala motorrenveringsfirma och bad dom om en åsikt.

Så nu blir det att byta en kolv och en stake. Han va helt säker på sin sak. En kolv lär va sprucken och en stake krokig och behöver bytas snarast. Så att detta händer 2 dagar före utställningen som jag slitit ett halvår för att bli klar till, måste ju helt enkelt vara ett skämt från högre makter.

Men men... life goes on, bilen startar och går så den kommer likt förbannat köras till träffen i Bergsåker på lördag, om jag så ska knuffa bilen dit sista biten.

KOM OCH RÖSTA :P
Volvo är och kommer alltid vara Guds största gåva till mänskligheten...
Quinna
Posts: 224
Joined: Mon Jan 28, 2008 7:43 am
Location: Sundsvall

Re: Quinnas Amazon (Bilen lackad!!)

Post by Quinna »

Bilen tog sig till utställningen ;) och den kämpade sig runt den massiva cruisingen hela kvällen med :D Och nu är de söndagkväll och motorn är ur bilen igen och kolven och den krokiga staken är urplockade. Förhoppningsvis ska den plockas ihop och lyftas på plats igen innan helgen.

Har tagit en del bilder, men dom befinner sig just nu bak i bilen som står uppallad i garaget, så ni får vänta lite :P Kolla däremot in Amazon64_retro´s projekttråd, där finns bilder på min pärla både från cruisingen och från träffen innan :D
Volvo är och kommer alltid vara Guds största gåva till mänskligheten...
B20-Borgen
Posts: 121
Joined: Thu Nov 29, 2007 3:50 pm
Location: Forsa

Re: Quinnas Amazon (Bilen lackad!!)

Post by B20-Borgen »

Såg bilen på crusingen såg grymmt fin ut :D
Volvo amazon med B20 vilken dröm:d
Post Reply