Förslag på fälgar

Modifierad fram och bakvagn samt icke original hjul. Moderatorer
Post Reply
thunderbolt
Posts: 26
Joined: Thu Jul 12, 2007 8:34 pm
Location: Klippan

Förslag på fälgar

Post by thunderbolt »

Hej!

Jag söker nya fälgar till min amazon och är ute efter fälgar som liknar "banracingfälgar" eller vad man ska kalla det.
Några bilder som beskriver vad jag vill ha.
Image
Image
Image

Ni förstår vad jag menar...
hero
Posts: 357
Joined: Sun Nov 18, 2007 8:23 am
Location: "Södra Sverige"

Re: Förslag på fälgar

Post by hero »

Vad är det för fel på de som visas på bilderna då :D
Jag tycker de ser riktigt fina ut som sitter på dom!

Mycket om vad för prisklass du kommer att röra dig inom med.
Vilkan storlek är du efter? ??" ?
Praise the Lowered
thunderbolt
Posts: 26
Joined: Thu Jul 12, 2007 8:34 pm
Location: Klippan

Re: Förslag på fälgar

Post by thunderbolt »

hero wrote:Vad är det för fel på de som visas på bilderna då :D
Jag tycker de ser riktigt fina ut som sitter på dom!

Mycket om vad för prisklass du kommer att röra dig inom med.
Vilkan storlek är du efter? ??" ?

Jag vill ju ha liknade fälgar som sitter på dessa bilar, de är ju jättesnygga!
Prisklass, det beror på hur snygga de är! Näe, men det ska försökas hållas ganska billigt för man lär väl behöva spacer-plattor och däck sedan ska man köpa däck också...
Storlek, så stora som tillåts av en orginal amazon, vissa säger 17" andra 18"?
hero
Posts: 357
Joined: Sun Nov 18, 2007 8:23 am
Location: "Södra Sverige"

Re: Förslag på fälgar

Post by hero »

thunderbolt wrote:
Jag vill ju ha liknade fälgar som sitter på dessa bilar, de är ju jättesnygga!
Prisklass, det beror på hur snygga de är! Näe, men det ska försökas hållas ganska billigt för man lär väl behöva spacer-plattor och däck sedan ska man köpa däck också...
Storlek, så stora som tillåts av en orginal amazon, vissa säger 17" andra 18"?


Det är till att söka på internet! Jag önskar att jag kunde ge dig hemsidorna jag har som favoriter, men jag har inte min personliga dator nu och kommer väl inte att få se den på några veckor.
Men! jag tycker att du ska leta upp en lista på alla bilar som har 5x114.3 (är det väl som amzingarna har) för att vissa företag på nätet har inte Volvo - Amazon som modell att välja.

Att räkna med om du ska köpa ett par riiiktigt riktigt fina fälgar +däck är nog 10'000 kr en bra uppfattning om vad det kommer att kosta. dvs om du ska ha 17/18 tums med lågprofil däck.
Men som tur är finns det ett ställe som heter blocket där allehanda däck kan komma upp till försäljning. så håll utkik!

Vet inte om du kan det här med besiktning av nya däck/et profil osv osv, men läs då
(finns som länk i Övrigt- Amazonrelaterade företag & länkar)

tycker jag själv är en bra sida..

Sen om du ska ha 17 eller 18 tum så ja.. är det en fråga för de visa.
Jag själv fick inga kloka svar när jag frågade här.
Det har att göra med hur mycket din bil är sänkt, om du har breddade skärmar o ja.. en hel del annat. Och då om rullomkretsen inte är större än originaldäcken.
Vilket egentligen menar att du kan ha över 20" fälgar.. men absolut inga däck på då xD

Spacers är en annan som som du bör få räkna in. Antingen gör du egna själv, eller så får man lägga drygt en tusenlapp nya ifrån företag.
Om du har blivit riktigt pank av att köpa däck o fälg kan du köra med en raggarlösning utav vanliga brickor..... ;)


Detta blev väl ett rent allmänt råd. Men något kanske är bra för dig.
Ska försöka klura ut de där hemsidorna.
Praise the Lowered
hero
Posts: 357
Joined: Sun Nov 18, 2007 8:23 am
Location: "Södra Sverige"

Re: Förslag på fälgar

Post by hero »

Här är några som jag tyckte liknade det du var ute efter.
Finns alla på gummihuset.se efter en snabb sökning. :)=
http://www.gummihuset.se/ som sagt. bara att mata in information i mitten på sidan.

Ace Race
Ace Spike
Ace Targa
Ace Xylo Shadow
Dotz Roadster



Här har du även en sida där det står lite om vilka bilar som använder vilka bultcirklar

http://www.ronalusa.com/cars.html
Praise the Lowered
thunderbolt
Posts: 26
Joined: Thu Jul 12, 2007 8:34 pm
Location: Klippan

Re: Förslag på fälgar

Post by thunderbolt »

Var fina förslag du kom med, just nu håller jag på att spana runt på olika sidor, men de flesta 17" fälgar är 7,5" bredda som minst, vad rekommenderar ni som max bredd?
Amazon_123GT
Posts: 143
Joined: Thu Aug 03, 2006 9:36 am
Location: Falköping

Re: Förslag på fälgar

Post by Amazon_123GT »

7,5" e väl inga problem med ett par fälgar med rätt et lite går ju fixa med spacers.. går väl o knö in 8" med med det gör de ju inte lättare så e de bara utseenade du vill ha så funkar ju 7,5" lika bra.. de går o få in upp till 20" fälgar på amazonen så länge du har rätt höjd på bilen och ett par fälgar som är kanske max 8-8.5" breda och har rätt et.. så de går.. men 17-18" räcker ju gott och nöjjer du dig med det så blir det ju billigare o oftaste ser de nästan bättre ut .. om man nu inte bara är ute efter vrääkigt

sen beror det ju på hur breda spacers du kan tänka dig.. jag har 30mm på min och då har ja även dem för att byta bultmönster så om du kör på det så kan du ju ha vilka fälgar som helst med 5 bult som har rätt ET
Trimma för att köra fort? NÄ, BRETT;)
Post Reply