Heros' Amazon

Visa din modifierade Amazon. Moderatorer
hero
Posts: 357
Joined: Sun Nov 18, 2007 8:23 am
Location: "Södra Sverige"

Re: Heros' Amazon

Post by hero »

Du har koll på var jag befinner mig, Janne! knappt jag själv gör det längre :lol:

det där med 140/240 botten blir nog till nästa vinter. För den andra sidan kommer jag inte att knacka på. Låg under bilen annars idag och det ser ju faktiskt bra mycket bättre ut på den sidan i vilketfall som.

Jag fick iaf klart böjjarna på golvet idag!
Image

Image

och håller, det gör det med! Så helt oduglig med svetsen är jag nog inte trots all ;)
Image

Nu ska 'bara' denna delen på, sen ska sparklådorna bort, för då ska golv/balk/övrig kaross sitta fast så det inte ger vika någonstans.
Image
lite måskit blir det../i]


Det verkar ju trots allt som om jag kommer någonstans.
Progress!
Praise the Lowered
Rappel
Posts: 836
Joined: Thu Jan 24, 2008 5:07 pm
Location: boden

Re: Heros' Amazon

Post by Rappel »

de ser ju kanon ut :wink: men hero va gammal du ser ut att vara hahahah inte som på filmen du gjorde! :D (bli inte arg jag mena inge dumt :D )
Röd 67a
Graffitgrå 65a


VERKSTADSHANDBÖCKER!
http://www.volvoamazonpictures.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
hero
Posts: 357
Joined: Sun Nov 18, 2007 8:23 am
Location: "Södra Sverige"

Re: Heros' Amazon

Post by hero »

Haha, ja men än har jag iaf hår!
Tror förövrigt inte att något över 25år hade gett sig på något så "dumt" som detta ;) Dom har nog lite mer vett i skallen haha!

Jag får försöka få klar bilen så att nya filmer kan göras, och då i bättre kvalitet (upplösning handling mm) Så kanske man får se mig med på att korrekt sätt :P
Praise the Lowered
Rappel
Posts: 836
Joined: Thu Jan 24, 2008 5:07 pm
Location: boden

Re: Heros' Amazon

Post by Rappel »

25! jaha då har jag 8år kvar att jävlas! haha :lol: :wink:
Röd 67a
Graffitgrå 65a


VERKSTADSHANDBÖCKER!
http://www.volvoamazonpictures.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Shift
Posts: 974
Joined: Sat May 20, 2006 12:23 am
Location: Borlänge / Uppsala

Re: Heros' Amazon

Post by Shift »

Va skönt att golvet börjar ta sig!
Det som inte går att laga går att skruva sönder
mats.i
Posts: 40
Joined: Fri May 16, 2008 9:45 pm
Location: vårgårda

Re: Heros' Amazon

Post by mats.i »

ser mycket bra ut! fortsätt så :wink:
Cornelia
Posts: 188
Joined: Fri Jul 04, 2008 6:38 pm
Location: Göteborg

Re: Heros' Amazon

Post by Cornelia »

Som vanligt snyggt jobb och fina bilder!
/tina :D
/tina
hero
Posts: 357
Joined: Sun Nov 18, 2007 8:23 am
Location: "Södra Sverige"

Re: Heros' Amazon

Post by hero »

Mycket man kan åstadkomma med en kompaktkamera ;)
Får vänta med dig. system. Pengarna försvinner för fort på andra håll helt enkelt..

Fick nytt schema idag och bytade genast bort påskhelgen. Och satte därmed en absolut deadline. (Finns en sådan?)
Bilen ska vara ute innan Elmia helt enkelt :) Blir dock lite mer jobb nu framöver, så 5 veckor +/- känns jättebra med alldeles rätt arbetstakt. Även om abstinensen att köra Amazon, kryper fram mer och mer...

Golvet blev iaf målat idag! Både i och under bilen! Sen ska det torka och på med kit förhoppningsvis imorgon.
Sparklådan blev inpassad och målad på insidan med.
Image
Så nästa garagetur så ska nog sparklådan på :D


Som sagt.. Efter lite pustande och suckande slog det mig att jag har kommit en bit. Men än är det inte slut! :D
Image
kom igeeen nu, sluta bråka. lets dra ut snart!!

land ahoy!
Praise the Lowered
Rappel
Posts: 836
Joined: Thu Jan 24, 2008 5:07 pm
Location: boden

Re: Heros' Amazon

Post by Rappel »

kanoooners! :D ser mkt bra ut måste jag säga! skulle själv vela ha en bil som går att köra in och ut ur garaget :( fasiken va kul med elmia varför är de aldrig såna där träffar här uppe i byn?! :( fusk :( lycka till med bilen hero de blir kanon! :wink:
Röd 67a
Graffitgrå 65a


VERKSTADSHANDBÖCKER!
http://www.volvoamazonpictures.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
PeddaIndian
Posts: 66
Joined: Sat Jul 24, 2004 10:15 pm
Location: Skeppshult
Contact:

Re: Heros' Amazon

Post by PeddaIndian »

fin kärra :D
Amakombi
Posts: 531
Joined: Thu Oct 06, 2005 7:54 am
Location: Kil

Re: Heros' Amazon

Post by Amakombi »

forsätter du i denna farten är den väl lugnt klar till elmia, bara bita ihop och köra på :wink:

ser bra ut!!
boxen
Posts: 80
Joined: Tue Feb 27, 2007 10:11 pm
Location: Finland

Re: Heros' Amazon

Post by boxen »

Här går det undan, snart färdigt ju. Är sparklådan köpt eller har du bockat själv.
bruksbil volvo 480 och 245
sommarbil amazon 70
projekt amazon 69 och 66
hero
Posts: 357
Joined: Sun Nov 18, 2007 8:23 am
Location: "Södra Sverige"

Re: Heros' Amazon

Post by hero »

Tjena alla!

Back from the dead ungefär.
Här har det både hänt saker och inte.
Bilen är fortfarande inte klar och det pga att motivationen många gånger slått(ja man säger så på skånska) en på käften.

Våren var på väg men sedan kom som vi alla vet en släng snö. Räkningarna gjorde att jag var tvungen att sälja mina 18"are...
Det dels att en jävla massa annat skit hela tiden skulle bråka med en. Rosten sprider sig i bilen och jag har för jämnan hittat nya ställen att laga. Man köper fel saker ifrån tradera, som inte passar, man slår sig i garaget eller bara är allmänt fumlig.
Detta har bidragit till att det egentligen inte hänt så mycket. Man har helt enkelt gått och undrat om man tagit sig vatten över huvudet.

Nåja. Solen är här, och om någon kommer ihåg sa jag att den absoluta deadlinen var innan elmia.. :shock:
Så det är väl dags att lägga in en spurt nu, eller vad säger ni?

Förresten, sorry att jag inte har svarat boxen. Sparklådan är faktiskt köpt, men modifierad. Var halvtaskig passform upplevde jag den som..

Några bilder smakar väl?

Image
såhär såg det ut för en tid sedan..

Image
balk på

Image
försöka passa in plåt och dörr innan ytterplåten svetsas dit.. och hittar mer rost..

Image
tappa dörr

Image
=ingen vacker syn

Image
pausa

Image
ytterplåt på!

Image
väntan på att att få dit sista plåtbitarna och lackas.. och få tillbaka inredningen.. och tvättas?


Lite frågor som ställt till det. Ytterplåten: hur är den egentligen svetsas i nederkant?
Har för mig att jag såg en bild på någon annons för inte så längesedan, en dyyr original amazon. ljusblå om jag inte minns fel. På den såg det ut som att ytterplåten inte alls var svetsas mot trösklen.
Ska det vara som en mjuk böj, eller ska där vara "öppet" så att vatten eller dyligt inte stannar mellan ytterplåt-sidotröskel?


4 dagar kvar! supercalifragilisticexpialidocious!
Last edited by hero on Mon Apr 06, 2009 7:51 pm, edited 1 time in total.
Praise the Lowered
Shift
Posts: 974
Joined: Sat May 20, 2006 12:23 am
Location: Borlänge / Uppsala

Re: Heros' Amazon

Post by Shift »

Ja, jag räknar med att få se den på Elmia :D
Någon mer som ska dit?
Det som inte går att laga går att skruva sönder
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Heros' Amazon

Post by QV »

Den där känslan att man har tagit sig vatten över huvudet känner jag igen. I mitt fall så var det mycket pengar nedplöjt i en tom nedplockad kaross. Delar precis överallt och allt bara på börjat eller havlfärdigt. :evil: tog ledigt 3 veckor och jobbade 16 timmar om dagen så att jag kunde besiktiga bilen. Efter det villa jag inte se eländet på 3-4 månader.... Men nu är man på G

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Post Reply