Tips för rengöring av fälgar.

Moderatorer
Post Reply
pråm_amazon
Posts: 106
Joined: Fri Oct 19, 2007 7:55 pm

Tips för rengöring av fälgar.

Post by pråm_amazon »

tjenare. köpte ett par fin fina 15tums 240 turbo fälgar idag med mycke fina däck för 800 av en ja kände. saken är det att dom är smutsiga som fan. och smutsen har satt sig som fan. och va jag vet inte vad ja ska få bort de med. jag har testat me svinto och smutsen går bord. men det går åt en jävla massa svinto och man får gno så man blir rent stel i näven. skulle hemskt gärna vilja ha hjälp för att bli av med smutsen. någon som har något bra knep?
Amazon -62
Spilloljan
Posts: 446
Joined: Tue Mar 16, 2004 10:57 pm
Location: Umeå
Contact:

Re: Tips för rengöring av fälgar.

Post by Spilloljan »

Tjen! Härligt med 240 Turbofälgar sitter klockrent... på en 240 :wink:. Hursomhelst har du provat någon form av WheelCleaner? Det verkar vara något riktigt starkt, när du sprutar på känns det verkligen i luften. Jag brukar ha munsskydd annars hostar jag rejält av ångorna som blir av duschen. Det brukar lösa det mesta av bromsdamm m.m. Löser inte det upp så kanske det kan vara värt en lätt blästring + lack? Du fick dom ju trots allt väldigt billigt!

Hoppas det löser sig!
Volvo Amazon 1970 Mellanblå 99
För att bli gammal och erfaren måste man först vara ung och galen
pråm_amazon
Posts: 106
Joined: Fri Oct 19, 2007 7:55 pm

Re: Tips för rengöring av fälgar.

Post by pråm_amazon »

jo visst fick jag dom billigt. den lacken i dom är i nyskick. det är bara det att ytan på 240 turbo fälgar inte är rent slät ju. den har ju porer överallt. och smutsen har satt sig i porerna:/
hehe jo visst är det fina fälgar. jo jag har dom på min 240 bruksbil.

Image
Amazon -62
billet
Posts: 35
Joined: Wed Jul 18, 2007 7:17 pm

Re: Tips för rengöring av fälgar.

Post by billet »

kika hos okq8 lr nått jag tog deras billigaste och de funkade bättre än de dyra av nån konstig anledning, tror de hette prickbort lr nått. Jag fick fortfarande gnugga men inte lika mycket som förut
Rappel
Posts: 836
Joined: Thu Jan 24, 2008 5:07 pm
Location: boden

Re: Tips för rengöring av fälgar.

Post by Rappel »

jag såg nån galing på nå annat forum som palla upp bilen och hans polare sat i och gasade så hjulen snurrade och han själv hade en trassa och polerad :shock: livsfarligt skulle jag vela säga dock satans snyggt blev de!! :shock: :wink:
Röd 67a
Graffitgrå 65a


VERKSTADSHANDBÖCKER!
http://www.volvoamazonpictures.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
hakano
Posts: 288
Joined: Tue Feb 17, 2004 3:17 pm

Re: Tips för rengöring av fälgar.

Post by hakano »

Finns en fälgrengöring som kan tas hem av biltillbehörsbutiker. Finns sällan hemma på hyllan.

Biter bättre än de flesta andra fälgrengöringsmedel på billtillbehörsaffärens hylla.


Image
Fredrik
Posts: 220
Joined: Sat Jan 08, 2005 3:56 pm
Location: Halmstad

Re: Tips för rengöring av fälgar.

Post by Fredrik »

Lahega Wheelcleaner 46 är riktigt bra annars! Säljs koncentrerat på 2,5 liters dunk för runt 160 kr. Vilket ger dit en jävla massa liter fälgrengöring till priset av 1 liter på macken!

Kör det koncentrerat om det är riktigt illa.
Image
Post Reply