breddning av 5,5 fälgar

Modifierad fram och bakvagn samt icke original hjul. Moderatorer
Post Reply
jimmy78
Posts: 2
Joined: Thu May 08, 2008 4:05 pm

breddning av 5,5 fälgar

Post by jimmy78 »

hejsan!
jag skulle vilja ha hjälp och veta hur mycket man brukar bredda fälgarna utåt? har tyvär 10 mil enkel resa till bilen! så kan inte mäta med fälgarna på!
var och köpte fälgar idag och har lämnat dom för breddning! men kommer inte ihåg hur mycket!

så snälla kan npgon hjälpa mig? vill att fälgen ska ligga så när skärmkanten det går! men bilen är sänkt! så fälgen SKA INTE STICKA UT!

tack i för hand! mvh jimmy
J.pettersson
Posts: 31
Joined: Sun Oct 30, 2005 2:14 pm

Re: breddning av 5,5 fälgar

Post by J.pettersson »

Tjenna.

vet inte om detta kan hjälpa mig men jag har iaf breddat mina orginal plåtfälgar till 7 " bak(har endast breddat utåt) och det sitter 205/50/15 sulor på, den är i och för sig inte sänkt ännu men det verkar funka bra!

mvh johan.
jimmy78
Posts: 2
Joined: Thu May 08, 2008 4:05 pm

Re: breddning av 5,5 fälgar

Post by jimmy78 »

tjena johan!

hur mycket bredda du dom utåt? 2 tum eller? för fälgarna jag har är dom så kallade *blockfälgar* kom på att dom är nog inte 5,5tum utan lite smalare orginal!
men så vet jag inte hur mycket jag vågar bredda ut! men har du 2 tum ska vara lungt då?

mvh jimmy
Helge
Posts: 99
Joined: Tue Sep 07, 2004 4:10 pm
Location: Kvillsfors
Contact:

Re: breddning av 5,5 fälgar

Post by Helge »

J.pettersson wrote:breddat mina orginal plåtfälgar till 7 " bak(har endast breddat utåt)
Originalfälgarna är 4.5". :arrow: alltså 2.5" ut.
Lars Bd
Posts: 4775
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Re: breddning av 5,5 fälgar

Post by Lars Bd »

Sedanfälgen är 4" och kombifälgen 4,5" så beroende på utgångsläge är J.pettersson breddning 2,5" eller 3".
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
J.pettersson
Posts: 31
Joined: Sun Oct 30, 2005 2:14 pm

Re: breddning av 5,5 fälgar

Post by J.pettersson »

Halloj.. jag utgick ifrån sedan 4" fälgar så de blir alltså 3" breddning utåt..
Post Reply