Alferts 67'er

Visa din modifierade Amazon. Moderatorer
alfert
Posts: 273
Joined: Tue Jan 15, 2008 11:11 am
Location: Vestfold, Norge

Re: Alferts 67'er

Post by alfert »

Aggro wrote:nice alfert. :D
må bare si jeg skal gjøre det samme (en dag) med denne støyfilten og lakke gulvet. så nå fikk jeg jo inspirasjon og. :wink:
men det alltid kommer vann inn fra en eller annen plass på gulvet mitt, så jeg må først finne ut hvor det kommer fra før jeg pusser, lakker og lydisolerer gulvet.

men bra arbeid så det ut til å være!

hva er alle disse kablene dine til da?
Kanskje det er lettere for deg og finne vannlekkasjene hvis du pusser ned golvet? Var mye "mark spist" plate som skjulte seg hos meg ja, men det kom tydelig frem, nå jeg fikk slipa bort rust og dårlig lakk...

Hva kablene er til?? :roll: Ja si det... Er nok til stereoen det gitt, sikkert mange som vil rive av seg håret når de ser hva jeg har montert i amazonen... :twisted: Men men... Bilder av dette kommer etter hvert, er ett prosjekt som bare er såvidt påbegynt.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons ?
alfert
Posts: 273
Joined: Tue Jan 15, 2008 11:11 am
Location: Vestfold, Norge

Re: Alferts 67'er

Post by alfert »

hero wrote:Exakt samma filtermatta som jag körde med!
Mina är inte limmade! Tycker att de ligger kvar riktigt bra på golvet. Och eftersom det finns tendens till amazoner att läcka in vatten ifrån dörrarna, vill jag inte limma heller..

Jag lade likadant upp på "sidorna" men tyckte att jag fick dåligt med plats för gummigolvmattan senare..
Kommer nog få skära bort överskottet av "stöy filten" som går upp på sidorna.
Eller hur blev det för dig?
Siden de som har hatt bilen før meg har lagt inn golv belegg har jeg ikke det problemet med at jeg må skjære bort noa av støyfilten foreløpig, men det er greit å vite , til den dagen kommer og jeg skal bestille meg ny gummi matte...

Angående limingen så er det nok sikkert best , som du sier , å IKKE lime fast støyfilten ja. Takker for tipset :D
If electricity comes from electrons, does morality come from morons ?
alfert
Posts: 273
Joined: Tue Jan 15, 2008 11:11 am
Location: Vestfold, Norge

Re: Alferts 67'er

Post by alfert »

Har fått kjøpt meg åpningsbare sideruter bak, men mangler pakninger (de jeg fikk er gammle og sprukket), så jeg må kjøpe disse.

Image

Men lurer på hva disse pakningene heter på svensk, eller enda bedre er om noen har art.nr til de pakningene jeg trenger (IKKE de på bildet)

Have a nice day. 8)
If electricity comes from electrons, does morality come from morons ?
alfert
Posts: 273
Joined: Tue Jan 15, 2008 11:11 am
Location: Vestfold, Norge

Re: Alferts 67'er

Post by alfert »

Tilbake melding til Aggros spm "hva er alle disse kablene dine til da?"
Her kommer neste bilde i hva som skal inn i Grete...
(missforstå meg rett da)


Image
If electricity comes from electrons, does morality come from morons ?
alfert
Posts: 273
Joined: Tue Jan 15, 2008 11:11 am
Location: Vestfold, Norge

Re: Alferts 67'er

Post by alfert »

I går fikk jeg endelig en dypt etterlengtet pakke :D , nemlig ny fordeler til Grete. Rett hjem i all hast å få bytta, spent som jeg var så starta Grete med en gang og gikk penere enn noen gang, har bare tatt en grov innstilling enda,(på gehør), men det blir fin innstilling meg strobe lampe så fort jeg får tid, legger ved ett bilde før monteringen :D Image
If electricity comes from electrons, does morality come from morons ?
AmazonDennis
Posts: 58
Joined: Fri Aug 01, 2008 3:17 pm
Location: Åled, Halmstad

Re: Alferts 67'er

Post by AmazonDennis »

alfert wrote:Etter eu kontrollen min var det hjem og begynne å støydempe bilen min, ut med seter og matter.
Image
Litt rust å fjerne her gitt.
Image
Image
Ett par hull var det også.
Image
Image
Image
Sveiset inn ny bit.
Image
Slipte ned golvet helt og la to lag med rustbeskyttende grunning
Image
Image
Når det var gjort var det tid for å begynne å legge bitumen plater, frem med varmluftspistol og hansker.(Godt humør og tålmodighet hjelper bra)
Image
Image
Image
Ble ikke lagt over kardang tunellen, da jeg ikke hadde nok plater denne gangen, men skal ut med allt igjen når nye gummi matter blir kjøpt inn, og da blir det lagt mere bitumen plater samtidig.
Men jeg var igang la jeg også støy filt (Blir det best resultat ved å lime fast denne??? Noen som vet???)
Image
Image
Image
Var har du hittat den filtmattan? Är den dyr eller överkommlig?

Tacksam för svar.
Mvh

Dennis

Stolt ägare av en 67:a
alfert
Posts: 273
Joined: Tue Jan 15, 2008 11:11 am
Location: Vestfold, Norge

Re: Alferts 67'er

Post by alfert »

Filtmatten ble kjøpt hos bilextra, og den synes jeg var rimelig...Ca 70,-pr kvm.
Men den dempet ikke så mye som jeg hadde håpet :( ( blir nok bedre med mere bitumen plater).
If electricity comes from electrons, does morality come from morons ?
alfert
Posts: 273
Joined: Tue Jan 15, 2008 11:11 am
Location: Vestfold, Norge

Re: Alferts 67'er

Post by alfert »

Kan vel legge inn noen bilder av mine "nye" paneler under tilpassning også...
Image
Image
Image
Image

Var på bil huggern her en dag og da kom jeg over denne midtkonsollen...
Noen som vet hvilken bil den egentlig hører til?
Passformen var overaskende bra for amazonen.
Image
If electricity comes from electrons, does morality come from morons ?
Amazon_V8
Posts: 1082
Joined: Fri Feb 13, 2004 12:31 pm

Re: Alferts 67'er

Post by Amazon_V8 »

Det där ser ut som en extra tillbehörs konsoll från eftermarknaden,fanns till både amazon och 140 och ett gäng andra bilar på 70-80 talet här i Sverige iallafall.Har en liknande själv med nån mätare i.Finns ett par olika varianter och tillverkare.

MVH Micke
Buick Skylark 2dr HT 1963

Projektet på olika forum
alfert
Posts: 273
Joined: Tue Jan 15, 2008 11:11 am
Location: Vestfold, Norge

Re: Alferts 67'er

Post by alfert »

Amazon_V8 wrote:Det där ser ut som en extra tillbehörs konsoll från eftermarknaden,fanns till både amazon och 140 och ett gäng andra bilar på 70-80 talet här i Sverige iallafall.Har en liknande själv med nån mätare i.Finns ett par olika varianter och tillverkare.

MVH Micke

Ok. Takk for det, eneste som står på den her er 270, det er innstøpt under...
If electricity comes from electrons, does morality come from morons ?
Rappel
Posts: 836
Joined: Thu Jan 24, 2008 5:07 pm
Location: boden

Re: Alferts 67'er

Post by Rappel »

Amazon_V8 wrote:Det där ser ut som en extra tillbehörs konsoll från eftermarknaden,fanns till både amazon och 140 och ett gäng andra bilar på 70-80 talet här i Sverige iallafall.Har en liknande själv med nån mätare i.Finns ett par olika varianter och tillverkare.

MVH Micke
vad jag vet så finns de 140is som har klocka i mitten om jag inte mins riktigt fel. själv har jag också en sån där konsoll som bilden visar i min 65a.
Röd 67a
Graffitgrå 65a


VERKSTADSHANDBÖCKER!
http://www.volvoamazonpictures.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
alfert
Posts: 273
Joined: Tue Jan 15, 2008 11:11 am
Location: Vestfold, Norge

Re: Alferts 67'er

Post by alfert »

Har ikke skjedd alt for mye her i det siste, men fikk en pakke med ny vinduslister her om dagen!
Ble litt ivrig så jeg glemte å ta bilde av alle sammen før jeg begynte å montere de, men legger ved ett bilde på de jeg ikke har montert enda :D

Image

Fikk også kjøpt meg en chrome list til panseret for litt siden, men har ikke helt bestemt meg for om jeg skal montere den enda, :roll:
Hva synes dere :?:

Image
If electricity comes from electrons, does morality come from morons ?
Amapola
Posts: 460
Joined: Tue Oct 17, 2006 9:56 pm
Location: Backaryd

Re: Alferts 67'er

Post by Amapola »

Montera du huvlisten bara, det är snyggare än utan som ser naket ut.
Det är alltid bra väder när man amazonar.
http://s117.photobucket.com/albums/o61/Amapolas_bilder/
alfert
Posts: 273
Joined: Tue Jan 15, 2008 11:11 am
Location: Vestfold, Norge

Re: Alferts 67'er

Post by alfert »

Nå har jeg kommet litt lenger med støydempinga også :wink:
Har tatt begge frem dører, under baksete og i sidene bak sidepanelene.
Legger ved noen bilder hvis noen har lyst til å se hvordan jeg har gjort dette...

Image

Image

Image

Helt utrolig stor forskjell med og uten demping, i dørene har jeg lagt ett lag mot yttervegg på dør og ett lag på inner blekket, blir tunge og gode dører av dette ja :lol:
If electricity comes from electrons, does morality come from morons ?
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Re: Alferts 67'er

Post by Hasse63 »

De där blir nog tyst i kupen efter de jobbet. Men hur gjorde på golvet. hade du bara grundfärg där och dämpmatta ?
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Post Reply