rostlagning

Plåt Glas krom och emblem. Moderatorer
Post Reply
eddy

rostlagning

Post by eddy »

Hej jag har en amazon som jag håller på att rostlaga men jag+min svets är ju inte den bästa.
jag har lappat ihop golvet men i mellan svetspunkterna så syns det ljus..så det är inte helt tätt utan det är små hål lite överallt i svetsfogen så jag undrar om det måste vara helt tätt eller räcker det att kleta underedsmassa som tätar det sista underifrån ?
jag vill ju inte att det ska bli fukt i golvmattan.
alfert

Re: rostlagning

Post by alfert »

Underedsmassan vil nok tette noe, og du får jo kjøpt en hel del forskjellige masser (epoxykitt,karosserikitt,kjemisk metall og lignende) til å smøre på , men helt klart vil du få best resultat ved å helsveise alt så det blir 100% tett. Ikke vær redd for å legge en tykk og fin sveis, blir den altfor stor kan du jo alltids slipe litt på den før du grunner og lakkerer over.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons ?
Hasse63

Post by Hasse63 »

Punkterna ska överlappa varandra, om det ändå blir "några små hål" gör inget. Tvätta plåten med tinner/förtunning grunda sedan 2-3 gånger (gärna med pensel) sedan kittar man och målar lika många lager med en tät färg eftersom grundfärg släpper igenom väta. Detta ska göras på båda sidor och sist underredsmassan. Finns kit som ska på plåten direkt.
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
eddy

Post by eddy »

ok tack för hjälpen
Post Reply