K: Kabelhärva.

Moderatorer
Post Reply
Fåglefelt
Posts: 71
Joined: Thu Feb 26, 2004 12:20 am
Location: Habo
Contact:

K: Kabelhärva.

Post by Fåglefelt »

Hejsan, fick kortslutning i generatorn, så alla sladdar \"brann\" upp. tänkte både höra om det bara är att ta \"en massa kablar\" och dra om, eller om man köper hela stammen....


MVH Martin
Ola O
Posts: 470
Joined: Wed Feb 18, 2004 9:23 am
Location: Staffanstorp

Kablage generator

Post by Ola O »

Ta kontakt med Anders Bengtsson i Asarum. Han kan säkert hjälpa dig med en nytillverkad kabelstam till generatorn.
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Om du inte får fatt på en bättre begagnad härva eller en nytillverkad går det ju riktigt bra att göra en själv.

Den främre härvan i min bil har jag dragit om själv från en dålig begagnad sedan det blivit \"härdsmälta\" av min egen under renovering (slarv!). De svarta höljena går att köpa, alla flatstift går att köpa och plastblecken till kontakter plockar man från andra härvor. Det är lite pyssel men det blir förbaskat bra.

Man kan fö. även ta de svarta höljena från andra stammar. Man drar bort höljena hela efter att ha klippt kablarna. Sedan tvättar man höljet från eventuell färg/smuts med lacknafta/förtunning, smörj sen upp med paraffinolja eller liknande. Det blir som nytt. Sen drar du hela stammen med ny kabel invändigt.
Post Reply