Min custom Amazon/ NYA BILDER STYRSERVO

Visa din modifierade Amazon. Moderatorer
mats.i
Posts: 40
Joined: Fri May 16, 2008 9:45 pm
Location: vårgårda

Re: Min custom Amazon

Post by mats.i »

tack hasse63 .emblemen hamnade under list för att dölja dom gamla hålen som jag dumt nog inte la igen före lack :wink: mvh mats.i
Hasse63 wrote:Håller med föregående talare...

Kul men en choppad amazon som dessutom har fått en passande färg och fälgar med kant.
Tror dock att skärmemblemet skulle göra sig bättre ovan listen. :wink:
Blomquist
Posts: 1070
Joined: Tue Feb 24, 2004 11:06 pm

Re: Min custom Amazon/ NYA BILDER

Post by Blomquist »

Nyfiken på styrservot Mats, bilderna är lite små. Har du bilder av konsoller etc. lite byggkommentarer på denna detalj vore intressant också.
210 -64, 223 -68
KBM
Posts: 173
Joined: Fri Dec 08, 2006 6:35 am
Location: Göteborg

Re: Min custom Amazon/ NYA BILDER

Post by KBM »

Måste bara säga en mening som jag förmodligen hatar men som faktiskt passar in här.
Den är fan fett fet
Klart den snyggaste taksänkta kärran jag sett, oftast om någon ska taksänka en bil så ska ALLT göras om. Men jag ser att du behållig det mesta orginal i inredningen, synd på ratten visseligen men en taksänkt sådan här bil med dom fälgarna och den lacken och finishen på motorn.
Men jag hade lätt skaffat en ny fin orginalratt för det är lite ratten som är en stor del i själva amazonens grej. One of a kind eller vad säger man=)
Samt den långa spaken.

Men klart snygg!
100% E85 Amazon
100% Grön Firebird
OrreBorre
Posts: 416
Joined: Tue Jun 13, 2006 6:26 pm
Location: i jär borti smålanda

Re: Min custom Amazon/ NYA BILDER

Post by OrreBorre »

Ser att nån har tagit ut plats för dubbla förgasare i innerskärmen finns det nån plan för sånt ? 8)
Om jag nu ser rätt :!: :)
Såg riktigt fräsh ut i motorrummet också!
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Re: Min custom Amazon/ NYA BILDER

Post by Hasse63 »

Blir väldig sugen på att få se lite närbilder på servoinstallationen och då väldigt gärna 480x640 bilder.

Har du skruvat fast snäckan i en plåt som sen sitter fast i rambenet?

Eller mail mig gärna bilder :wink:
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
mats.i
Posts: 40
Joined: Fri May 16, 2008 9:45 pm
Location: vårgårda

Re: Min custom Amazon/ NYA BILDER

Post by mats.i »

Tack allihopa för positiva kommentarer. snäckan sitter i rambenet som man får göra en liten urkapning i. skall ordna bilder o info om det snart. men nu e de lite små pill kvar till besiktning på torsdag 24/7. bilen har varigt avställd sedan 2003. tror ni den går igenom med dom hjulen? det är ju bra mönsterdjup :D häls mats.i
_hagitch_
Posts: 154
Joined: Thu Oct 05, 2006 2:56 pm
Location: Köping

Re: Min custom Amazon/ NYA BILDER

Post by _hagitch_ »

fan va fet ;)
mats.i
Posts: 40
Joined: Fri May 16, 2008 9:45 pm
Location: vårgårda

Re: Min custom Amazon/ NYA BILDER

Post by mats.i »

Tackar. besikningen gick bra ingen anm. bromsvärde fram 1.8 bak 1.4 co halt 3.1 :D mvh mats.i
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Re: Min custom Amazon/ NYA BILDER

Post by Hasse63 »

GRATTIS :!: :D
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
vikko
Posts: 75
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:55 am
Location: Luleå, Sweden

Re: Min custom Amazon/ NYA BILDER

Post by vikko »

Hejsan, har lite funderingar på fälgarna.. Jag hade tänkt köpa ett par 18x8.5" kromisar, min bil är ju ganska låg. Så grejen är den att fälgar och däck kommer ligga under skärmkanten.. dom kommer alltid befinna sig i hjulhusen alltså. Så min fråga till dig är hur mycket plats har du mellan fjäderskålen bak och fälgen? samt hur mycket är det över till skärmkanten då? Är det möjligt eller måste jag gå ner mig på 8" breda?
mats.i
Posts: 40
Joined: Fri May 16, 2008 9:45 pm
Location: vårgårda

Re: Min custom Amazon/ NYA BILDER

Post by mats.i »

Tack hasse63. hej vikko. innåt e de länkarmarna som e problem.mina däck ligger ca5mm ifrån dom. har 30mm spacers bilen e sänkt 30mm. mer går inte då tar skämknten i. du kanske kan ha 8.5tum om har 225mm däck mina e 245mm. hoppas du fått lite hjälp :wink:
vikko
Posts: 75
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:55 am
Location: Luleå, Sweden

Re: Min custom Amazon/ NYA BILDER

Post by vikko »

Okej, då låter det som att det vore smartast att gå ner till 8" breda då.. Vad är det för ET på dina fälgar? Släng gärna upp en bild nu när den är sänkt så man får se hur det ser ut då 8)
J_I_M
Posts: 36
Joined: Sun Oct 15, 2006 3:28 pm
Location: Norsjö

Re: Min custom Amazon/ NYA BILDER

Post by J_I_M »

fan vad snygg :D men den skulle bara ha vare lite lägre ;)
Volvo Duett -65 Kustom A-traktor
Volvo 244 -84 Vardagsbilen
Volvo 244 -79 Skattesmitaren
mats.i
Posts: 40
Joined: Fri May 16, 2008 9:45 pm
Location: vårgårda

Re: Min custom Amazon/ NYA BILDER Styrservo

Post by mats.i »

Till Hasse63 och alla andra som undrade om servostyrningen.
Servon kommer från en 164a, man får göra en liten urkapning i rambalken samt sätta dit en 20mm adapterplatta plus korta styrstången till 220mm. Remskivan i toppen kan man ta från en åkgräsklippare typ Stiga, finns att köpa nya lagrade sådana för en hundring. Remmens mått är 0,9mmx1200mm. Konsolen till oljebehållaren kommer ifrån bromsservo enkrets.
Lycka till :wink:
Nytt på bilen: horn fram o bak. Till alla som undrar ang sänkningen så är bilen sänkt 30mm på de nya korten o det är max vad som går. Smaken är som baken, jag vill inte åka runt med trösklarna släpandes i backen, det måste ju finnas lite fjädringsväg.
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Lars Bd
Posts: 4775
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Re: Min custom Amazon/ NYA BILDER Styrservo

Post by Lars Bd »

Om bilden visar den sänkta bilen är sänkningen mycket smakfullt gjord, däck och fälg ser ut att följa skärmkanten på ett mycket snyggt sätt.
Även om jag personligen inte är särskillt imponerad av eltejpsdäck och jättefälgar.
Om du har målat blocket och motorfästena på anliggningsytorna kommer de förmodligen att lossna så småning om när färgen har satt sig.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
Post Reply