bromsredusering?

Moderatorer
Post Reply
Amazone
Posts: 5
Joined: Sun Aug 12, 2007 8:59 am
Location: E-tuna
Contact:

bromsredusering?

Post by Amazone »

Tjena !

Är det sant som jag kommit fram att det inte längre går att få tag på bromsreduseringen ? är det någon som har nått förslag hur man kan bygga om det där? för det går ju inte att få tag på renoverings kit häller ?

// Amazone (Gurra)
Lars Bd
Posts: 4775
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Re: bromsredusering?

Post by Lars Bd »

Finns den inte ny är det 2 alternativ kvar.
1. Köp en begagnad men se till att det blir till rätt modell då de finns med olika tryckinställningar.
2. Kör utan, 65:orna saknade reducering tror jag.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
Amazone
Posts: 5
Joined: Sun Aug 12, 2007 8:59 am
Location: E-tuna
Contact:

Re: bromsredusering?

Post by Amazone »

Lars Bd wrote:Finns den inte ny är det 2 alternativ kvar.
1. Köp en begagnad men se till att det blir till rätt modell då de finns med olika tryckinställningar.
2. Kör utan, 65:orna saknade reducering tror jag.
Jaa precis nått sånt jag tänkt mig att få tag på en begangnad:) men va då, 65:orna hade väl inte de för dom har ju trumor runt om. bromsreduseringen har du väl för att när skivbromsarna kom på 66:orna för att få ett jämt broms tryck ? rätt mig om jag har fel!

Mvh // amzone
Lars Bd
Posts: 4775
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Re: bromsredusering?

Post by Lars Bd »

Skivor fram alla 65-70.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
Amazone
Posts: 5
Joined: Sun Aug 12, 2007 8:59 am
Location: E-tuna
Contact:

Re: bromsredusering?

Post by Amazone »

Okeej, då vet jag... Jag som missförståt det där. Men men, nu har jag beställt en bromsredusering för race bruk. Som går att justera under körning, den har inga speciela lägen utan man vrider tills man blir nöjd och att det funkar :) nu är frågan, tror ni att den godkänd vid besikningen om man tar bort själva ratten man juster olje trycket med ?

// amazone
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

Re: bromsredusering?

Post by Rogge »

Lars Bd wrote:2. Kör utan, 65:orna saknade reducering tror jag.
jag såg en 66a i söndes utan reducering, tycker dte är skumt då min egna 66a har ventilen..

vad är det för gänga på reduceringsventlen och slangen som går till bakaxeln? köpte ett rör på feltema, men det passade inte..
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
Post Reply